לו"ז חדש, בעיות ישנות: נוסעים באשקלון חיכו הבוקר לרכבות שלא הגיעו

ברכבת התגאו שעבודות החשמול שיצרו פגיעה משמעותית בשירות בקו אשקלון-הרצליה הסתיימו • עבור מאות נוסעים שהגיעו הבוקר לאשקלון, ה"השקה" הפכה לצולעת במיוחד כאשר שתי רכבות בוטלו, לטענת הרכבת בשל עומסים • למרות הלו"ז החדש, באתר הרכבת כבר מודיעים על "השלמת" עבודות בחלק מהמסלול שיביאו להפחתת תדירות בכמה תחנות

קטרים וקרונות חשמליים / צילום: רכבת ישראל
קטרים וקרונות חשמליים / צילום: רכבת ישראל

חריקות משמעותיות בהשקת קו הרכבת המחושמל החדש שבין אשקלון להרצליה, שהתחיל לפעול הבוקר (חלקו מאתמול בלילה). מאות נוסעים שהגיעו הבוקר לתחנת אשקלון גילו ששתי רכבות - זו של השעה 06:20 וזו של 06:50 פשוט בוטלו.

"אז אחרי עיכוב של חודשיים בפרויקט חשמול הרכבות באשקלון, אחרי שהתחנה הייתה סגורה כמה שבועות 'בשביל לזרז' את ההליכים. הגיע היום המיוחל פרויקט החשמול הסתיים. עדכנו לוחות זמנים, הביאו קרונות חדשים ואנשים הגיעו בהתאם ללו"ז החדש בשביל לגלות שהרכבת לא יוצאת, ככה בלי התראה מראש הרכבות של השעה 6:20 ושל 6:50 פשוט לא יצאו (בשל 'תקלה טכנית')", כתבה בפייסבוק נוסעת מאוכזבת שחיכתה עם עוד רבים בתחנה באשקלון לרכבות.

אנשים מחכים על הרציף בתחנת הרכבת באשקלון לאחר ביטול שתי הרכבות הראשונות של הקו המחושמל / צילום: תמונה פרטית
 אנשים מחכים על הרציף בתחנת הרכבת באשקלון לאחר ביטול שתי הרכבות הראשונות של הקו המחושמל / צילום: תמונה פרטית

מבדיקתנו עולה כי רק ב-06:59 יצאה רכבת מהתחנה - אך רק לחלק מהיעדים. רבים מהנוסעים ששהו בתחנה נאלצו להמתין עד 07:20, אז יצאה רכבת לתחנות רבות ובהן בת ים וראשון לציון. "ברוכים הבאים לדור החדש של התירוצים של רכבת ישראל. ואחר כך מתפלאים למה אנשים לא רוצים לגור מחוץ למטרופולין ת''א", המשיכה לכתוב אותה נוסעת.

באתר רכבת ישראל אף מציינים הבוקר לגבי הקווים שיוצאים מאשקלון, כי בניגוד להצהרות הראשוניות, "בשל עבודות השלמה של פרויקט החשמול, התדירות בחלק מהקווים תפגע. בשל אילוצים תפעוליים הנובעים מצורך לביצוע פעולות חשמול משלימות, במסגרת לוח הזמנים החדש אשר יופעל החל מהיום, תדירות הרכבות בתחנות בת ים קוממיות, חולון וולפסון וצומת חולון תעמוד על שתי רכבות מידי שעה, לכל כיוון, לאורך כל שעות הפעילות ולא שלוש רכבות מידי שעה בשעות השיא, כפי שפורסם. זאת, באופן זמני, עד לסיום ביצוע העבודות הדרושות".

פרויקט חשמול הרכבת הינו הפרויקט היקר ביותר שמבצעת הרכבת בשנים האחרונות, בעלות כוללת של מעל 10 מיליארד שקל (לכל הפרויקט). קו אשקלון הרצליה (שנקרא לפי הרכבת קשת אשקלון השרון) היה אמור להיפתח רשמית ב-13 בנובמבר, אך בשל סכסוך עבודה מול העובדים על תנאי העסקתם בעדין החדש של פעילות חשמלית, ההשקה נדחתה להיום.

גורם ברכבת ישראל מסר לגלובס כי הרכבת של 06:20 אכן בוטלה והרכבת של 06:50 יצאה מאשדוד. זאת בשל עומסים כבדים.