מכה למשקיעי מניות המם: מחיר המניות של גיימסטופ ו-AMC קורס

משקיעים עצמאיים המשיכו לקנות את המניות בזמן המכירות הגדולות של שבוע שעבר

חנות של רשת גיימסטופ / צילום: Shutterstock
חנות של רשת גיימסטופ / צילום: Shutterstock

מניות גיימסטופ  ו־ AMC  התרסקו אתמול, ונתנו מכה לאלפי המשקיעים הפרטיים שהתאגדו סביבן ולעתים קרובות דרבנו זה את זה לרכוש אותן ברשתות החברתיות.

גימסטופ ירדה ב־14% ל־136.88 דולר למניה, מחיר הסגירה הנמוך ביותר מאז מרץ. מניות AMC ירדו ב־15% ל־23.24 דולר, מחיר הסגירה הנמוך ביותר מאז מאי. השוק באופן נרחב יותר היה בירידות, כשמדד S$P 500 נסוגו ב־0.9% לאחר סגירה במחיר שיא ביום שישי.

שתי החברות דיווחו בשבוע שעבר חדשות שפגעו במחיר המניות שלהן. גיימסטופ הודיעה שההפסד הרבעוני שלה גדל לעומת שנה שעברה, בזמן שרשת ממכר משחקי המחשב עושה מאמצים לבנות את עסק המסחר המקוון שלה ולשפר את שירות הלקוחות.

AMC גילתה בסוף יום חמישי שהמנכ"ל ומנהל הכספים שלה מכרו ביחד 10.2 מיליון דולר במניות, מה שגרם למניות החברה לצנוח בכמעט 7% ביום שישי. רשת אולמות הקולנוע מתמודדת עם אתגר לא פשוט גם בדמות זן אומיקרון החדש של נגיף הקורונה, שהניע חששות לסגרים חדשים שעשויים להותיר צרכנים הרחק מאולמות הקולנוע.

המשקיעים המשיכו לקנות

הנתונים רומזים על כך שמשקיעים פרטיים המשיכו לרכוש את המניות בזמן המכירות המסיביות בשבוע שעבר. אפילו לאחר ש־AMC סיימה את השבוע שעבר בירידה של 5.4% וגיימסטופ הפסידה 7.8%, משקיעים פרטיים השקיעו 32.5 מיליון דולר ו־4.2 מיליון דולר, בהתאמה, במניות שתי החברות באותו שבוע, על פי נתוני החברה Vanda Research.

כמה משקיעים עצמאיים המשיכו לקדם את המניות בפורומים של רדיט ביום שני, ורבים אמרו שהם עושים קניות גדולות של מניות לאחר ירידת המחיר.

קולנוע של רשת AMC / צילום: Shutterstock
 קולנוע של רשת AMC / צילום: Shutterstock

גיימסטופ ו־AMC התגלו השנה כשתי "מניות מם" - מניות הפופולריות אצל משקיעים הפעילים ברשתות חברתיות שמנסים לפעול ביחד כדי לדחוף את מחיר המניות מעלה.

רבים מהמשקיעים האלה אומרים שמניות גיימסטופ ו־AMC נדחפות מטה על ידי מוכרי שורט בוול סטריט המהמרים נגד החברות האלה. המניות של שתי החברות עלו וירדו כמה פעמים במהלך השנה האחרונה.

חרף הירידות של יום שני, מניות גיימסטופ שוות יותר משבעתיים ממה שהיו שוות בסוף 2020, בעוד שמניות AMC שוות יותר מפי עשרה ממה שהיו שוות בסוף שנה שעברה.