המוסדיים קונים דיפלומט: גייסה כ-70 מיליון שקל מהפניקס וכלל ביטוח

מניית יבואנית מוצרי הצריכה שומרת על יציבות מאז ההנפקה ומשקפת לחברה שווי של  כ-1.4 מיליארד שקל

נועם וימן, מנכ''ל דיפלומט / צילום: קרן בן ציון גפני
נועם וימן, מנכ''ל דיפלומט / צילום: קרן בן ציון גפני

פחות משנה לאחר השלמת הנפקת מניותיה של יבואנית ומשווקת מוצרי הצריכה דיפלומט , היא עדכנה כעת על גיוס הון של קצת יותר מ-70 מיליון שקל באמצעות הנפקת כ-5% ממניותיה לכמה גופים מוסדיים, בראשם כלל  והפניקס  שהפכו לבעלות עניין בחברה, עם החזקות של כ-5%-5.5% כל אחד.

ההקצאה בוצעה לפי מחיר מניה של 52 שקלים - הנחה של כ-5% על מחיר השוק של המניה בעת ההקצאה, ושל כ-10% מהמחיר בהנפקת דיפלומט שבוצעה במרץ 2021 לפי מחיר מניה של כ-58 שקלים - מחיר אליו הגיעה המניה בעקבות הדיווח בדבר ההקצאה. בסך הכול שמרה מניית דיפלומט על יציבות מאז ההנפקה, כך שהיא משקפת לחברה שווי הנע סביב כ-1.4 מיליארד שקל.

בעקבות ההקצאה צפוי חלקם של ג'פרי מנדל ונועם וימן, מבעלי השליטה בדיפלומט, להיות מדולל בכ-1% כך שחלקו של מנדל, היו"ר, יעמוד על כ-24% ושל וימן, מנכ"ל החברה, על כ-13%.

חקירה בפרשת תיאום המחירים

באחרונה עלתה דיפלומט לכותרות כחלק מחקירת פרשת תיאום המחירים, במסגרתה חוקרי רשות התחרות פשטו על משרדי מספר יבואניות ומשווקות מוצרי מזון וכמה קמעונאיות מזון, בחשד להפרת חוק התחרות. במסגרת זו נחקרו בחודש נובמבר האחרון וימן וכמה נושאי משרה נוספים בדיפלומט, ומאז דיפלומט לא עדכנה בנושא.

דיפלומט עוסקת ביבוא, שיווק והפצת מוצרי צריכה בישראל ובחו"ל, ומחלקת את פעילותה לחמישה אזורים גיאוגרפיים - המרכזי שבהם הוא השוק המקומי, שבו היא מוכרת ומפיצה מוצרים לכ-3,000 לקוחות, בהם רשתות המזון הגדולות והבינוניות, רשתות הפארם, מינימרקטים, מכולות, מסעדות, חברות הסעדה וסיטונאים. מלבד ישראל היא פועלת בדרום אפריקה, גיאורגיה, ניו זילנד וקפריסין.

דיפלומט עובדת בשיתוף פעולה עם יצרניות מוצרי מזון ואחרים גדולות מהעולם, ובין היתר משווקת את מוצרי פרוקטר אנד גמבל, בהם סכיני הגילוח של ג'ילט, חיתולי פמפרס ואבקת הכביסה אריאל; ענקית השוקולד מונדליז שבין מותגיה עוגיות אוריאו, שוקולד מילקה ושוקלד קדבורי; ונסטלה, שעם מוצריה נמנים נסקפה, דגני צ'יריוס ועוד.

 שיפור של כ-20% ברווח הנקי

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2021 הכנסותיה של דיפלומט גדלו בכ-2% והגיעו ל-2.05 מיליארד שקל, בהשפעות שונות, ובשורת הרווח הגולמי דיווחה על שיפור בתמהיל המכירות שתמך בכיוון החיובי.

מול זאת הציגה דיפלומט עלייה בהוצאותיה בהשפעת התייקרויות הדלק ועלויות אחסנה, והן בגין מענק חד-פעמי ששולם למנכ"ל וימן, כך שהרווח התפעולי שלה נשחק. למרות זאת, שינוי חיובי בסעיפי המימון שלה סייע לה לסכם את תשעת החודשים הראשונים של 2021 עם שיפור של כ-20% ברווח הנקי שלה, שהגיע לכ-62 מיליון שקל.

*** חזקת החפות: נועם וימן ונושאי משרה אחרים בחברה הם בגדר חשודים בלבד. לא הוגש נגדם כתב אישום, ועומדת להם חזקת החפות.