עסקת ענק בגיימינג: מיקרוסופט רוכשת את אקטיביז'ן בליזארד תמורת כ-70 מיליארד דולר

עם סגירת העסקה בשנה הבאה, מיקרוסופט תהפוך לחברת המשחקים השלישית בגודלה בעולם בהכנסות, אחרי Tencent וסוני • חברת Activision Blizzard היא יצרנית משחקי הווידאו שאחראית על משחקים כמו "Call Of Duty" ו-"Warcraft" • מניית מיקרוסופט יורדת בפתיחת המסחר, אקטיביז'ן מזנקת

Activision Blizzard. אחת הרכישות הגדולות ביותר של מיקרוסופט / צילום: Shutterstock, Sergei Elagin
Activision Blizzard. אחת הרכישות הגדולות ביותר של מיקרוסופט / צילום: Shutterstock, Sergei Elagin

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט קרובה לרכוש את חברת Activision Blizzard  עבור כ-69 מיליארד דולר. בהודעה רשמית מטעם מיקרוסופט נכתב כי היא מתכננת לרכוש את Activision Blizzard. על פי ההודעה, מיקרוסופט תרכוש את החברה תמורת 95 דולרים למניה, בפרמיה של 45% לפי הסגירה ביום שישי, בעסקה במזומן בשווי של 68.7 מיליארד דולר כולל הכל. עם סגירת העסקה, מיקרוסופט תהפוך לחברת המשחקים השלישית בגודלה בעולם בהכנסות, אחרי Tencent וסוני.

מניות Activision Blizzard מזנקות ב-34.6% בפתיחת המסחר, ומניית מיקרוסופט מאבדת 1.2%.

לפי מיקרוסופט, בובי קוטיק ימשיך לכהן כמנכ"ל Activision Blizzard, והצוות שלו ימשיכו להיות אחראים על התקדמות החברה. לאחר סגירת העסקה, קוטיק והצוות שלו ידווחו לפיל ספנסר, מנכ"ל מיקרוסופט גיימינג. 

"עידן חדש של גיימינג"

"משחקים הם הקטגוריה הדינמית והמרגשת ביותר בבידור בכל הפלטפורמות כיום ותמלא תפקיד מפתח בפיתוח פלטפורמות המטא-וורס. אנחנו משקיעים המון בתוכן ברמה העולמית, בקהילה ובענן - כדי לפתח עידן חדש של גיימינג ששם את השחקנים והיוצרים במקום הראשון והופך את המשחקים לבטוחים, מכילים ונגישים לכל", כך סאטיה נאדלה, מנכ"ל ויו"ר מיקרוסופט. 

פיל ספנסר, מנכ"ל מיקרוסופט גיימינג אמר: "יחד נבנה עתיד בו אנשים יכולים לשחק במשחקים שהם רוצים, כמעט מכל מקום ואיך שהם רוצים".

"במשך יותר מ-30 שנה, הצוותים המוכשרים להפליא שלנו יצרו כמה מהמשחקים הטובים ביותר. השילוב של הכישרון ברמה העולמית של Activision Blizzard, וזכיונות יוצאי דופן עם טכנולוגיה, הפצה, החזון והמחויבות למשחקים יסייעו להבטיח את המשך ההצלחה שלנו בתעשייה", אמר בובי קוטיק, מנכ"ל Activision Blizzard.

על פי הודעת החברה, הם שמים דגש על נתח השוק של המובייל. "כמעט 95% מכלל השחקנים בעולם נהנים ממשחקים בנייד", נכתב בהודעה. הם ישתפו פעולה כדי ליצור גרסאות משופרות של המשחקים עבור המובייל. אפשר לראות שמדובר במענה של מיקרוסופט לרכישת Take-Two Interactive  את חברת משחקי המובייל Zynga תמורת 12.7 מיליארד דולר.

כמובן, העסקה כפופה לתנאי הסגירה הסטנדרטיים כמו בדיקות הרגולציה ואישור בעלי המניות של חברת Activision Blizzard. העסקה צפויה להיסגר בשנת הכספים 2023, ועל פי הודעת החברה, "העסקה אושרה על ידי הדירקטוריונים של מיקרוסופט ושל Activision Blizzard".

37 עובדים עזבו ו-44 ננזפו

חברת Activision Blizzard היא יצרנית משחקי הווידאו שאחראית על משחקים כמו "Call Of Duty", "Candy Crush" ו-"Warcraft". לאחרונה פורסמו דיווחים על הטרדות מיניות והתנהגויות בלתי הולמות בתוך החברה. בדיווח לוול סטריט ג'ורנל אישרה החברה כי "37 עובדים עזבו את החברה ועוד 44 עובדים קיבלו נזיפות בכתב, אזהרות רשמיות או הערות משמעות אחרות".

החברה אספה כ-700 דיווחים על עובדים שהביעו דאגה בעקבות התנהגויות בלתי הולמות מאז יולי, כך לפי הדיווח בג'ורנל. עם זאת, אקטביז'ין חלקה על המספר. "למרות שמקרה אחד הוא אחד יותר מדי, לא היו 700 דיווחים על התנהגות בלתי הולמת", כך מסרה דוברת החברה לרויטרס.