בזק | בלעדי

בזק סוגרת את מהירות הגלישה של 40 מגה; תמשיך להציע 100 ו-200 מגה

המהלך אמור היה להיכנס לתוקף היום, אך בעקבות פניות של חלק מהספקיות המהלך יידחה עד שבזק תבצע שינוי בממשק • ספקיות האינטרנט האחרות לא מציעות קצבים שאינם 100 מגה ומעלה, ובכך למעשה בזק מיישרת איתם קו

דודו מזרחי, מנכ''ל בזק / צילום: אייל מרגולין
דודו מזרחי, מנכ''ל בזק / צילום: אייל מרגולין

חברת בזק סוגרת את מהירות הגלישה של ה-40 מגה. החברה תמשיך להציע על גבי תשתית הנחושת טופ 100 וטופ 200 מגה וגם טופ 15 ללקוחות קיימים. בזק הודיעה על כך לספקיות האינטרנט, והמהלך אמור היה להיכנס לתוקפו היום (ב'), אך בעקבות בקשות ופניות של חלק מהספקיות, המהלך יידחה עד שבזק תבצע שינוי בממשק שיאפשר לספקיות האינטרנט לקבל מידע שיאפשר להן להודיע ללקוחות איזה קצב יקבלו בעקבות הביטול.

ההחלטה של בזק לפשט ולצמצם את מהירויות הגלישה באה משני כיוונים: הכיוון הראשון הוא המעבר לסיבים והרצון של החברה להתמקד בחיבור לקוחות לתשתית החדשה והמתקדמת; ובנוסף, העובדה שבמסגרת השוק הסיטונאי המחירים שבזק מוכרת את השירות הם זהים בקצב ה-40 וה-100 מגה כאחד, ולכן אין סיבה להמשיך ולתחזק את המהירות הנמוכה. יש לציין כי ספקיות האינטרנט האחרות לא מציעות קצבים שאינם 100 מגה ומעלה, ובכך למעשה בזק מיישרת איתם קו.

הבעיה התעוררה בעקבות החשש של ספקיות אינטרנט, שטוענות כי הן לא יוכלו לדווח ללקוחות על המהירות שניתן לספק להן, כיוון שיתכנו פערים בין קצב החבילה והקצב בפועל שהם יותר גבוהים ממה שהיו קודם לכן. בזק נענתה לבקשת הספקיות וכאמור תעכב את המעבר עד שתוכל לספק להן את המידע בצורה שקופה, כך שהספקיות יוכלו למסור ללקוחות את המהירות שיוכלו לקבל בפועל.

נסביר כי בשירות אינטרנט מבוסס נחושת, מהירות הגלישה מושפעת ממרחק הלקוח מארון התקשורת, ולכן ישנם לא מעט לקוחות שמקבלים קצבים נמוכים יחסית גם באזורי ביקוש.