"הטעיה וחוסר תום לב": בקשה לייצוגית ב־55 מיליון שקל נגד לוינסקי עופר

המשקיעים של חברת הנדל"ן הגישו בקשה לאישור תביעה ייצוגית לאחר התרסקות המניה ב-17% השבוע • המניה נפלה לאחר שדווח באיחור של חצי שנה כי עיריית קרית מלאכי מערימה קשיים על פרויקט פינוי בינוי בעיר • בלוינסקי עופר טוענים שהמכתב של העירייה התקבל רק ב-22 בדצמבר ומכחישים את הנטען בבקשה

פרויקט הענק של לוינסקי בקריית מלאכי / הדמיה: אתר החברה
פרויקט הענק של לוינסקי בקריית מלאכי / הדמיה: אתר החברה

לאחר העיכוב בדיווח על הקשיים בפרויקט הפינוי בינוי בקריית מלאכי, חברת הנדל"ן הציבורית לוינסקי עופר  דיווחה הבוקר (ה') כי הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד החברה והדירקטורים שלה החברה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

החברה טוענת שבקשת האישור ונוסח התביעה הייצוגית שבית המשפט מתבקש לאשר את הגשתה לא הומצאו לידיה, אך הם אותרו בפנקס התובענות הייצוגיות בעקבות הפרסום בתקשורת.

לפי הודעת החברה לבורסה, בבקשת האישור נטען שדיווחיה שבהם מוצג הפרויקט בקריית מלאכי הם "חסרים ומטעים", ומהווים הפרה של חובות הדיווח על פי חוק ניירות ערך, הפרה של חובת הזהירות ורשלנות, הפרת דיני חוזים והפרת חובת תום הלב.

המבקשים מבקשים לייצג בתביעה את כל מי שהחזיק ב-27 בדצמבר ניירות ערך של החברה לסוגיהם, כשהנזק הנטען לחברי הקבוצה מוערך על ידיהם ב-55.7 מיליון שקל. 

המניה התרסקה ב-17% ביום זה לאחר שהחברה חשפה מכתב שנשלח אליה בחודש יוני השנה מעיריית קריית מלאכי, אך לטענתה התקבל אצלה רק בשבוע שעבר. המכתב מציג באור נוסף את מצבו של פרויקט פינוי-בינוי בעיר שאותו מובילה החברה, וזאת לאחר שכבר השלימה באחרונה גיוסי הון וחוב.

"החברה דוחה מכל וכל ומכחישה את הנטען בבקשת האישור ובכוונתה להתנגד לה", צוין בהודעת לוינסקי עופר לבורסה.

ראשיתו של הסיפור ב-16 ביוני 2021, אז דיווחה לוינסקי עופר כי "נחתם סיכום בין החברה לעיריית קריית מלאכי לקידום פרויקט פינוי-בינוי במתחם קיבוץ גלויות בעיר" בהיקף של כ-4,500 יחידות דיור.

השבוע כאמור דיווחה לוינסקי עופר שבשבוע שעבר (22 בדצמבר 2021) "התקבל בחברה דוא"ל ממהנדס העיר קריית מלאכי, שאליו צורף מכתב נושא תאריך 29.6.2021, בנוגע לפרויקט קריית מלאכי של החברה". במכתב נאמר בין השאר כי "העירייה לא חתמה עם חברת לוינסקי עופר או כל יזם אחר על שום הסכם או התחייבות בעניין, והיא אף לא יכולה להיות צד לחוזה כאמור, הואיל והיא אינה הבעלים של הקרקע המשלימה".