אתר הביטוח הלאומי חזר לפעילות רגילה אחרי מתקפת הסייבר

המתקפה התמקדה בהעמסת מידע של שרתי האתר • בביטוח הלאומי מסרו כי לא נפרצו מאגרי מידע • מערך הסייבר והמחשוב בביטוח הלאומי חסמו את הגישה לאתר מחו"ל

ביטוח לאומי ראשון לציון / צילום: תמר מצפי
ביטוח לאומי ראשון לציון / צילום: תמר מצפי

המוסד לביטוח לאומי עדכן כי האתר חזר לפעילות רגילה לאחר שחווה שיבושים בשל מתקפת סייבר. על פי הודעת הביטוח הלאומי, "התקפת הסייבר שניסתה לגרום למניעת שירות הסתיימה. האתר הכללי של הביטוח הלאומי בלבד לא היה נגיש לציבור בשל מתקפה זו בין השעות 13:38-15:20. נכון לרגע זה: האירוע מאחורינו. הגישה מחו"ל נחסמה ולא הייתה פגיעה כלל במאגרי המידע של האזרחים. מערך הסייבר והמחשוב בביטוח הלאומי ממשיכים לעקוב באופן רציף".

על פי ההודעת הביטוח הלאומי, המתקפה התמקדה "בהעמסת מידע על האתר". בנוסף עדכנו בביטוח הלאומי כי "מערך הסייבר והמחשוב של הביטוח הלאומי חסם את הגישה מחו"ל ובכך החזיר את האתר לפעילות".

מתקפת מניעת שירות מבוזרת (DDoS - distributed denial of service) זו מתקפה שמעמיסה על שרתי המותקף במטרה למנוע ממנו לטפל בבקשות של המשתמש הרגיל. כלומר, השרתים עסוקים בבקשות שווא, ולכן לא מסוגלים לספק מענה לבקשות של משתמשים אמיתיים. התוצאה של כך היא נפילת האתר.

ד"ר הראל מנשרי, ראש תחום סייבר בHIT מכון טכנולוגי חולון וממקימי מערך הסייבר בשב"כ: "התקיפה על מערכות הביטוח הלאומי היא דרגה נמוכה של תקיפות סייבר והיא אינה פוגעת במידע שמאוחסן במערכת ויחסית קל להתגבר עליה ולחזור לתפקוד בזמן קצר. כרגע טרם יודעים מי עומד מאחורי המתקפה אבל מדינות כמו רוסיה ואיראן כן פעלו בשיטות אלו, כמו גם ארגוני טרור וקבוצות האקרים אידיאולוגיים. צריך לוודא שהמתקפה הנוכחית אינה פעולת הסחה למתפקה גדולה יותר. מטרת התקיפה היא להפריע לסדר הציבורי והאזרחי של ישראל, כמו גם פגיעה תודעתית באמצעות ההעצמה וההתעסקות התקשורתית בנושא שביכולתם להגביר את חוסר האמון בגופים חיוניים כמו זה של הביטוח הלאומי".