סנטינל וואן עקפה את התחזיות לרבעון; למה המניה צוללת?

חברת אבטחת הסייבר הציגה הכנסות גבוהות והפסד נקי מצומצם ביחס לתחזיות, והציגה תחזית שנתית גבוהה מתחזיות האנליסטים • סיבה אפשרית לחולשת המניה: השבוע תסתיים תקופת החסימה על בעלי המניות לאחר ההנפקה

הנפקת סנטינל וואן / צילום: יח''צ
הנפקת סנטינל וואן / צילום: יח''צ

חברת אבטחת הסייבר סנטינל וואן פרסמה את הדוחות הכספיים שלה לסיכום הרבעון הפיסקאלי השלישי (הרבעון שהסתיים בסוף אוקטובר). החברה עקפה את תחזיות האנליסטים כשהציגה הכנסות גבוהות והפסד נקי מצומצם ביחס לתחזיות, והציגה תחזית שנתית גבוהה מתחזיות האנליסטים.

למרות זאת, נפלה מניית החברה במסחר המאוחר לאחר פרסום הדוחות ביום ג', לאחר עלייה במניה במהלך המסחר הרגיל באותו יום. סנטינל וואן נסחרת בשווי של כ-12.4 מיליארד דולר, ומחיר המניה שלה בסיום המסחר המאוחר משקף עלייה של כ-34% מאז ההנפקה הראשונית, שלה שבוצעה בבורסת ניו יורק בחודש יוני האחרון.

למרות שמדובר באחת ההנפקות הראשוניות הבודדות של חברת טכנולוגיה ישראלית בוול סטריט השנה שהניבה תשואה חיובית, הרי שבשיא (לפני כחודש) המניה כבר נסחרה במחיר שגבוה ב-118% ממחיר ההנפקה, כך שמאז צנחה מניית סנטינל וואן בשיעור של כ-38%.

ייתכן שהסיבה לירידה במניה, חרף דוחות טובים מהצפוי, היא דיווח של החברה, לצד הדוחות, שלפיו תקופת החסימה (lock-up) על מכירת מניות על-ידי בעלי מניות קיימים - תקופה שבה אסור להם למכור מניות לאחר ההנפקה - צפויה להסתיים השבוע (ב-9 בדצמבר). עובדה זו עלולה להוסיף לחץ על המניה בטווח הקצר.


ההפסד גדל ברבעון השלישי לכ-69 מיליון דולר

סנטינל וואן רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 56 מיליון דולר, צמיחה של 128% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2020. ההכנסות בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הגיעו ל-139 מיליון דולר, גידול של 120%.

החברה עדיין אינה רווחית, בדומה לחברות טכנולוגיה רבות בשלבי הצמיחה שלהן, וברבעון השלישי ההפסד הנקי שלה לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) גדל ל-68.6 מיליון דולר, לעומת הפסד של 30.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. מתחילת השנה ההפסד הנקי מסתכם ב-199 מיליון דולר, בהשוואה ל-79.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2020. מתוך ההפסד, 62.2 מיליון דולר מיוחסים לתגמולים ההוניים לעובדי החברה (27.4 מיליון דולר מתוכם ברבעון השלישי).

על בסיס Non-GAAP, בנטרול התגמולים לעובדים והוצאות חשבונאיות אחרות, ההפסד הנקי ברבעון הגיע ל-39.9 מיליון דולר, שהם 15 סנט למניה, כאמור נמוך מתחזיות האנליסטים, שציפו להפסד של 18 סנט למניה. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה ההפסד הנקי Non-GAAP הסתכם ב-134 מיליון דולר, גידול של 92.4% לעומת הפסדי התקופה המקבילה אשתקד, וההפסד למניה הגיע ל-94 סנט.

מתחילת השנה, התזרים השלישי של סנטינל וואן מפעילות שוטפת הסתכם ב-90 מיליון דולר. בסיום הרבעון היו לחברה בקופה כ-1.66 מיליארד דולר במזומנים והשקעות.

ברבעון הרביעי החברה צופה הכנסות של 60-61 מיליון דולר, עם רווחיות גולמית Non-GAAP בשיעור של 62%-63%, ורווחיות תפעולית שלילית Non-GAAP של 80%-83%. שנת 2021 צפויה להסתיים עם הכנסות של 199-200 מיליון דולר, רווחיות גולמית של 61%-62% ורווחיות תפעולית שלילית של 90%-91%.


"העסק שלנו הציג ביצועים טובים מאוד"

לדברי מנכ"ל ומייסד החברה, תומר וינגרטן, לקוחות ממשיכים לבחור בחברה בשל יכולות ההגנה, זיהוי, תגובה ואוטומציה. "העסק שלנו הציג ביצועים טובים מאוד. הרבעון השלישי הוא השלישי ברציפות של צמיחה תלת-ספרתית ב-ARR (הכנסות חוזרות שנתיות)", אמר וינגרטן.

כאמור, סנטינל וואן היא עדיין אחת ההנפקות הבולטות לטובה של חברות טכנולוגיה ישראליות בוול סטריט השנה, לצד גלובל-אי ומאנדיי. ההנפקה בוצעה לפי שווי של 9 מיליארד דולר, לאחר ששווי החברה גדל במהירות עוד בהיותה חברה פרטית.

 לתקופה מסוימת עקפה החברה בשווי השוק שלה את המתחרה הוותיקה צ'ק פוינט, אך כיום שווייה של צ'ק פוינט גבוה יותר, 14.7 מיליארד דולר. בין בעלי המניות בסנטינל וואן נמצאים, מלבד המייסד ויינגרטן, גם Insight Ventures, טייגר גלובל, Third Point Ventures, Redpoint Ventures, Data Collective ו-Anchorage Capital.