לאחר חשיפת גלובס: משרדי עורכי דין נוספים משפרים את תנאי העובדים

חשיפת גלובס על העלאת שכר במשרדי עורכי הדין הגדולים במטרה למנוע נטישת עובדים חוללה סערה בענף • כעת מצטרפים משרדים נוספים ליוזמה, בהם מיתר, שישדרג את שכר עורכי הדין והמתמחים הצעירים • ראש לשכת עוה"ד, אבי חימי: "ראויים לתגמול הולם"

המרוץ למשכורת ולהטבות / צילום: Shutterstock
המרוץ למשכורת ולהטבות / צילום: Shutterstock

התחרות בין צמרת משרדי עוה"ד על מנת לשמר את עורכי הדין הצעירים ממשיכה. בהמשך לחשיפת גלובס אודות עדכוני השכר שמתוכננים החל מינואר 2022 בהרצוג פוקס נאמן וגורניצקי, כעת גם משרד מיתר החליט להעלות משמעותית את השכר כך שיציעו את שכר הבסיס הגבוה ביותר בתקופת ההתמחות, וכן לעורכי הדין בשנתם הראשונה.

משכורת - בנוסף ל"תוכנית הכוכבים"

על פי העדכון, שמתפרסם לראשונה, משכורות המתמחים במיתר יעמדו על 11,500 שקל. עו"ד בשנתו הראשונה יקבל 16.5 אלף שקל. בשנה השנייה השכר יקפוץ ל-19 אלף שקל, ובשלישית השכר יתעדכן ל-21 אלף שקל.

מהשנה הרביעית, השכר יתעדכן כלפי מעלה אך ההעלאה תהיה פרטנית על פי הישגי עוה"ד. בנוסף במיתר נהוגה "תוכנית הכוכבים", המאפשרת לעורכי דין לצבור על פני שלוש שנים זכאות לקבל עד 55 אלף שקלים בהתאם לביצועים וכן בונוסים שנתיים נוספים.

גם במשרד עורכי הדין נשיץ ברנדס אמיר החליטו על שדרוג בשכר המתמחים ועורכי הדין. במשרד הודיעו שהחל משנת 2022 המתמחים יהיו זכאים למשכורת חודשית של 11,500 שקלים. עורכי דין בשנת העבודה הראשונה במשרד יזכו למשכורת של 15.5 אלף שקל, ובשנה השנייה יזכו למשכורת של 17.5 אלף שקלים.

 
  

המשכורת של עו"ד בשנה השלישית במשרד תגיע ל-19.5 אלף שקלים. במשרד מקדמים בימים אלו גם תכנית תגמול מיוחדת לעורכי הדין. במשרד ציינו שהמשכורות הן בנוסף לבונוסים שנתיים והטבות נוספות. יש לציין שכלל הסכומים שמצוינים ע"י משרד נשיץ, כוללים בתוכם גם את התשלום עבור החניה וארוחות הצהריים.

גם משרד ברנע ג'פה לנדה עדכן את מדרגות השכר בעלייה ממוצעת של 20%, חילק בונוסים שנתיים והוסיף קרן השתלמות לכל עובדי המשרד.

אתמול (ג') נחשפה בגלובס המגמה שמתוכננת במשרדים הגדולים, על מנת לשמר עו"ד. זאת כחלק מהתחרות בין המשרדים לבין עצמם אך בעיקר כמאבק בבריחת המוחות להייטק.

"הון אנושי מהאיכותיים והחשובים שיש"

היום התייחס ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי למגמה. "עורכות ועורכי הדין הינם הון אנושי מהאיכותיים והחשובים שישנם", אמר. "אין ענף כלכלי שבו עורכי דין לא יכולים לתרום תרומה מקצועית שערכה לא יסולא בפז. השכלה משפטית, חשיבה משפטית, יכולת ניתוח וחשיבה יצירתית הם רק חלק מהתכונות של עורכות ועורכי דין הרלוונטיות לפעילות בענפים רבים של המשק".

"ככאלה, ראויים העוסקים במקצוע לתגמול הולם", הוסיף חימי. "כוחות השוק עושים את שלהם גם בעניין גובה השכר, ואני שמח שהביקוש לעורכי הדין הולך וגובר. אני מאחל לכל העוסקות והעוסקים במקצוע פרנסה טובה ועבודה פוריה".