"בחרתי שלא להיעזר במענקים מהמדינה. התמודדתי לבד עם האתגרים באופן נחוש ויצירתי"

לי מנחם, תושבת תל אביב בת 30 • אם יחידנית • יזמית ומשפיענית רשת • בימים אלו השיקה ספר ילדים חדש בשם "תיק הכוונות הטובות" ובעלת עסק לנרות וריחות לבית Elle et Moi • "הילדים היום תקועים באייפד ובטלוויזיה שעות, והחלום שלי היא להוציא סדרת ספרי ילדים שילדים יאהבו לקרוא" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

לי מנחם, יזמית ומשפיענית רשת / צילום: מרינה מושקוביץ
לי מנחם, יזמית ומשפיענית רשת / צילום: מרינה מושקוביץ

"יש לי עסק לנרות וריחות לבית בשם 'Elle et Moi' שהוקם בתקופת הקורונה עם חברת ילדות שלי - לורן שרמיסטר", מספרת לי מנחם. בנוסף, היא משתפת, "לאחרונה הושק ספר הילדים הראשון שכתבתי 'תיק הכוונות הטובות'. לפני 4 וחצי שנים נולדה ביתי גאיה ומאז חיי השתנו. כשהיא הייתה בת שנתיים כתבתי סיפור שהיה רק שלנו והסיפור הזה התגלגל לכדי ספר אמיתי".

"בתקופת משבר הקורונה הקמתי את העסק, כשהדבר הכי חשוב שעמד לנגד עיניי היה שהמוצרים יהיו מתוצרת כחול לבן. היה חשוב לנו דווקא בתקופה שאנשים לא עובדים לעזור לתעשייה כאן בארץ. גילינו שגם בישראל יש המון ספקים מוכשרים שיכולים לבצע עבורנו את העבודה באותה רמה של לייבא את המוצר מחו"ל, ואף יותר. הגענו לעסק לכלים שהיה במצב לא טוב בגלל הקורונה וקנינו ממנו סחורה. עד היום אנחנו עובדים איתם. ככה שמול נמלים וייבוא וכו' לא התנהלנו בכלל, אבל כן זכינו לעזור לאנשים בארץ להתפרנס בכבוד".

"העדפתי לא לקחת הלוואות עבור העסקים שלי" משתפת לי. "בעצם בחרתי שלא להיעזר במענקים מהמדינה, והתמודדתי לבד עם האתגרים הרבים ופעלתי באופן נחוש ויצירתי. את ההשקעה הראשונית שלי השקעתי גם בספר וגם בעסק הנרות. בנרות רוב הספקים, שגם ככה היו בתקופה שלא הייתה להם הרבה עבודה, הסכימו לעבוד איתי בהסכמי קונסיגנציה - מה שעזר מאוד לעסק".

"על הספר", היא מציינת, "עבדתי מול הוצאת הספרים 'ספרי ניב' בתקופת הקורונה ודווקא בגלל שאי אפשר היה לצאת מהבית הדברים זרמו מהר יותר". "עבדנו על דיוקים, לשון, איורים ועוד ועוד. כמובן שהקושי לעשות את הדבר הזה עם ילדה בבית שצריך לשעשע אותה כל הזמן היה בכלל לא קל".

לי אומרת ש"השאיפה שלי הוא להחזיר את הספרים לילדים שתקועים היום באייפד ובטלוויזיה שעות. החלום הוא להוציא סדרת ספרים שילדים יאהבו ושתגרום להם לקרוא. וגם אם הוצאתי אותם לרבע שעה מהאייפד זו הצלחה מבחינתי. הדבר הכי חשוב עבורי הוא ללמד את בתי גאיה, לה הקדשתי את הספר, להיות בן אדם טוב ולהקרין את הטוב כלפי הסביבה - מה שמשמש לי כמודל בכל הפרויקטים העסקיים שלי".

לי משתפת אותנו בכך ש"הרצון הוא להצליח ולהפוך את המיזם שלי לעידוד אימהות צעירות לקריאת ספרים לילדים מגיל צעיר ולהגיע דרך הקהלים שעוקבים אחריי ברשתות החברתיות להשיג את המטרה. זה קריטי להפוך את הנושא של קריאת ספרים לפופולרי בקרב הדור הצעיר".

"כמו כן", היא אומרת "המטרה היא להוביל את העסק לנרות וריחות Elle et Moi. ולהפכו לגורם משמעותי בתרבות הלייף סטייל בארץ. ריח הכביסה שלנו הוא ריח מוכר כבר והכי מצליח שלנו. השאיפה היא שאנשים יזהו את הריחות שלנו ושהם יהיו בכל בית".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il