כמו בימי הסגר הראשון: הכנסת סוגרת את שעריה

מנכ"ל הכנסת, גיל סגל, הנחה בצהריים לצמצם את האירועים והביקורים בכנסת נוכח התפשטות הקורונה • עפ"י החלטת יושב-ראש הכנסת, ההצבעות יתקיימו ביציע הציבור באופן יחידני ועל פי קריאה, זאת בניגוד לנוהג שהיה קיים עד כה לפיו מספר חברי כנסת מבודדים ישבו ביציע במקביל

בניין הכנסת / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky
בניין הכנסת / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

האומיקרון מתפשט, והכנסת סוגרת שעריה: מנכ"ל הכנסת, גיל סגל, הנחה בצהריים לצמצם את האירועים והביקורים בכנסת נוכח התפשטות הקורונה וכן איתור שבעה מקרי הדבקה בין כתלי הכנסת בחשש לאומיקרון. ההנחיות המחמירות שפורסמו הערב מחזירות את הכנסת לימי הקורונה טרום החיסונים ובהיערכות מצומצמת לדיוני ועדות ומליאה. בישיבת היערכות שהתקיימה בצהריים אמר סגל כי "הכנסת קיבלה שורת החלטות מחמירות שמטרתן גדיעת שרשרת ההדבקה מחד והבטחת רציפות פעילות הכנסת מאידך".

החל ממחר תוגבל כניסת מבקרים למשכן. כך, בין היתר, סיורים שתואמו באמצעות מרכז המבקרים ייפסקו בשלב זה ועד להודעה חדשה. יוחרגו באופן פרטני סיורים וביקורים באישורם של יו"ר או מנכ"ל הכנסת. בנוסף, אירועים במשכן יבוטלו אך ניתן יהיה לקיים אירועים בזום ותתאפשר נוכחות של עד חמישה משתתפים באולם ממנו ישודר האירוע.

בנוסף עודכן נוהל הצבעת חברי כנסת מבודדים. עפ"י החלטת יושב-ראש הכנסת, ההצבעות יתקיימו ביציע הציבור באופן יחידני ועל פי קריאה. זאת בניגוד לנוהג שהיה קיים עד כה לפיו מספר חברי כנסת מבודדים ישבו ביציע במקביל. כעת, חברי הכנסת המבודדים ייכנסו על פי תור להצביע. בהתאם להתפתחויות, יישקלו התאמות נוספות.

הכנסת הורתה גם לחזור ולצמצם את התפוסה באולמות הוועדות ל-36 באולמות הרגילים ו-43 באולמות הגדולים יותר. בנוסף נקבע כי מספר גורמי המקצוע החיצוניים לא יעלה על עשרה, והרכבו יהיה באישור יושב-ראש הוועדה בלבד. את יתר המשתתפים בדיון יעלה יו"ר הוועדה בזום .

גם חברי הכנסת יידרשו להצטמצם. ממחר יוכל כל חבר כנסת להזמין עד חמישה מוזמנים מטעמו. כמו כן, מזנוני הכנסת שוב ייסגרו לישיבה במקום ויתאפשר Take Away בלבד. חדר הכושר של המשכן שבו אירעה ההדבקה האחרונה ייסגר גם הוא עד להודעה חדשה. בהמשך להנחיית מנכ"ל הכנסת עובדי כנסת אשר אינם חשים בטוב, מחוייבים להישאר בבית.