אחרי המכתב של ברקת: מגדל העדיפה את בן ברוך כמנכ"ל חברת האחזקות

הממונה על שוק הבהיר לשלמה אליהו כי איש אמונו לא יוכל לכהן כמנכ"ל חברת האם במקביל לתפקידו כמנהל הכספים של חברת הביטוח • בן ברוך יתחיל את התפקיד ביולי, ועד אז יחשפו במגדל מחליף לתפקיד מנהל הכספים

שלמה אליהו, בעל השליטה במגדל / צילום: עינת לברון
שלמה אליהו, בעל השליטה במגדל / צילום: עינת לברון

עוד סאגה הגיעה לסיומה בחברת הביטוח מגדל. דירקטוריון החברה החליט כי כהונתו של רו"ח יוסי בן ברוך כמנכ"ל חברת האם מגדל אחזקות תחל ביום 1 ביולי 2022 או במועד תחילת כהונתו של מנהל חטיבת הפיננסים במגדל ביטוח שיחליף את בן ברוך בתפקידו זה, לפי המוקדם מהם. זאת לאחר שממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, הבהיר למגדל כי בן ברוך, המקורה לבעל השליטה שלמה אליהו, לא יוכל לשמש בשני התפקידים. זאת כיוון שבתפקידו כמנכ"ל מגדל אחזקות הוא לכאורה ממונה על מנכ"ל חברת הביטוח החדש, שגיא יוגב, אך בתפקידו כמנהל הכספים של חברת הביטוח הוא כפוף ליוגב.

עוד הודיעה מגדל כי דירקטוריון החברה יפעל במהלך השבועות הקרובים למינוי מנכ"ל בחברה לתקופת הביניים, לאחר שהמנכל הקודם, יפתח רון-טל, שהוא גם יו"ר חברת הביטוח, התפטר מתפקיד המנכל כיוון שבעל השליטה אליהו לא אישר לו את השכר המגיע לו בתפקידו כמנכ"ל חברת האחזקות. רון-טל נשאר יו"ר חברת הביטוח .

"המתווה האמור עליו החליט הדירקטוריון מאפשר לחברה ליישם את החלטתה לעניין מינויו של רו"ח בן ברוך לתפקיד מנכ"ל החברה, אשר התקבלה לאור התאמתו לתפקיד זה, בהתחשב בנסיונו המקצועי העשיר והיכרותו עם פעילות חברות הקבוצה. המתווה האמור משקף גם את העדפתו של רו"ח בן ברוך לכהן כמנכ"ל החברה וכן מאפשר מתן תקופת היערכות לאיתור מנהל חטיבת פיננסים במגדל ביטוח", הסבירו במגדל.