בשל עיכוב באישור אגרת הרישוי: אלפי לקוחות לא קיבלו היום את רכבם החדש

לקוחות שמכרו את רכבם בהמתנה לחדש נותרו בלי פתרון תחבורה • יבואנים: נתבע את המדינה על הנזקים

סוכנויות הרכבהוצפו באלפי פניות של לקוחות נזעמים, שחלקם המתינו לכלי הרכב כבר למעלה מארבעה חודשים / צילום: Shutterstock, BkkPixel
סוכנויות הרכבהוצפו באלפי פניות של לקוחות נזעמים, שחלקם המתינו לכלי הרכב כבר למעלה מארבעה חודשים / צילום: Shutterstock, BkkPixel

העיכוב הטכני בעדכון קבוצות הרישוי של כלי הרכב עשוי להימשך עוד מספר ימים ולעכב את המסירה של אלפי כלי רכב חדשים, שהיו מתוכננים להימסר ללקוחות בימים הקרובים. כך העריכו היום (א') בכירים בענף הרכב. על פי החוק, בעת מסירת הרכב החדש מחויבים הלקוחות לשלם את אגרת הרישוי בהתאם לקבוצה הרלוונטית של הרכב כחלק מחייב של תהליך קבלת הרכב. אולם מכיוון שמשרד התחבורה טרם השלים את ההליך של עדכון קבוצות הרישוי לנתוני 2022, יבואני הרכב לא יכלו להשלים את תהליך המסירה ונאלצו להשבית את המערכים הלוגיסטיים.

היום הוצפו סוכנויות הרכב באלפי פניות של לקוחות נזעמים, שחלקם המתינו לכלי הרכב כבר למעלה מארבעה חודשים. ביניהם לקוחות רבים שלאחרונה מכרו את כלי רכבם המשומשים ו/או החזירו אותם לחברות הליסינג בציפייה לקבל חדשים וכעת נאלצים למצוא פתרונות גישור.

יבואנים בענף הרכב אמרו כי למשרד התחבורה היה זמן רב להיערך לשינוי וכי אם המצב יימשך יוגשו תביעות נגד המדינה בבקשה לקבל פיצוי על הנזקים שנגרמו להם. יצוין כי גם בשנים רגילות חודש ינואר נחשב לחודש העמוס ביותר מבחינת מסירות רכב חדש והשנה הוא אמור היה לשבור שיאים חדשים עם למעלה מ-50 אלף מסירות. לפיכך העיכובים יוצרים "תגובת שרשרת" ויביאו לגלישה במסירות מינואר לפברואר. במשרד התחבורה עדיין לא ידעו היום מתי יושלם ההליך של עדכון הקבוצות.