טכנולוגיה ונדל"ן: מדיפאואר משקיעה בפלטפורמת הלוואות ליזמי בנייה למגורים

החברה שבשליטת יאיר גולדפינגר, מייסד ICQ, משקיעה 6 מיליון דולר בפלטפורמה, ובכוונתה להשקיע 5 מיליון דולר נוספים בהקמת קרן שתעמיד הלוואות מגובות נדל"ן באמצעות הפלטפורמה  

 

יאיר גולדפינגר / צילום: רוני שיצר
יאיר גולדפינגר / צילום: רוני שיצר

חברת הנדל"ן המניב מדיפאואר משקיעה 6 מיליון דולר בפלטפורמה טכנולוגית להעמדת הלוואות ליזמי נדל"ן למגורים בארה"ב. בכוונתה להשקיע 5 מיליון דולר נוספים בהקמת קרן פרטית להשקעות, אשר תעמיד הלוואות מגובות נדל"ן באמצעות הפלטפורמה. 

מדיפאואר, שבשליטת יאיר גולדפינגר (בעלי 53% מהון המניות שלה), מחזיקה נכסים מניבים בצפון מזרח ארה"ב, בעיקר מרכזים מסחריים קהילתיים, והיא נסחרת בבורסה לפי שווי של 293 מיליון שקל, אחרי עלייה קלה של כ-4% במחיר המניה שלה בשנת 2021. מנכ"ל החברה הוא רון שטרן. 

גולדפינגר הוא אחד ממייסדי חברת ההייטק מיראביליס, שפיתחה בשנות ה-90 את תוכנת המסרים המיידיים ICQ, ונמכרה ל-AOL עבור למעלה מ-400 מיליון דולר בשנת 1998.

כאמור מדיפאואר מעדכנת כי היא משקיעה 6 מיליון דולר בחברת טכנולוגיה (ששמה לא נמסר) שפיתחה פלטפורמת מימון המונים, המתמחה בהעמדת הלוואות לזמן קצר ליזמים וקבלני בנייה למגורים בארה"ב.

 כ-110 אלף משקיעים רשומים עם יותר מ-2,000 פרויקטים 

לפי נתונים שדיווחה מדיפאואר לבורסה, לחברה כ-110 אלף משקיעים רשומים ועד היום השקיעו באמצעותה כ-420 מיליון דולר ביותר מ-2,000 פרויקטים. ההשקעה כוללת 5 מיליון דולר תמורת מניות עם זכויות מועדפות של החברה, ועוד 1 מיליון דולר תמורת מניות רגילות שאותן מדיפאואר רוכשת מבעלי מניות קיימים. ההשקעה מבוצעת לפי שווי של 150 מיליון דולר "אחרי הכסף" לחברת הטכנולוגיה.

נוסף על כך, מדיפאואר תוכל להשקיע סכום נוסף של עד 3.5 מיליון דולר בחברה עד סוף 2022. כחלק מהעסקה היא תקבל אופציות ותהיה זכאית למנות דירקטור אחד מטעמה.

במקביל כאמור, מדיפאואר מתכננת הקמת קרן פרטית להשקעות בהיקף של לפחות 30 מיליון דולר, שחלקה בה יהיה 5 מיליון דולר. הקרן תעמיד הלוואות ליזמים וקבלנים במסגרת הפלטפורמה.

 18 נכסי מקרקעין בשווי של 376 מיליון דולר

בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2021 הסתכמו הכנסות מדיפאואר מהשכרת נכסים ב-21.4 מיליון דולר, עלייה של 18.5% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2020. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות שלה בתקופה זו דווקא ירד ב-2.8% לרמה של 2.6 מיליון דולר.

במצגת שפרסמה החברה לאחרונה היא ציינה כי יש לה 18 נכסי מקרקעין בשווי כולל של 376 מיליון דולר, 191 אלף מ"ר שטחי מסחר ושיעור תפוסה של 94%. בין השוכרים נמצאות הרשתות CVS, מקדונלד'ס, סטארבאקס ועוד.