רייכמן לא מוותר: וויידלי מובייל ערערה לעליון נגד עסקת כלירמרק-אקספון

שמעיה רייכמן, הבעלים של חברת וויידלי מובייל, טוען לחוב של 20 מיליון שקל כנושה של אקספון

שמעיה רייכמן / צילום: יח''צ וויידלי
שמעיה רייכמן / צילום: יח''צ וויידלי

חברת וויידלי מובייל, שבבעלות איש העסקים שמעיה רייכמן, עתרה לבית המשפט העליון נגד ההחלטה לאשר את העסקה שבין חזי בצלאל, בעלי החברות אקספון ומרתון (המפעילה את המותג הסלולרי WE4G), מנהל הסדר החוב עו"ד עמית לדרמן, סלקום, קרן כלירמרק ויתר נושי החברה. וויידלי דרשה פיצוי של 20 מיליון שקל בעקבות פיצוץ ההסכם בינה לבין בצלאל, ומשלא קיבלה אותו במסגרת ההסדר שאושר בבית המשפט המחוזי, החליטה לעתור לעליון.

וויידלי מובייל טוענת כי הגיעה לסיכום על רכישת אקספון (חברת-האם וחברת-הבת מרתון), וביחד עם בצלאל הצדדים פנו לאישור הסדר חוב לבית המשפט בתמורה ל-330 מיליון שקל (180 מיליון שקל עבור חברת הסלולר ו-150 מיליון שקל עבור חברת-האם).

לטענתה, היא נושה של החברות מכוח הסכמים אלה וצד למתן צו עיכוב ההליכים למרתון, על בסיסם הוגשה בקשתה לעיכוב הליכים לצורך גיבוש הסדר חוב.

וויידלי טוענת כי החברה ובעלת השליטה הפרו הסכמים אלה במהלך תקופת עיכוב ההליכים, וכפועל יוצא מכך, בית המשפט המחוזי אישר הסדר חוב על בסיס הסכם שנחתם עם קרן ההשקעות כלירמרק ואיש העסקים יריב לרנר.

נזכיר כי וויידלי ניסתה לרכוש את אקספון אך לא העמידה את הערבות שדרש מנהל ההסדר. לאחר מכן וויידלי ניסתה לחבור לאיש העסקים מוטי בן משה ולהגיש יחד עימו הצעה משותפת לרכישת החברה, תוך שהיא נסמכת על הערבות שלו. אלא שבן משה החליט לסגת מהעסקה, ובכך נסללה הדרך למכירת השליטה בחברה לידי קרן כלירמרק ולרנר.

לטענת וויידלי, היא נושה של החברה מכוח ההסכם שהיה לה, אך מנהל ההסדר ובית המשפט דחו את בקשתה להיות חלק מהסדר החוב. הפיצוי בסך 20 מיליון הוא חלק מההסכם שלה עם בצלאל למקרה שהעסקה לא יוצאת על הפועל.