במסגרת מאמצי האבטחה: Coinmama תשתף פעולה עם חברת הסייבר הישראלית BrandShield

BrandShield מתמחה בניטור והסרה של הונאות זיופים והתחזויות ברשת • Coinmama צברה מוניטין כאחת החברות המובילות בתעשיית הקריפטו, דבר שהוביל לכך שגורמים זדוניים מנסים להונות ולגנוב את כספם של ציבור משקיעי הפלטפורמה

מטבעות קריפטו. אתרים מזויפים מנסים להתחזות לאתרי מסחר מובילים / אילוסטרציה: Shutterstock, Dan Eady
מטבעות קריפטו. אתרים מזויפים מנסים להתחזות לאתרי מסחר מובילים / אילוסטרציה: Shutterstock, Dan Eady

חברת הסייבר הישראלית BrandShield, המתמחה בניטור והסרה של הונאות זיופים והתחזויות ברשת ו-Coinmama, חברת מסחר במטבעות קריפטוגרפים, הודיעו היום (ה') על שיתוף פעולה שבו נעשה שימוש בטכנולוגיות של BrandShield כדי לעקוב, לנטר, ולהסיר איומים ברשת במטרה להגן על ציבור המשקיעים של Coinmama.

מאז 2013, Coinmama מאפשרת מסחר בטוח במטבעות קריפטו ועושים בה שימוש יותר מ-3 מיליון משקיעים מרחבי העולם. מאז שחלה לפעול, Coinmama צברה מוניטין כאחת המובילות בתעשייה, דבר שהוביל לכך שגורמים זדוניים מנסים להונות ולגנוב את כספם של ציבור משקיעי הפלטפורמה על ידי התחזות ל- Coinmama וניצול המוניטין הטוב שצברה.

כאשר Coinmama פנתה ל- BrandShield בבקשה לסייע לה להילחם באתרים מזויפים שמתחזים אליה, BrandShield החלה באופן מידי למפות את ההתחזויות ל-Coinmama בפייסבוק, לינקדין, אתרי אינטרנט ובאפליקציות. BrandShield הפעילה את טכנולוגיית הבינה מלאכותית ולמידת המכונה שלה כדי לזהות את האתרים המזויפים. צוות האכיפה של ברנדשילד הסיר בהצלחה איומים שונים, שכללו 30 אתרי פישינג ויותר מ-100 אתרי הונאה.

עד שנת 2030, שוק הקריפטו צפוי להיות מוערך בשווי של 4.94 מיליארד דולר - יותר מפי שלוש משוויו ב-2020 שעמד על 1.49 מיליארד דולר. עם זאת, רגולציות לא אחידות הקשורות למסחר במטבעות קריפטוגרפים, בשילוב עם אופייה הדיגיטלי של התעשייה, שאבו לתוכה גורמים זדוניים ששמים למטרה להונות את המשקיעים. בין אוקטובר 2020 לאפריל 2021, בארה"ב בלבד דווח על אובדן של 80 מיליון דולר לפושעים סייבר.

"האנליזה שביצענו לגבי מטבעות הקריפטו ופלטפורמות המסחר מראה שהתעשייה תלויה בקהילות האונליין וברשתות החברתיות, וכי הן הפכו לפופולריות במיוחד כמטרה לפושעי סייבר ולהונאות. ככל שתחומי המסחר במטבעות קריפטו והפינטק הופכים ליותר נפוצים ונגישים, כך גוברים ניסיונות של פושעים להונות צרכנים של תחומי המסחר האלה", מציין יואב קרן, מנכ"ל BrandShield .