זינוק של 160%: רכבות המשא בלוס אנג'לס סובלות ממכת גניבות

יוניון פסיפיק, אחת מחברות הרכבות המובילות בארה"ב, פנתה לתובע המחוזי של לוס אנג'לס במחאה על הענישה הקלה של גנבי רכבות • אם הזינוק בפשיעה יימשך, יוניון פסיפיק איימה להפסיק את פעילותה במחוז

שאריות של חבילות שהשאירו אחריהם גנבים ששדדו רכבות משא בלוס אנג'לס / צילום: Associated Press, Ringo H.W. Chiu
שאריות של חבילות שהשאירו אחריהם גנבים ששדדו רכבות משא בלוס אנג'לס / צילום: Associated Press, Ringo H.W. Chiu

יוניון פסיפיק, אחת מחברות הרכבות הגדולות בארצות הברית, התריעה במכתב לתובע המחוזי של לוס אנג'לס על עלייה מדאיגה של 160% בשיעורי הגניבות ברכבות שלה לעומת השנה שעברה. בין החבילות שנגנבות ישנן חבילות של  UPS, אמזון ופדאקס.

יוניון פסיפיק מאשימה את הענישה הרפה כלפי עבירות מסוג זה, ומאיימת שאם לא תשתנה המגמה - תפסיק את פעילותה במחוז לוס אנג'לס.

לחברת הרכבות יש מחלקה משטרתית משלה עם סמכות על כ-50 אלף ק"מ של פסי רכבת שברשותה. בשיתוף פעולה עם משטרת לוס אנג'לס, היא ביצעה בשלושה חודשים האחרונים 100 מעצרים של "עבריינים שמשחיתים את הרכבות". בנוסף, הרחיבה יוניון פסיפיק את פעילות האבטחה שלה וחיזקה את שיתוף הפעולה עם המשטרה. למרות זאת, הבעיה לא נפתרה. הנעצרים משוחררים כעבור 24 שעות, ומאחר ואין השלכות למעשיהם, הם לא נמנעים מלבצע אותם שוב, כך לפי המכתב.

הסיבה לעלייה בפשיעה הוא העוני באזור. מאז פרוץ המגפה עלו שיעורי העוני בארצות הברית וברחבי העולם. במחוז לוס אנג'לס בקליפורניה שואפים לטפל בנושא בגישה סוציאלית, מתוך ההנחה שישנם מחקרים שמראים כי ענישה על עברות קלות יוצרת יותר נזק בטווח הארוך מאשר מיטיבה, ולכן יש לעזור לעבריינים "הקלים" עם הבעיות שהביאו אותם לבצע עבירה - הכנסה, מגורים, חינוך וכדומה.

ממשרד התובע המחוזי של לוס אנג'לס נמסר ל- CNN כי "המשרד מחויב לעבודה המשותפת עם רשויות אכיפת החוק, על מנת להבטיח את הבטיחות של כולם בלוס אנג'לס", והוסיף כי בחלק מהמקרים אין מספיק ראיות בשביל להתחיל בהליכי מעצר. "משרד התובע המחוזי לוקח את הנושא ברצינות ואנו מקווים לדון בו בשבועות הקרובים".

על כך ענתה יוניון פסיפיק שאמנם היא מבינה את הכוונות הטובות מאחורי המטרות שהציב משרד התובע, אבל "אנחנו צריכים שמערכת החוק תתמוך בנו ותעזור לנו לשמור על בטיחות העובדים שלנו ועל שלמותן של הרכבות".