אחרי הפרסומים, עלי אקספרס מבהירה: "לא נעצור משלוח חבילות לרשות הפלסטינית"

בעקבות שורה של פרסומים לפיהם עלי אקספרס תעצור משלוח חבילות לרשות בשל מחלוקת עם הדואר הפלסטיני, העבירה החברה לגלובס הודעת הכחשה • עם זאת, הדואר הפלסטיני לא יטפל בחבילות של לקוחות שיסמנו מיקוד ישראלי בעת המשלוח בעלי אקספרס

אפליקציית עלי אקספרס / צילום: Shutterstock, BigTunaOnline
אפליקציית עלי אקספרס / צילום: Shutterstock, BigTunaOnline

שורה של אתרים ישראלים בעברית ובאנגלית פרסמו אתמול (ב') ידיעות לפיהן אתרים סינים, ובראשם אתר עלי אקספרס מבית עליבאבא גרופ , מתכוונים לעצור את משלוח החבילות ללקוחות ברשות הפלסטינית. הסיבה לעצירה היא לכאורה ההחלטה של הדואר הפלסטיני להפסיק למיין חבילות שמיועדות לשטחי הרשות אך המיקוד הרשום עליהן הוא ישראלי. החלטה זו לכאורה מסבכת ופוגעת באתרים הסינים שהחליטו לעצור את המשלוחים החל מתחילת 2022.

אולם בהודעה רשמית שהעבירה דוברת עלי אקספרס במטה החברה בהאנגג'ואו, סין, לידי "גלובס", החברה דוחה בתוקף טענה זו. "עלי אקספרס מבהירה שהיא מעולם לא הודיעה או העידה כי תפסיק את השירות לפלסטינים. עלי אקספרס מספקת שירות ללקוחות גלובליים ותמשיך לשרת לקוחות בפלסטין שמבקשים לבצע רכישות דרך המרקטפלייס האינטרנטי", נמסר בהודעה.

שר התקשורת של הרשות הפלסטינית הצהיר כבר בפברואר האחרון כי פרטי דואר ללא מיקוד פלסטיני לא יטופלו על ידי הדואר המקומי, כחלק ממאמץ לעמוד על הזכויות הפלסטיניות. אולם חלק מהקונים הפלסטינים באתרי המסחר הסיניים ממשיכים לסמן את ישראל כמדינת היעד של ההזמנות שלהם, ככל הנראה כדי לקצר את זמן המשלוח ואת עלויות המשלוח.

בימים האחרונים שלחה עלי אקספרס הודעות ללקוחות, כולל ללקוחות ישראלים, לפיה החל מ-1 לינואר חבילות מישראל לא ישלחו לפלסטין. הודעה זו יצרה ככל הנראה בלבול ופורשה כהחלטה של עלי אקספרס לעצור את המשלוחים לערי הרשות. אולם בעלי אקספרס כאמור דוחים זאת.

"אם תושבי פלסטין יציינו את כתובת המשלוח שלהם כפלסטין כשהם מבצעים את ההזמנה בעלי אקספרס וישתמשו בשיטות המשלוח המוצעות באתר, החבילה שלהם תגיע בהתאם", נמסר עוד מהחברה לגלובס.

גם מנהל הדואר הפלסטיני דחה בשיחה עם סוכנות הידיעות הטורקית את הדיווחים בישראל ואמר כי "כל חבילה פלסטינית תגיע לרשות הפלסטינית ללא בעיה", אך הדגיש כי מדובר בחבילות עם מיקוד פלסטיני עליהן. "צעד זה הוא תוצאה של המאמצים הפלסטינים לשמור על זכויות דיגיטליות", הוא הוסיף.

חשוב לציין כי הדואר הבינלאומי לרשות הפלסטינית עובר בכל מקרה דרך ישראל או ירדן, כיוון שלרשות אין נמלי אוויר וים.