תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

האלטרנטיבה התעסוקתית מחוץ לת"א - מתיחת הפנים של מתחם ראשון איילון

בימים אלו יוצאת עיריית ראשון לציון עם שני מכרזי קרקעות באזור תעשייה ותיק בעיר, "ראשון איילון" • במסגרת פיתוח האזור יתווספו לו זכויות לשטחי תעסוקה בהיקף של כמעט מיליון מ"ר • על פי התוכנית המתחם יתחבר למתחם ה-1000 העתידי ולפארק האגמים - תוך יצירת אזור תעסוקה הוליסטי, נגיש ורחב היקף עם זכויות של כ-3 מיליון מ"ר לתעסוקה

הדמיה: טוטם הדמיה ואנימציה
הדמיה: טוטם הדמיה ואנימציה

הכתבה בשיתוף עיריית ראשון לציון

זה קורה לאט ובשקט, יותר ויותר חברות וותיקות ששכנו עד היום באזורי התעסוקה של תל אביב דוגמת בנקים, חברות ביטוח ופירמות עורכי דין מואסות בצפיפות וביוקר הנדל"ן המאפיינים את העיר ללא הפסקה, ויוצאות החוצה למרכזי תעסוקה חיצוניים, תוך שבמקומן נכנסים סטארט-אפים ויוניקורנים. על אלו ניתן למנות למשל את איירון סורס, ריסקיפייד, סימילר ווב, ועוד. עדות טובה למגמת היציאה מתל אביב והביקושים העזים לאלטרנטיבות אחרות ניתן לראות במראה המנופים הרבים המעטרים את אזורי התעסוקה של הערים הקרובות לתל אביב, וגם כאלו הרחוקות ממנה כמו מודיעין וירושלים.

אחד האזורים המבטיחים ביותר בהקשר זה הוא מתחם העסקים הענקי ההולך ומתפתח במערב ראשון לציון הכולל את מתחם ה-1000, פארק האגמים, וראשון-איילון; לא רק בשל גודלו הענק, אלא גם בשל קרבתו הרבה לתל אביב והעובדה כי קווי הרכבת הקלה והכבדה יחברו אותו עם כל ערי מרכז הארץ.

לדברי עדי ברוק, מנכ"ל מנהלת ה-1000, ראשון איילון, אגמים וצריפין: מתחם ה-1000, פארק האגמים ומתחם ראשון איילון מהווים את מטרופולין התעסוקה החדש של ישראל, שישתרע על שטח עצום ובו ריכוז זכויות של כ 3 מיליון מ״ר לתעסוקה ומסחר (בין החברות שכבר רכשו בו שטחים ניתן למצוא את קבוצת הפניקס, קבוצת דיסקונט, חברות יזמיות, אסותא, בית בלב ועוד). "ריכוז הזכויות הזה", הוא מוסיף, "כולל בתוכו את מתחם ה-1000 שהוא בתולי ומאופיין בעירוב שימושים עם 5600 יחידות דיור ו-1.7 מיליון מ"ר של מתחמי תעסוקה וכן את פארק העסקים האגמים (המונה קרוב ל-300 אלף מ"ר תעסוקה), שיעניק לעסקים הפועלים וייפעלו בו חוויה אורבנית עסקית מול אגם ואטרקציות בילוי כמו היס פלאנט ופארק הסופרלנד.

עדי ברוק, מנכ''ל מתחם ה-1000, ראשון איילון, אגמים וצריפין / צילום: באדיבות מנהלת מתחם ה-1000
 עדי ברוק, מנכ''ל מתחם ה-1000, ראשון איילון, אגמים וצריפין / צילום: באדיבות מנהלת מתחם ה-1000

"לצד שני מתחמים אלו קיים גם מתחם איילון הוותיק אותו ניתן להגדיר כאזור של התחדשות עירונית תעסוקתית, המזכיר את אזור התעסוקה של הרצליה פיתוח לפני כ-20 שנה. מתחם ראשון איילון הוא למעשה אזור התעשייה של העיר - הממוקם מצפון למתחם האלף וממערב לנתיבי איילון, ואנחנו עמלים על פיתוח האזור בראייה הוליסטית המשלבת אותו עם מתחם ה-1000 ופארק האגמים. הוא אמנם שונה מבחינת האבולוציה שלו כי מדובר על אזור תעשיה קיים, אבל מצד שני יש קשר גם תחבורתי וגם בקווי אופי לשני המתחמים האחרים, ולכן אנו מתייחסים לשלושתם כאל מקשה אחת".

