אחרי ההוספה לרשימה השחורה: NSO שוקלת לסגור את פעילות פגסוס ולהעמיד את עצמה למכירה

על פי גורמים המכירים את הפרטים, כבר נערכו שיחות עם כמה קרנות על מהלכים שכוללים מימון או מכירה מוחלטת • הבעלים הפוטנציאליים החדשים כוללים שתי קרנות אמריקאיות שדנו בהשתלטות על החברה ובסגירת פגסוס

בניין NSO, הרצליה / צילום: איל יצהר
בניין NSO, הרצליה / צילום: איל יצהר

חברת NSO, שעומדת מאחורי תוכנת הריגול פגסוס, נמצאת בסכנת חדלות פירעון. כעת, על פי הדיווחים ב"בלומברג", היא שוקלת לסגור את חטיבת פגסוס ולהעמיד את עצמה למכירה.

על פי גורמים המכירים את הפרטים, כבר נערכו שיחות עם כמה קרנות על מהלכים שכוללים מימון או מכירה מוחלטת. החברה הביאה יועצים מ-Moelis & Co לסיוע, ועורכי דין מ-Willkie Farr & Gallagher מספקים עצות משפטיות.

הבעלים הפוטנציאליים החדשים כוללים שתי קרנות אמריקאיות שדנו בהשתלטות על החברה ובסגירת פגסוס, טען אחד הגורמים. על פי התרחיש הזה, הקרנות יזרימו כ-200 מיליון דולר כדי להפוך את הידע שעומד מאחורי פגסוס לשירותי אבטחת סייבר הגנתיים, ואולי גם לפיתוח טכנולוגיית המל"טים של החברה.

דוברות NSO סירבה להגיב.

לפני כחודש לשכת המסחר בארה"ב הוסיפה את NSO וקנדירו, חברת סייבר ישראלית נוספת, לרשימת החברות הפועלות בניגוד לאינטרסים של הביטחון הלאומי האמריקאי ולאינטרסים שלה בחו"ל. לצידן, נוספו גם חברת פוזיטיב הרוסית וחברת CSIC הסינגפורית.

על פי הצהרות הלשכה, "NSO וקנדירו נוספו לרשימה בהתבסס על העדויות המורות על כך שהן עסקו בפיתוח ובאספקה של רוגלות לממשלות זרות אשר עשו בהן שימוש פסול כלפי פקידים, עיתונאים, אנשי עסקים, פעילים פוליטיים, אנשי אקדמיה ועובדי שגרירות. כלים אלה אפשרו לממשלות לנהל דיכוי בהיקף בינלאומי, פרקטיקה המאפיינת משטרים עריצים הרודפים אחרי מתנגדים, עיתונאים ופעילים מחוץ לגבולותיהם במטרה להשתיקם. פרקטיקות שכאלה מאיימות על הסדר העולמי המבוסס על כללים ברורים".