"טיפלתי" נכנסת לצמרת חברות הפינטק הפרטיות בעולם עם שווי 8.3 מיליארד דולר

חברת טיפלתי, המפתחת פתרונות בתחום אוטומציה של תשלומים, גייסה 270 מיליון דולר לפי שווי גבוה פי ארבעה מלפני שנה • גיוס זה הופך את טיפלתי לחברת הטכנולוגיה בעלת השווי השלישי בגובהו בישראל ולחברת הפינטק הפרטית ה-14 בשוויה בעולם

חן עמית, מנכ''ל טיפלתי / צילום: תמונה פרטית
חן עמית, מנכ''ל טיפלתי / צילום: תמונה פרטית

חברת הפינטק הישראלית טיפלתי, המפתחת פתרונות בתחום האוטומציה של תשלומים עבור חברות בגודל בינוני, הודיעה היום (ד') על גיוס 270 מיליון דולר שכולו ילך להשקעה בחברה. הגיוס, שהובל על ידי קרן G Squared מסן פרנסיסקו, נותן לחברה שווי של 8.3 מיליארד דולר - גבוה פי ארבעה משווי של 2 מיליארד דולר לפיו גייסה באוקטובר שנה שעברה.

נתון זה הופך את טיפלתי לאחת מחברות הטכנולוגיה הפרטיות בעלות השווי הגבוה ביותר בישראל לצד ראפיד (8.7 מיליארד דולר בגיוס האחרון), סניק (8.5 מיליארד דולר) וגונג (7.2 מיליארד דולר) . לפי רשימת חדי הקרן העולמית של CB Insights, טיפלתי ממוקמת במקום ה-14 בשווי מבין חברות הפינטק הפרטיות בעולם. בראש הדירוג הזה עומדת חברת סטרייפ ששווה 95 מיליארד דולר.

אקזיטים קטנים לעובדים

טיפלתי הוקמה ב-2010 על ידי חן עמית (מנכ"ל) והמשקיע אורן זאב (יו"ר) וגייסה מאז הקמתה 550 מיליון דולר. החברה מעסיקה כיום 720 עובדים, מתוכם 300 בישראל. העובדים אמנם לא ייהנו מהגיוס הנוכחי אך לדברי עמית בטיפלתי מתכננים סבב סקנדרי שבו עובדים יוכלו למכור את החזקותיהם ב-2022.

בסבב הסקנדרי האחרון במרץ השנה עובדים עם ותק של מעל שנתיים מכרו חלק מהחזקותיהם בכ-20 מיליון דולר. "מכיוון שאנחנו לא רצים להפוך לחברה ציבורית, אז אנחנו עושים אקזיטים קטנים לעובדים כל 18-24 חודשים", אומר עמית. בסקנדרי הקודם העובדים מכרו את ההחזקות לפי השווי בגיוס הקודם של כ-2 מיליארד דולר, מה שאומר שהיה עדיף להם להמתין. "גם אני מכרתי החזקות שלי לפני שנים ומהכסף קניתי את הבית. היום אפשר היה לבנות אולי שכונה בשווי של ההחזקות האלה, אבל אני מאוד נהניתי מהבית שגרתי בו", מוסיף עמית.

טיפלתי נולדה מתוך התנסות של אורן זאב, ששימש יו"ר של חברת פרסום אינטרנטית, שהסתבכה עם נושא ביצוע תשלומים בנפח גבוה. לצורך הקמת החברה הוא גייס את עמית, שהגיע אחרי קריירה ארוכה ב-ECI. בתחילת הדרך התמחתה טיפלתי באוטומציה של תשלומים בנפח גבוה וכך למשל היא מבצעת את כל תהליכי התשלום לסטרימירים בפלטפורמת הווידיאו טוויץ', שבבעלות אמזון, כולל קיזוזי מס ובדיקות הלבנות הון נדרשות.

עם השנים טיפלתי התרחבה לעוד תחומים כמו ניהול ספקים, תהליכי רכש ולאחרונה החברה גם מאפשרת לארגונים להוציא כרטיס אשראי וירטואלי, שמאפשר להם לבצע תשלומים. "החזון שלנו הוא לבצע את כל הפעילויות הפיננסיות שארגונים בגודל בינוני זקוקים להם", אומר עמית.

ההתמקדות של טיפלתי היא בעיקר בארגונים של 50-1,000 עובדים. "הלקוחות שלנו הם כאלו שמצפים לאוטומציה ולא מוכנים לשלוח פקסים כמו שדורשים בבנקים", אומר עמית. סגמנט השוק הזה שונה מאשר זה שבו מתמקדות חברות כמו Bill.com הציבורית ומליו הישראלית, שמנהלות בעיקר תשלומים עבור עסקים קטנים. עמית מונה שתי חברות מתחרות על נתח השוק של ארגונים בגודל בינוני: הראשונה היא AvidXchange שהונפקה השנה לפי שווי 4.6 מיליארד דולר (והיום נסחרת לפי 3.7 מיליארד) והשנייה MineralTree, שנרכשה השנה ב-500 מיליון דולר.

"אני יכול להגיד שכשאנחנו מתמודדים מול המתחרות האלה, ב-90% מהמקרים אנחנו זוכים. AvidXchange חזקים בתחום הנדל"ן אבל הם מציעים רק אופציות להעברת תשלומים בארה"ב למשל ולא נותנים פתרונות להתמודדות עם נושאי מס".

"נמצאים באזור חיוג של 100 מיליון דולר הכנסות"

לדברי עמית, החברה הוציאה בערך חצי מכספי הגיוס הקודם של 150 מיליון דולר עד כה. למרות זאת, היא מגייסת שוב כדי לבצע השקעות גדולות בפיתוח של פיצ'רים חדשים. "התחלנו את השנה הנוכחית ב-350 עובדים ועד סופה נגדל ל-750 עובדים. אנחנו רוצים לגדול פי שניים בכוח האדם גם בשנה הבאה. צמחנו בקצב ההכנסות בכמעט 100% השנה ואנחנו רוצים להמשיך לצמוח מהר ובריא בשנה הבאה". בשנה הבאה צפויה טיפלתי לעבור לבניין חדש של 7,000 מ"ר בשכונת נאות אפקה בתל אביב.

עמית לא מסר פרטים מדויקים על הכנסות החברה, אך לדבריו "אנחנו נמצאים באזור החיוג של 100 מיליון דולר". בגיוס בשנה שעברה דיווחה החברה על יותר מ-1,000 לקוחות וכיום על מעל 2,000, כאשר היקף העסקאות שעברו דרך המערכות של טיפלתי גדל מ-12 מיליארד דולר אשתקד ל-30 מיליארד השנה.

בגיוס השתתפו משקיעים חדשים נוספים כמו Marshall Wace, Counterpoint Global (זרוע השקעות של מורגן סטנלי). בנוסף משקיעים קיימים כמו זאב ונצ'רס, Durable Capital Partners ו-01 Advisors.