לפרטים על מכרזי קרקעות במתחם ראשון איילון הקליקו כאן>>

- מה חדש באזור הזה מבחינה תכנונית?

"באזור ראשון איילון יש נכון להיום שתי תב"עות קיימות. האחת נקראת פס איילון והיא כוללת כ-100 אלף מ"ר בהם יש כבר התפתחות מרשימה של גופים קיימים כמו בית הדיור המוגן 'בית בלב' שמתאכלס כעת, בית החולים האורתופדי של אסותא שנמצא בהקמה, בניין משרדים ענק של חברת צרפתי, מגרש נוסף של חברת מאיה טורס ועוד בנייני משרדים מתוכננים ובהקמה. זוהי הרצועה המערבית של האזור ויש לה תב"ע ספציפית משל עצמה. לשאר מתחם ראשון איילון הועברה תב"ע לפני מספר שנים שהתכלית שלה בעצם היא להוסיף זכויות לתעסוקה בהיקף של כמעט מיליון מ"ר. המטרה היא בעצם לעודד את בעלי הנכסים הקיימים כיום שמאופיינים ברובם כתעשייה קלה ובתי מלאכה קטנים, להסב אותם לטובת משרדים; וכך בעצם לייצר מתחם תעסוקה עם שימושים מגוונים, סמוך לאזור פארק האגמים ומתחם ה-1000".

- מהם המהלכים בהם אתם נוקטים בשביל לקדם את התוכנית הזו?

"אנחנו נוקטים במספר מהלכים משולבים על מנת להאיץ את המהלך הזה - גם רגולטורית באמצעות שינוי התב"ע וגם שיווקית באמצעות מכרוז ומכירת קרקע עירונית. זה מה שאנו עושים כרגע עם שני המכרזים אליהם יצאנו עבור מגרשים מס' 3 ו-268 במתחם. אנו בעצם מציעים כאן הזדמנות לחברות יזמיות גדולות להשקיע במטרופולין החדש של ישראל, שישרת את משולש הערים ראשון לציון-חולון-בת ים וגם את הבאים מתל אביב".

מהלך נוסף שנעשה לדברי ברוק במתחם הוא זיהוי מסות או ריכוזים גדולים של שטחים שאינם בבעלות העיריה ולייצר בהם מהלכים שיהיו משמעותיים לשנים הקרובות. "כך למשל, כצעד משלים אנו מטפלים במתחם ראשון איילון גם בכל ההיבט הסביבתי עם שדרוג שפות רחוב, שדרוג תשתיות ועיבוי של תחבורה ציבורית ונגישות לאזור".

בהקשר התחברותי הוא אומר כי "הקו האדום של הרכבת הקלה יעבור בעתיד בקרבת המתחם ובהמשך גם הקו החום שיגיע מרמלה ואמור לחצות את העיר. בנוסף, יתוגברו קווי הרכבת הכבדה שמגיעים מתל אביב ובעתיד תבחן הפעלת שאטל שיעבור בין שלושת המתחמים האלו. כל אלו יהפכו את 'ראשון איילון' לבעל נגישות גדולה מאוד לתושבים ועובדים מכל רחבי גוש דן".

"ההסתכלות שלנו כרגע היא כיצד אנו מייצרים 150 אלף מקומות עבודה חדשים עם גיוון תעסוקתי, בשלושת המתחמים המרכזיים האלו והמכרזים החדשים לרכישת הקרקעות הם חלק מכך. אין בארץ הרבה הזדמנויות לרכישת קרקעות לתעסוקה ולהקמת בנייני משרדים, בטח לא בגוש דן, כך שמדובר על הזדמנות להשקעה באזור מתפתח, בעיר שהיא הרביעית בגודלה בארץ (ואוטוטו השלישית), במטרופולין העסקים החדש של ישראל", מסכם ברוק.

לפרטים על מכרזי קרקעות במתחם ראשון איילון הקליקו כאן>>

צרו איתנו קשר *5988