מזרחי טפחות משיק אפליקציה חדשה ללקיחת משכנתה

בנק מזרחי-טפחות משיק את אפליקציית טפחות טאצ', שדרכה ניתן לבצע בקשת משכנתה • וגם: מצנח הזהב, חדשות טובות, והתחנה החדשה • אירועים ומינויים

דביר בנדק מקדם את האפליקציה. בשנת 2021 נשבר שיא נטילת משכנתאות / צילום: צילום מסך
דביר בנדק מקדם את האפליקציה. בשנת 2021 נשבר שיא נטילת משכנתאות / צילום: צילום מסך

בנק מזרחי-טפחות משיק את אפליקציית טפחות טאצ', שדרכה ניתן לבצע בקשת משכנתה, החל משלב הגשת הבקשה ועד לסיום התהליך. האפליקציה תאפשר ללקוח לשלוח את המסמכים הדרושים לקבלת ההלוואה, ובמקביל לקבל מסרים שוטפים מהבנקאי על סטטוס הבקשה, משימות שיש לבצע, תיאום פגישות עם מומחה משכנתאות ורשימת המסמכים והאישורים הנדרשים להשלמת התהליך.

תחום המשכנתאות חווה זה חודשים רבים גאות שוברת שיאים. נתוני דצמבר אודות המשכנתאות של הציבור טרם פורסמו, אך גם בלעדיהם, בשנת 2021 נשבר שיא עם 103 מיליארד שקל ב-11 החודשים הראשונים. השיא הקודם נרשם בשנת 2020, ועמד על 78 מיליארד שקל.

מזרחי טפחות הוא הבנק הגדול בתחום, ולכן הוא גם הנהנה העיקרי מהצמיחה של השנתיים האחרונות. היקף תיק האשראי לדיור שלו זינק בתוך שנה ב-11%, ועמד בסוף הרבעון השלישי של 2021 על 169 מיליארד שקל, לעומת 152 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2020. הצמיחה הזו הביאה להכנסות של 613 מיליון שקל ברבעון השלישי מתיק המשכנתאות, מול הכנסות של 518 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שקדמה לה.

בעולם הבנקאי, בקשת משכנתה נחשבת לאחת הפעולות המורכבות מבחינת הלקוח. זאת, בין היתר, בשל היקף ההלוואה שנאמד במאות אלפי שקלים ואף במיליונים, משך הזמן להחזר ההלוואה והיקף המסמכים הגדול שהלקוח נדרש להציג בתהליך. לכן, מרבית הלקוחות מעדיפים לבצע את המהלך באמצעות פגישות פנים אל פנים עם בנקאי.

בבנק מציינים כי לכל אורך הדרך ילווה את הלקוח, באמצעות האפליקציה, בנקאי מומחה של הבנק, אשר ינחה אותו בפעולות הנדרשות, יעדכן בזמן אמת על כל התקדמות ויהיה זמין לכל שאלה ופנייה. עוד הסבירו במזרחי טפחות כי לרשות המשתמשים באפליקציה יעמוד מידע רב על סביבת המגורים שבה הם מתעניינים, מחירי עסקאות קודמות באזור, כלים וטיפים שימושיים בענייני דירות בכלל ומשכנתאות בפרט, וכן מחשבון משכנתה.

לדברי מיטל הרוש, מנהלת סקטור בנקאות ישירה במזרחי-טפחות, "אפליקציית טפחות טאצ' לא נועדה להחליף את המומחיות והמגע האנושי, אלא להעצים אותם באמצעות פלטפורמה דיגיטלית".

רועי ויינברגר

התחנה החדשה

תחנות אוטובוסים רבות בישראל תוכננו מבלי לקחת בחשבון את הצרכים של מי שמשתמש בהן: הנוסעים. כדי לנסות להתגבר על הבעיה החליטו בחברת נתיבי איילון לערוך האקתון ארצי לשיפור ושדרוג חוויית המשתמש בתחנות הקיימות.

ההצעה הזוכה שייכת למשרד האדריכלים "אחד לאחד - אדריכלות נוף ועיצוב אורבני", והיא שמה דגש על מודולריות - אלמנטים הניתנים להוספה ולהסרה בהתאם למאפיינים הייחודים של כל תחנה; ועל קיימות -אלמנטים שנבנים מחומרים זמינים, פשוטים וניתנים לשימוש חוזר. כך, תחנה עמוסה תזכה ליותר מקומות ישיבה, תחנה בחזית של גן תוכל לקבל תוספת של צמחים, ותחנה ברחוב שאינו נחווה כבטוח תוכל לקבל חיזוק של תאורה ונוכחות.

ההצעה כללה גם פתרונות כמו תוספת הצללה לגג התחנה, עמדת משחק לילדים, תוספת מראה, הסדרת גב התחנה כאזור מחסה מפני גשם/שמש, ותוספת תאורה סולרית ההופכת את התחנה למרחב בטוח ונעים יותר.

