הסינים כועסים על אלון מאסק: לוויינים של SpaceX כמעט התנגשו בתחנת חלל

זעם ברשתות החברתיות בסין על אלון מאסק ו-SpaceX, לאחר שהתגלה כי לוויינים של החברה כמעט התנגשו בתחנת חלל סינית, בשני אירועים שונים בשנה האחרונה

אלון מאסק. 1,900 לוויינים של SpaceX נמצאים בחלל כרגע / צילום: Shutterstock, Naresh111
אלון מאסק. 1,900 לוויינים של SpaceX נמצאים בחלל כרגע / צילום: Shutterstock, Naresh111

אלון מאסק והחברה שלו SpaceX עומדים מול פרץ ביקורות מכיוון גולשים ברשתות החברתיות הסיניות, בעקבות פרסום על כמעט התנגשות בין הלוויינים של SpaceX לתחנת חלל של סין.

הלוויינים שייכים לחטיבת שירותי האינטרנט של SpaceX ,Starlink , ולפי מסמך שהגישה סין לסוכנות החלל של האו"ם, שני "המפגשים הצפופים" בינם ובין תחנת החלל התרחשו ביולי ובאוקטובר השנה. ההתנגשות נמנעה רק הודות לפעולת התחמקות שנאלצה לבצע תחנת החלל, באמצעות מערכות שליטה למניעת התנגשות המותקנות עליה.

הסיכון להתנגשויות בחלל עולה על הפרק בעקבות 30 אלף הלוויינים המסתובבים סביב כדור הארץ, על פי הערכות. זאת בנוסף לפסולת המרחפת גם היא בחלל, סביב הכדור. מתוך 30 אלף הלוויינים, 1,900 שייכים רק ל-Starlink של SpaceX , והיד עוד נטויה.

מומחים ומדענים מאיצים בממשלות ברחבי העולם לחלוק ולחשוף מידע לגבי פעילותן בחלל, על מנת למנוע התנגשויות קטסטרופליות. רק בסוף החודש הקודם, נאס"א נאלצה לבטל במפתיע משימה, בעקבות סיכונים מוגברים לפגיעה מפסולת חלל. על כך הגיב מאסק בציוץ, והסביר כי המסלולים של לווייני Starlink מותאמים לצמצם את האפשרות של התנגשות.

אף על פי שהתלונות של סין אל האו"ם טרם אומתו, זה הספיק עבור הסינים לאבד את הסלחנות כלפי מאסק ו-SpaceX, ולהשתלח בהם ברשתות החברתיות. אחד מהמשתמשים ציין ש"כל המין האנושי ישלם על הפעילות העסקית של Starlink, עם הסיכונים שהיא מעלה". SpaceX או מאסק טרם מסרו תגובה בנושא.