מתעניינים ב-NFT? זה הפודקאסט בשבילכם

two bored apes הוא פודקאסט של שני משקיעי NFT ומעריצים נלהבים של התחום • פרק סטנדרטי של התוכנית יעסוק במכירה הרועשת האחרונה, בניסיון לעקוב אחרי הכוכבים העולים החדשים, ואחרי הכוכבים הנופלים • השניים מניחים ידע מוקדם, מציעים תובנות מתקדמות, ומתאימים למביני עניין, בכל מובן הביטוי • ביקורת פודקאסטים

פודקאסט / צילום: Shutterstock
פודקאסט / צילום: Shutterstock

בסרט הטלוויזיה החדש של סאות'פרק "southpark post covid", אחת מדמויות המפתח בעלילה היא סוחר NFT מטורף. בלי לעשות יותר מדי ספוילרים, ההתנהגות המפוקפקת והיכולת לשכנע אנשים לבנות מגדלי יוקרה באוויר על חשבון רווחים עתידיים לא בטוחים, זורעת חורבן והרס בכל הסביבה וגורמת למלחמות שכנים אלימות ולדימומים מהעיניים.

הבדיחה החוזרת בסרט, שמלווה את קורות ילדי סאות'פארק בעוד שלושים שנה, היא שאנחנו בעתיד והעתיד הוא זוועה מהגיהנום, ולכן כולם רוצים נורא לחזור להווה. ובכן, בכל מה שקשור ל-NFT נראה שאין ממש ברירה אלא לקבל את האמת - למרות שלפעמים קשה להבין את השפה ואת הרעיונות, זה ממש לא העתיד. זה קורה כאן ועכשיו.

התחום נמצא עדיין על קרקע רעועה בהתאם לאופיו הספקולטיבי, שלא תואם את האופן שבו רוב האוכלוסייה מבינה נכסים, השקעות, כסף, או את המושג של "ערך" באופן כללי - ולכן כל פרק של הפודקאסט השבועי שלנו two bored apes מתחיל בדיסקליימר שמצהיר שהשיחה היא לצרכי בידור והנאה, ולא מהווה עצה פיננסית. עם סיפורים מסמרי שיער על כל מני אלמונים שהתעשרו ממכירות, זאת הודעה הכרחית.

NFT הוא נכס דיגיטלי מאומת בטכנולוגיית בלוקצ'יין. הוא מאפשר לאמנים לסחור באמנות דיגיטלית, להרוויח ממכירות עתידיות של היצירות שלהם, ולהתעסק בטכנולוגיה חדשנית שנשמעת לפעמים כמו חידה של הספינקס. שני ה"קופים" שמנחים את התוכנית הם ג'ון וסנקה, הם לא משתמשים בשמות משפחה, כמו שאפשר לצפות מסייבר פאנקס.

לשניהם יש עמוד גלריה עם היצירות שלהם - אוסף פריימים מהבהבים בירוק, ורוד, סגול, כתום ומונכרום, עם שמות כמו "גבולות מטושטשים". סנקה נקרא על שם הפילוסוף הסטואי, ובראש העמוד שלו אפשר למצוא ציטוט של אותו הפילוסוף שקובע כי "אושר אמיתי הוא להנות מהעכשיו ולא לחשוב יותר מדי על ההמשך". זה נראה כמו מוטו אפשרי גם לתוכנית בכללותה.

ג'ון וסנקה הם משקיעי NFT ומעריצים נלהבים של התחום, ואוהבים לקשקש באריכות על בלוקי אמנות, פינגווינים, מכירות פומביות מוגזמות בהן נמכרות יצירות ב-69 מיליון שקלים, משחקי מחשב חדשים והפרויקטים האישיים שלהם כסוחרים ויוצרים.

פרק סטנדרטי יעסוק במכירה הרועשת האחרונה בתחום

השם "שני קופים משועממים" הגיע מ"מועדון היאכטות של הקופים המשועממים" - אוסף NFT של קופים מאויירים בלי עולם פנימי עשיר, שאנשים יכולים לרכוש ואף רוכשים בפועל במיליוני שקלים. אחד הקונים המפורסמים של החבורה הוא הכדורסלן סטפן קרי, שגם שינה את תמונת הפרופיל שלו לקוף משועמם.

פרק סטנדרטי של התוכנית יעסוק במכירה הרועשת האחרונה בתחום, בניסיון לעקוב אחרי הכוכבים העולים החדשים, ואחרי הכוכבים הנופלים. בפרק מהעת האחרונה הם דיברו על האמן או קבוצת האמנים Pak. הסיבה לבלבול היא כיוון שהם מבקשים שיפנו אליהם במילת היחס they/them, ולא ברור אם הסיבה היא נזילות מגדרית או באמת פשוט צורת ריבוי.

בין ה-2-4 בדצמבר Pak מכר 250,000 NFT תמורת סכום של 91.8 מיליון דולר, במה שהוגדר כ"מכירת האמנות הרווחית ביותר על ידי יוצר חי". הפרויקט שנקרא the merge הציע גם טוויסט - כל אסימון תוכנת כך שהערך שלו עבר כל מיני שינויים בהתאם לגובה ההצעה, בחישוב קריפטוגרפי נוסף שהקושי להבין אותו הוא גם חלק מהכיף. שני הקופים ניתחו את הסיפור הזה, ניסו לגזור ממנו מסקנות, הודו שהרבה מהמכירות האחרונות מכילות רכיב משחקי לא מבוטל שאולי לא מבטיח טובות לגבי העתיד של NFT, וסיכמו, כרגיל, שמאוד קשה לעקוב אחרי הקצב של השינויים בתחום.

הפרקים הם בסגנון דיאלוג חופשי ולא ערוך. כל פרק הוא מעל לשעה, והשיחות הולכות לכל מני כיוונים לא צפויים - הרבה פעמים לכיוון השחרות על אנשי סיליקון ואלי ותיקים שעדיין לא ראו את אור ה-NFT. הם מניחים ידע מוקדם, מציעים תובנות מתקדמות, ומתאימים למביני עניין, בכל מובן הביטוי. 

הכותב הוא בעלים של סוכנות Down the Field המתמחה בהפקה וברכש מדיה בעולם הפודקאסטים