ההאקתון נערך במרכז הניסויים לתחבורה חכמה של החברה באשדוד, ולקחו בו חלק יו"ר נתיבי איילון מקסין פסברג, לרה פארן מנכ"לית '15 דקות' ועילם שגיא משנה למנכ"לית משרד התחבורה. ניתן רק לקוות שההצעה, או לפחות חלקים ממנה, תהפוך למציאות.

מצנח הזהב

לירון דורון לוי, 42, מונתה למשנה למנכ"ל מרכז השלטון המקומי, ארגון הגג המאגד את הרשויות המקומיות בישראל.

לירון דורון-לוי / צילום: עמית אחבן
 לירון דורון-לוי / צילום: עמית אחבן

תמיר עבודי, 58, מונה למנכ"ל זמני של חברת תמר פטרוליום. עבודי, ששימש בעבר כנשיא חברת נפט וגז בארה"ב, הוא בעל התמחות פיננסית וניסיון ניהולי ועסקי בשוק האנרגיה.

לימור כהנוביץ-בהט, 53, מונתה למנהלת פעילות חברת המד טק SyqeAir בישראל.

לימור כהנוביץ
 לימור כהנוביץ

נתי נחמיאס, 37, מונה למנכ"ל XacTech מקבוצת ONE טכנולוגיות, לאחר שכיהן חמש שנים כסמנכ"ל טכנולוגיות ומשנה למנכ"לית החברה.

נתי נחמיאס / צילום: נטלי שור
 נתי נחמיאס / צילום: נטלי שור

רוני אלגביש, 42, מונה לסמנכ"ל שיווק גלובלי בקבוצת Tenengroup. קודם לכן שימש כסמנכ"ל דיגיטל וסחר אלקטרוני ומנהל התקשורת השיווקית של נספרסו.

מירב בנית-אילוז מונתה לסמנכ"לית השיווק של Nautica Home.

מירב בנית-אילוז / צילום: שרבן לופו
 מירב בנית-אילוז / צילום: שרבן לופו

תומס וייס, 47, מונה למנכ"ל קרשר ישראל, המתמחה בציוד לניקוי בתים פרטיים, מוסדות, ומפעלים. בתשע השנים האחרונות שימש כסמנכ"ל שיווק וסחר בחברה,, ולפני כן שימש בתפקידי ניהול בשקם אלקטריק וסקאל דיוטי פרי.

תומס וייס
 תומס וייס

סוזן (סו) שדות מונתה למנכ"לית עמותת 'גדולים מהחיים' הפועלת עבור ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם. שדות תחליף את ליאור שמואלי אשר שימש כמנכ"ל העמותה משנת 2007.

עוזי יערי, 48, מונה למנהל חטיבת הדיגיטל באלעד. בתפקידו האחרון שימש כמנכ"ל חברת קומפליט העוסקת בניהול תהליכי אינטגרציה.

עוזי יערי, אלעד מערכות / צילום: יח''צ
 עוזי יערי, אלעד מערכות / צילום: יח''צ

לילך בנואליד מונתה למנהלת המכללה העסקית של לשכת המסחר תל אביב והמרכז.

גלית סער קמיאל, ששימשה שנים רבות כמנכ"לית ושותפה במשרד יחסי הציבור של ארנה פרי, מקימה משרד יח"צ עצמאי שיתמחה בתחומי הכלכלה, המשפט, שוק ההון והנדל"ן.

גלית סער-קמיאל / צילום: זוהר קמיאל
 גלית סער-קמיאל / צילום: זוהר קמיאל

משרד וקסלר ברגמן ממנה שני שותפים חדשים: עו"ד לוטם אזולאי בתחום התכנון והבנייה ועו"ד שחר רוזנטל בתחום המיזוגים ורכישות ומשפט מסחרי. שני השותפים החדשים התחילו את דרכם במשרד כמתמחים, והוסמכו בשנת 2015. במשרד וקסלר ברגמן כ-60 עורכי דין.

חדשות טובות

מצמצמים פערים מגדריים. מרכז הפיתוח של ג'נרל מוטורס ועמותת "שוות", הפועלת לקידום שוויון הזדמנויות וצמצום פערים מגדריים, יקיימו תוכנית סדנאות העצמה לכ-450 תלמידות חטיבות ביניים בהרצליה. התלמידות יקחו חלק במפגשי העצמה ופיתוח אישי שיועברו על ידי סטודנטיות מתנדבות, ומפגשי השראה עם עובדות מרכז הפיתוח של ג'נרל מוטורס, שיחשפו אותן לעולם הטק ולאפשרויות שיוכלו להיות להן בעתיד למימוש עצמי.

חוגגים ותורמים. קבוצת הנדל"ן כנען ערכה מסיבה לרגל עשור להקמתה, והשקת פרויקט "עלמא" בקרית אונו, שיכלול 750 יחידות דיור וייבנה במסגרת התחדשות עירונית. באירוע, שנערך בחוות רונית בהשתתפות בכירי ענף הנדל"ן וענף הפיננסים, צוין גם יום הולדתו ה-60 של איל הנדלר, יו"ר ומבעלי החברה. המוזמנים לאירוע התבקשו שלא להביא מתנות, אלא לתרום לעמותת 'חיים' (למען ילדים חולי סרטן) או לאגודת ידידי שיבא.