דלתא בפסגה, קומפיוג'ן בתחתית: המניות הבולטות של מדד ת"א 125

חברות האנרגיה המתחדשת שולטות בתחתית הטבלאות בשנה החולפת, בעוד שקבוצת דלק זינקה יחד עם מחירי הנפט הגולמי • בונוס ביוגרופ בלטה כנגד המגמה בקרב חברות הביומד • אלה המניות עם התשואות הגבוהות והנמוכות ביותר במדד 125 מתחילת השנה

הבורסה בת''א. שיא בהנפקות ושיפור דו-ספרתי במדדים המובילים / צילום: Shutterstock
הבורסה בת''א. שיא בהנפקות ושיפור דו-ספרתי במדדים המובילים / צילום: Shutterstock

הבורסה לני"ע בתל אביב מסכמת את שנת 2021 כשנת שיא, לאחר שנרשמו זינוקים בשיעורים דו-ספרתיים במדדים המובילים, במקביל לעליות חדות גם במרבית אפיקי החוב, וזאת לצד גל חסר תקדים של הנפקות הון ראשוניות (IPO) ומחזורי מסחר גבוהים.

שנת 2021 הייתה שנה מוצלחת למדי למשקיעים בבורסה בתל אביב, שנהנו מתשואות בשיעורים דו-ספרתיים במרבית מדדי המניות המובילים, מה שכאמור, שלח אותם לרמות שיא חדשות, והוביל גם את שווי שוק המניות המקומי לשיא, אחרי שחצה במהלך השנה לראשונה רף של 1 טריליון שקל.

בסיכום שנתי הציג מדד הדגל של הבורסה, ת"א-35 , עלייה של קרוב ל-32% בערכו, והוא מתקרב אט אט לרמת שיא של 2,000 נקודות. מדד ת"א-90  רשם עלייה בשיעור דומה, ות"א-125  עלה ב-30.2%. בכל המקרים מדובר בביצועים טובים ממדד המניות העולמי, שעלה בכ-20% בסיכום שנתי.

מי שבלטו יותר מכל אלה מדד הבנייה שקפץ ב-73%, מדד הבנקים שטיפס ב-66% ומדד הנפט וגז שהתחזק ב-60%.

 
  

במבט על מניות ספציפיות, ניכר שחברת ההלבשה דלתא גליל  ממקומת בראש עם תשואה מרהיבה של 160.8% מאז שהחלה השנה. לאחרונה החברה פירסמה תחזית ראשונה ל-2022, שבה היא צופה צמיחה של 10% במכירות ושל 21% ברווח הנקי.

גם דלק קבוצה  בולטת לטובה עם זינוק בשיעור דומה (159.8%), כאשר סייעה לה מאוד ההתייקרות הדרסטית במחירי הנפט הגולמי, שעלו בכמעט 60% מאז שהחלה השנה. 

חברת הביוטכנולוגיה בונוס ביוגרופ  בלטה עם עלייה של 153.7%, עלייה מרשימה בעיקר בשל התוצאות של חברותיה למדד הביומד הרעוע, שאיבד 9% מאז שהתחילה השנה. בהתאם, בולטת בתחתית הטבלאות חברת הפארמה קומפיוג'ן  שהתרסקה ביותר מ-67% מאז שהתחילה השנה. לחברה היו תוצאות מאכזבות במספר ניסויים קליניים לאורך השנה.

עוד עולה מהנתונים שהמשקיעים פחות התחברו לתחומי האנרגיה המתחדשת, ובין המניות שאיבדו גובה רב השנה אפשר לציין את אוגווינד , אורמת , אלומיי , ג'נסל  ואלקטריאון  (שעוסקת בתחום בעקיפין, מייצרת תשתיות להטענת כלי רכב חשמליים בזמן נסיעה).