משקיעים פרטיים ומוסדיים רכשו מניות אוגווינד בכ-60 מיליון שקל

העסקאות בוצעו מחוץ לבורסה בשער של 50.5 שקל למניה • במקביל, מנכ"ל החברה אור יוגב מכר מניות אוגוינד בהיקף של כ-15 מיליון שקל באותו שער

אילוסטרציה - בורסה ת''א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת''א / צילום: שלומי יוסף

משקיעים פרטיים ומוסדיים מארה"ב וישראל רכשו מניות אוגווינד  בעסקאות מחוץ לבורסה בהיקף כולל של כ-60 מיליון שקל, בשער של 50.5 שקל למניה. במקביל, מנכ"ל החברה אור יוגב מכר מניות אוגוינד בהיקף של כ-15 מיליון שקל (באותו שער מניה) וזאת בהמשך להסכם גישור עליו חתם ואשר דווח על ידי אוגווינד ב-9 לפברואר השנה. 

אז הודיעה אוגווינד כי אור יוגב, מנכ"ל החברה, השלים הליך גישור מול שי כהן ואהרון רבינוביץ מבעלי מניות חברת סוואפ. בהליך הגישור הנ"ל הגיעו מר יוגב ושאר בעלי המניות בסוואפ להסכמות, במסגרתן ישלם מר יוגב לבעלי מניות סוואפ סכומים במזומן, או באמצעות העברת מניות החברה המוחזקות על ידו, וזאת לפי שיקול דעתו. הוסכם כי הסכומים יועברו לבעלי מניות סוואפ בתוך כשנה ממועד חתימת ההסכמים. 

אגווינד הוקמה בנובמבר 2012 על ידי אור יוגב (שנותר עם החזקה של כ-13% בהון). החברה מתמחה בפיתוח והטמעת טכנולוגיית אגירה אוויר דחוס למטרת התייעלות אנרגטית (AirSmart) ולמטרת אגירת אנרגיה לטובת משק החשמל ובין היתר ממקורות ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות כגון PV או רוח הכוללים בתוכם את מערכת האגירה שפיתחה אוגווינד (AirBattery).

אוגווינד פועלת בשתי חזיתות: שוק אגירת האנרגיה ושוק מדחסי האוויר. בשניהם היא פועלת באמצעות טכנולוגיה של מערכת דחיסת אוויר תת קרקעית.

החברה נסחרת כיום בבורסה שווי של כ-1.1 מיליארד שקל לאחר ירידה של 45% במניה בשנה האחרונה.