"השוק רווי, אבל לא בכל הסגמנטים": יבואן חשמל חדש נכנס לשוק המקומי

בתזמון שלאחר שיא קניות מוצרי החשמל לבית בחסות הסגרים והקורונה, נכנס כעת לשוק יבואן חדש בשם Unico • המנכ"ל ליאור ראובן: "כשאתה נכנס אחרון, אחרי שמותגים אחרים כבר ביססו את עצמם, אתה יכול לחשוב ולהסתכל מה הצרכן רוצה ומה אני מביא כערך מוסף"

ליאור ראובן, בעלי ומנכ''ל Unico / צילום: מוש
ליאור ראובן, בעלי ומנכ''ל Unico / צילום: מוש

בתזמון שלאחר שיא קניות מוצרי החשמל לבית בחסות הסגרים והקורונה, נכנס כעת לשוק יבואן חדש בשם Unico. מאחורי החברה עומדים בחלוקה שווה בעלי חברת OIG, המשווקת מוצרי חשמל למטבח, וליאור ראובן המשמש כמנכ"ל. בשמונה השנים האחרונות כיהן ראובן כסמנכ"ל שיווק ומכירות של דייסון.

מוצרי החברה שישווקו בישראל כוללים את מותג השואבים השוטפים Tineco, מגהצים אנכיים של המותג Steamery ומותג מייבשי השיער Valera. מהלך ההשקה מוערך בעשרות מיליוני שקלים.

דווקא כמי שכיהן בדייסון, מותג שזוכה לפופולריות עצומה בארץ, ראובן סבור כי אפשר לפרוץ את חיבת הישראלים למותגים המוכרים. "הצרכן היום חכם יותר ומאמץ טכנולוגיות, והוא יודע שיש מגוון ושיש אלטרנטיביות. מוצר שהוא ברמה טכנולוגית של פיתוח עם מעטפת מלאה יכול לקחת נתח מדייסון, ולראיה - יש מותגים שלוקחים. טינקו הסיני לא מוכר בארץ, אבל הוא ייכנס אחרי שהוא כבש את נתח השוק של שואבים שוטפים בארה"ב" (סגמנט שבו הוא מתחרה עם מותגים כמו בובוט, ג'ימי וביסל).

שוק מוצרי החשמל רווי בישראל במותגים וביבואנים. מה הבשורה שלכם?
"השוק רווי, אבל לא בכל הסגמנטים. זה נכון לתחום של מוצרים שהם ברמת מחיר בינונית-נמוכה בתחום מוצרי צריכה ביתיים, והוא לא רווי בתחום מותגי הפרימיום, שמכוונים לרמת מחיר בינונית גבוהה ושפוטנציאל הרווחיות בהם גבוה יותר. כשאתה נכנס אחרון, אחרי שמותגים אחרים כבר ביססו את עצמם, אתה יכול לחשוב ולהסתכל מה הצרכן רוצה ומה אני מביא כערך מוסף".

אתם פועלים כזכיין בלעדי, אולם ככל שהמוצרים יצליחו, תתמודד כנראה עם יבוא מקביל.
"כשיש יבוא מקביל, זה אומר שהמוצר נפוץ, ויש לו דרישה. אני מאמין שכפי שהיה בדייסון, במוצרים המתומחרים ברמה גבוהה הצרכנים מעדיפים את היבוא הרשמי".

המוצרים של Unico ישווקו בחנויות חשמל וגם בפלטפורמות מקוונות. "האונליין לא מייצר את הדרישה אלא זה שנותן לה מענה", אומר ראובן. "אחרי שהצרכן נחשף למותג, הוא יחפש אותו באונליין - ואנחנו כבר שם".

אילו מוצרים תביאו בהמשך?
"נתמקד בתחום המוצרים החכמים לבית, שמביאים ערך מוסף שהוא עדיין לא מיינסטרים. המטרה היא לא להיות עוד חברה בתחום, אלא לשים דגש על מוצרים שמייצרים סגמנטים חדשים, כמו מגהץ אנכי או מייבש שיער חכם. המחיר הוא לא פרמטר שימנע ממני להביא מוצרים".