מבול החשמליות הסיניות מתגבר: שיא הזמנות ל-GEELY, והיא לא לבד

היקף ההזמנות של GEELY חצה את רף ה-5,000 יחידות בתוך פחות משלושה חודשים, וגם היבואנים המתחרים נהנים • טסלה נערכת ליבוא הקרוס-אובר Y מסין עוד ברבעון הנוכחי

מכוניות חשמליות של GEELY עולות על האונייה בסין בדרכן לישראל / צילום: היצרן
מכוניות חשמליות של GEELY עולות על האונייה בסין בדרכן לישראל / צילום: היצרן

שוק הרכב החשמלי בישראל ממשיך להאיץ קדימה. אם בשנה שעברה השוק הובל על ידי דגמי פרמיום, בראשות טסלה, הפעם מובילים את ההסתערות המותגים העממיים יחסית.

המותג גילי גיאומטרי של יוניון מוטורס חצה השבוע את רף 5,000 ההזמנות, שיא חדש למותג שנמצא בישראל פחות משלושה חודשים. מועד המסירה הקרוב להזמנות חדשות של הרכב הוא כיום אוגוסט.

בחברת לובינסקי, שפתחה רק בשבוע שעבר את ההזמנות המוקדמות לדור החדש והמשודרג בעל הטווח המוגדל של הג'יפון החשמלי MG ZS, מדווחים על כ-600 הזמנות מוקדמות, למרות שהרכב עדיין לא זמין כלל לנסיעות מבחן ויגיע לארץ רק בסוף הרבעון.

קבוצת בליליוס, יבואנית המותג הסיני AIWAYS, מדווחת עד כה על כ-1,500 הזמנות לקרוס-אובר החשמלי U5 כאשר מועדי המסירה הקרובים הם בקיץ. גם במותג הסיני SKWELL מדווחים על למעלה מ-500 הזמנות לקרוס-אובר החשמלי הגדול ET5. יצוין כי חלק מההזמנות עשויות להיות חופפות, אולם רובן מייצגות לקוחות פרטיים ועדיין אינן משקפות את ההכנות של ציים גדולים למעבר מקיף לרכב חשמלי.

בינתיים, חברת טסלה נערכת לקראת תחילת השיווק של הקרוס-אובר Y עוד ברבעון הנוכחי. הרכב יגיע לישראל בשלב הראשון מהמפעל המרכזי בשנחאי ממנו מגיע אלינו גם טסלה 3. זאת בין השאר בשל העיכובים המתמשכים בהתחלת הייצור הסדרתי במפעל הגיגה החדש שהוקם ליד ברלין.

כחלק מההיערכות לשיווק הדגם מקימה החברה פעילות טרייד-אין מתוך הנחה, שחלק לא מבוטל מהמזמינים הראשונים של דגם ה-Y יהיו לקוחות קיימים של טסלה 3, שירצו לבצע "שדרוג". החברה צפויה להציע את כלי הרכב המשומשים שלה במתכונת מקוונת דומה לזו של שירות הטרייד-אין בחו"ל, כאשר כלי הרכב יעברו השבחה ויגיעו עם אחריות מקיפה של החברה עצמה. מחירי ה-Y הסופיים טרם נקבעו.