עדי קייזמן חויב לשלם 6 מיליון שקל לאחר שלא מילא את תנאי בית המשפט

פסק הדין ניתן לאחר שקייזמן לא מילא את הוראות בית המשפט ולא הפקיד 2 מיליון שקל שנקבעו על ידי בית המשפט כתנאי למתן רשות להתגונן בתביעה שהוגשה נגדו • תובעים טוענים כי קייזמן הפר את חובתו לשלם להם כ-5.9 מיליון שקל מכוח כתב אופציה שנחתם ביניהם לפני כשנתיים

עדי קייזמן / צילום: תמר מצפי
עדי קייזמן / צילום: תמר מצפי

בית המשפט קיבל היום (ד') את התביעה נגד עדי קייזמן בסך 6 מיליון שקל, זאת בתוספת ריבית והצמדה. פסק הדין ניתן לאחר שקייזמן לא מילא את הוראות בית המשפט ולא הפקיד 2 מיליון שקל שנקבעו על ידי בית המשפט כתנאי למתן רשות להתגונן בתביעה, אשר הגישו נגדו מולי ליטבק, טרגטמץ' בע"מ וד"ר ענת לוין. כמו כן נקבע כי קייזמן ישלם את הוצאות המשפט של התובעים, בסך 202,441 שקל.

התביעה הוגשה ביוני 2020 על ידי ליטבק ולוין, בטענה כי קייזמן לא משיב להם את סכום השקעתם בפרויקט נדל"ן שיזם וקידם בברלין באמצעות כספם. ליטבק ולוין תובעים באמצעות חברת טרגטמץ' שבבעלותם וטוענים כי קייזמן הפר את חובתו לשלם להם כ-5.9 מיליון שקל מכוח כתב אופציה שנחתם ביניהם לפני כשנתיים והוארך מעת לעת.

לפי כתב התביעה, ליטבק ולוין השקיעו בפרויקט נדל"ן בגרמניה - "וורבנה" - הכולל 1,200 דירות, אותו יזם וניהל קייזמן. כפי שעולה מכתב האופציה שנחתם עוד בטרם העבירו האחים את כספי השקעתם, ניתנה להם אופציית PUT למכירת כל החזקותיהם בפרויקט לקייזמן באופן אישי, בתוך שנה ממועד עשיית העסקה. זאת, תמורת השבת מלוא סכום השקעתם הפרויקט. בסופו של יום, ולאור עיכובים בהשלמת הפרויקט, האריך קייזמן את תוקפו של כתב האופציה עד ל-31.12.2020.

ליטבק ולוין טוענים כי קייזמן לא עמד בחובתו מכוח כתב האופציה. לטענתם, למרות דרישותיהם החוזרות ונשנות, נמנע קייזמן מלרכוש את חלקם בפרויקט תמורת השבת סכום השקעתם.

לטענת ליטבק ולוין הם גילו לתדהמתם כי קייזמן בכלל נטש בעצמו את הפרויקט, שאת ההשקעה בו ביססו בעיקר על סמך הידיעה כי קייזמן יהיה מי שיוביל אותו. ליטבק ולוין גילו כי קייזמן מכר את כלל החזקותיו בפרויקט (50%) לצד ג', לטענתם, "במחשכים ובהתנהלות מסתירה ובלתי שקופה".

כאמור, כעת ניתן פסק הדין לטובתם.

את התובעים ייצגו עוה"ד יותם בלאושילד וספיר דולינגר, ממשרד הרצוג פוקס נאמן.