אחרי 3 שבועות, קבינט הקורונה סוף-סוף יכונס

מאז סוף דצמבר מקיימים בנט והורוביץ דיונים בפורום מצומצם ומבצעים הצבעות בוואטסאפ, ללא עדכון השרים בתמונת המצב • בלשכת בנט טענו בעבר נגד דיוני הקבינט בשל ההדלפות והתמשכותם • מה שנוח לבנט, נוח גם למרבית שריו, שלא דורשים את כינוס הקבינט

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ / צילום: מוטי מילרוד, פול ''הארץ''
ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ / צילום: מוטי מילרוד, פול ''הארץ''

הגל החמישי מתקרב לשיא, אך קבינט הקורונה יתכנס רק ביום שלישי, לראשונה מזה שלושה שבועות. מאז סוף דצמבר, מקיימים בנט והורוביץ דיונים בפורום מצומצם ומבצעים הצבעות בוואטסאפ, ללא עדכון השרים בתמונת המצב. הדיונים בקבינט מסורבלים ומתמשכים שעות ארוכות, כך יכולים בנט והורוביץ לגזור זמנים ולהחליט במהירות. אך יש מי שקץ בשיטה.

בתחילת השבוע התקיים דיון בהשתתפות שרי הממשלה. אלא שהוא יצא לפועל רק לאחר ששר השיכון אלקין דרש דיון בהשתתפות המומחים - ולא, לא הסכים להשתתף בהצבעות הטלפוניות נעדרות ההסברים.

נוסף לאלקין, שרים אחרים התרעמו על כך שהם מחוץ למעגל קבלת ההחלטות, ביניהם השרים תמנו שטה ובר-לב. רק השבוע התקיים דיון בהשתתפות מומחים, ולאחריו הצבעה טלפונית. לעומת זאת, ליברמן, שממשיך להדוף את הביקורת על היעדרותו מדיוני הקבינט אמר, לשאלת גלובס, שמי שמייצג את האוצר הוא השר עמאר שמגיע "מדי פעם".

בלשכת בנט טענו בעבר נגד דיוני הקבינט בשל ההדלפות והתמשכותם. הדרך לקבל החלטות מהר הפכה להיות בדיונים מצומצמים והצבעות טלפוניות. מה שנוח לבנט, נוח גם לשריו, שלא דורשים את כינוס הקבינט (למעט אלקין). בנט דווקא נהנה מרוב אוטומטי בממשלה, שכן די בחברי ימינה ושרי יש עתיד כדי להעביר החלטות.

בישיבת הממשלה שהתקיימה השבוע, ענו אנשי משרד הבריאות לטענות על כך שבדיקות האנטיגן אינן אמינות, וטענו כי הן אמנם לא אמינות בזיהוי מאומת - אך כן ביכולת ההדבקה שלו בזמן שבו בוצעה הבדיקה. בנט אמר בדיון שחלקים ממנו הגיעו לידי גלובס: "האנטיגן אכן פחות רגיש אבל באומיקרון תוך יממה או שתיים אתה מאוד מדבק. אם בשלב ראשון תצא שלילי, אחריי יומיים כנראה תצא חיובי, הפרסום לגבי זה שזה מוציא חיובי למרות שאתה שלילי - מופרך". בתוך כך ההחלטה לבידוק התו הירוק עברה בממשלה - למרות התנגדות חלק מהשרים.

הורוביץ הביע בתחילת השבוע תמיכה בפיצויים, יחד עם שרים אחרים אך ליברמן נותר בעמדתו. "אנחנו עושים בדיקות בהיקף עצום", אמר הורוביץ. "אולי יותר מכל מדינה אחרת. הפיצוי נחוץ כי המון יכנסו לבידודים".