שתיים מההכרזות הגדולות של אינטל בתערוכת CES הן תוצרת כחול לבן

התחרות בין ענקיות הטכנולוגיה על פיתוח המעבדים ומקסום הביצועים: אפל החליטה לפני שנה לחתוך את אינטל ממוצרי ה-Mac, וכעת אינטל מצאה הזדמנות להחזיר לה • החברה השיקה מעבד חדש ואף הציגה יכולות של חברה ישראלית שנרכשה לפני חודש

אינטל. הכרזות על מוצרים כחול לבן / צילום: אינטל
אינטל. הכרזות על מוצרים כחול לבן / צילום: אינטל

תערוכת CES לרוב מתאפיינת במוצרים והגאדג'טים המגניבים, וקשה לדבר בה על מעבדים שנתפסים כתחום "משעמם" יותר. לכן, חברות המעבדים והשבבים מחפשות את הדרך להנגיש את המידע התחום בצורה פשוטה - ודוגמה לכך היא אפל, שעושה גרפיקות נהדרות כדי להחיות את התחום. בתערוכת CES השבוע, חברת אינטל השיקה את המעבד החדש שלה מהדור ה-12 למחשבים ניידים, ה-Core i9-12900HK.

מעבד האלדר לייק (שם הסדרה) החדש חתם נתון שיא של עד 40% שיפור ביחס לדור הקודם, כשהחברה כמובן מציגה יכולות טובות יותר ביחס למתחרים בשוק, כשבראש הרשימה נמצאת אפל. המעבד החדש מציע תמיכה ב-DDR5 ו-LPDDR, רכיבי הזיכרון, וגם ב-WiFi 6E וחיבור Thunderbolt 4 ייעודי של אינטל. למעבדי ה-Core מהדור ה-12 של אינטל יש צריכת חשמל של 45 ואט, והם מגיעים עם עד 14 ליבות: 6 ליבות ביצועים ו-8 ליבות יעילות.

אינטל ישראל מתגאה במיוחד במעבד המדובר, מכיוון שה-Core i9-12900HK, הוא תוצר כחול-לבן כמעט לגמרי. לפי אינטל, הרוב המכריע - מהתכנון ועד הייצור נעשה בארץ. בנוסף, אינטל הכריזה על עוד 22 מעבדים חדשים נוספים לשולחניים שינועו בהספק של 35 ו-65 וואט. לצד זאת, אינטל הודיעה על הכוונה להשיק מעבדים מסוג אלדר לייק ללפטופים דקים וקלים שיגיעו עם עד 10 ליבות וגרפיקה מבוססת Iris Xe.

לא רק מעבדים

חברת אינטל רכשה בחודש שעבר את סקרינובייט, סטארט-אפ ישראלי המבקש לייעל את חווית המשתמש היומית. המוצר של סקרינובייט למעשה מסנכרן את מגוון המכשירים השונים בחיים שלנו: מחשבים, טאבלטים, סמארטפונים, שעונים ועוד. הגדולה של החברה הזו, שהסנכרון קורה גם במערכות הפעלה שונות שלא מתקשרות אחת עם השנייה.

עובדי סקרינובייט / צילום: אינטל
 עובדי סקרינובייט / צילום: אינטל

כך למעשה, המשתמש יכול לשלב את הפעולות השונות במכשירים שלו, כמו לדוגמה להעביר קובץ בקלות בין המוצרים, לראות SMS על המחשב (גם אם זה של אייפון) ועוד. דוגמה נוספת שאינטל נתנה היא הצגת הנתונים משעון חכם על מחשב.

השבוע הכריזה אינטל כי הטכנולוגיה הזו תוטמע בדגמי הפרמיום של קו המחשבים הניידים ה-Evo של אינטל, בחטיבת המחשוב האישי של החברה. אמנם כרגע באמת זה יהיה רק בפלטפורמות הללו, אבל בהמשך בוחנת את האפשרות גם במצב שהמעבד לא של אינטל.