מסר ברור לכולם? הפרסומת של אגם רודברג ל-Be נמצאת על הגבול בין מתוחכמת למתחכמת

הקהל הרחב עדיין לא לגמרי הבין את המסר של הפרסומת ה"מודעת לעצמה" של Be, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • אדלר חומסקי ממשיכים לשמור על המקומות הגבוהים עם נועה קירל ל-yes ושחקני קופה ראשית לבזק

אגם רודברג בפרסומת ל־Be / צילום: יוטיוב
אגם רודברג בפרסומת ל־Be / צילום: יוטיוב

רשת BE מעלה, באמצעות גיתם BBDO, קמפיין פרסום נוסף בכיכובה של אגם רודברג וכמו הקמפיין הקודם, גם הנוכחי הוא מז'אנר "הפרסומת המודעת לעצמה" שבה חלק מההומור הפנימי הוא התחכמויות על כך שמדובר בפרסומת. הפעם הוחלט כך נראה לקחת את ההגזמה של רודברג בכוכבות של עצמה צעד אחד נוסף קדימה, אולי צעד אחד יותר מדי, כי לא בטוח שהגבול בין פרסומת מגחכת לפרסומת מגוחכת עובר ברור לכולם.

הפרסומת היא המושקעת ביותר השבוע, עם השקעה גדולה שעומדת על פי נתוני יפעת בקרת פרסום על 2.3 מיליון שקל. למרות זאת, בשלב הזה הנתונים מבחינת זכירות ואהדה אינם מצדיקים: מקום תשיעי בזכירות ומקום שביעי באהדה. עם זאת, מדובר בפרסומת חדשה יחסית כך שיש סיכוי שהביצועים של הפרסומת במדד ישתפרו.

 
  

בפרסומת החדשה של תמי 4 בחרו באדלר חומסקי סיטואציה המאפשרת לדקלם את הבריף. באיצטלת הגבר הטרחן המשעמם את בת זוגו למוות בעת שהוא מזמין אותה לעלות אליו הביתה, מוטחים בפרצופו של הצופה כל היתרונות של המוצר. אמנם לא מדובר בפרסום מתוחכם אבל אולי ההקצה, מוכרות הסיטואציה וההומור בכל זאת עובדים על הצופה ומציבים את הפרסומת במקום השלישי בדירוג האהדה ובמקום השמיני בדירוג הזכירה.

קבוצת בזק ממשיכה להוביל את הדירוג: פרסומת נועה קירל והכפיל ל-yes ניצבת גם השבוע בראש דירוג הזכורות והפרסומת של האינטרנט המהיר של בזק בכיכובם של שחקני קופה ראשית ממוקמת במקום הראשון בדירוג האהובות. שתי הפרסומות נוצרו במשרד הפרסום אדלר חומסקי. הפער בין הפרסומת הזכורה ביותר של yes לפרסומת של בנק לאומי הממוקמת במקום השני הינה עשירית אחוז בלבד.

נועה קירל וכפיל מרגי ל־yes / צילום: יוטיוב
 נועה קירל וכפיל מרגי ל־yes / צילום: יוטיוב

הפרסומת של ביטוח ישיר באמצעות מקאן ת"א נשארת באוויר ללא הפסק והשפה החדשה בכיכובו של ליאור רז מתחילה להיחרט בתודעה. הפרסומת ממוקמת במקום השני בדרוג האהדה עם שיעורי אהדה של 14.5%. בהנחה שביטוח ישיר לא יעשו כמעשה המותג תשע (המותג השני של קבוצת אי די אי לביטוח), מעניין יהיה לראות מתי יעלה סרט חדש לאוויר, האם וכיצד ימשיך את השפה שנוצרה, והאם הצופים יאהבו.