מנסה שוב: כנפיים מבקשת לתגמל בן למשפחת בורוביץ ב-850 אלף שקל בשנה

קבוצת כנפיים מבקשת לאשר את תנאיו של נמרוד בורוביץ כמנהל עסקים ראשי של חברת תעופה קפריסאית שרכשה, זמן קצר לאחר שירדה מהפרק השקעה בחברת מויה תיירות של יריב מוזס-בורוביץ

נמרוד בורוביץ / צילום: סיון פרג'
נמרוד בורוביץ / צילום: סיון פרג'

בני הזוג דדי ותמי (מוזס) בורוביץ שוב מקדמים עסקת בעלי עניין בחברת עסקי התעופה כנפיים  שבשליטתם. כעת ניצב על הפרק אישור תנאי העסקת נמרוד בורוביץ, בנו של דדי - בעלות של 850 אלף שקל בשנה - כמנהל העסקים הראשי של חברת התעופה הקפריסאית TUS, אחרי כניסתה של החברה הבת גלובל כנפיים ליסינג כשותפה בה.

זאת, זמן קצר אחרי שירדה מהפרק עסקת השקעה של עד 10 מיליון שקל שביקשה כנפיים אחזקות לבצע בחברת מויה תיירות, שהוקמה לאחרונה ונמצאת בשליטת בנם של בעלי השליטה, יריב מוזס-בורוביץ - עקב התנגדות בעלי המניות מוסדיים ופרטיים בחברה. 

גלובל כנפיים ליסינג , העוסקת בתחום החכרת המטוסים, הפכה בחודש ספטמבר האחרון לבעלת 49.9% ממניות חברת TUS בהשקעה של כ-5 מיליון דולר, וכעת מבקשת למנות את בורוביץ הבן למנהל העסקים הראשי של TUS, בעלות העסקה שנתית של כ-275 אלף דולר (כ-850 אלף שקל).

אופציות ל-5% ממניות TUS לפי שווי של 10 מיליון דולר

גלובל כנפיים מבקשת לאשר לנמרוד בורוביץ בתפקידו ב-TUS תגמול חודשי קבוע של 12.5 אלף דולר, כמו גם "החזר הוצאות סבירות", לרבות הוצאות טיסה ולינה שיידרשו במסגרת התפקיד.

נוסף על כך, TUS תקצה לבורוביץ אופציות הניתנות למימוש עד לכ-5% ממניות החברה, שאותן יוכל לממש לפי שווי (לפני הכסף) של כ-10 מיליון דולר (כ-8.5 מיליון אירו) ל-TUS - גבוה בכ-11% משווי של כ-9 מיליון דולר (אחרי הכסף), שלפיו ביצעה גלובל כנפיים את השקעתה ב-TUS. הערך הכלכלי של האופציות שיוקצו לבורוביץ מוערך בכ-150 אלף דולר.

בורוביץ הבן יהיה זכאי גם למענק שנתי על בסיס ביצועיה של TUS, בסכום מקסימלי של שש משכורות חודשיות, וההתקשרות מולו תבוצע דרך החברה הפרטית בי אמ ג'י (בורוביץ מוזס גרופ, BMG), שבאמצעותה מחזיק דדי בורוביץ במניותיו בכנפיים, בשיעור של כ-9% מההון.

הדירקטוריון והשותף כבר אישרו את ההעסקה

דירקטוריון TUS והשותף של כנפיים ב-TUS, קנת' וולי (Kenneth Wooley), המחזיק ב-50.1% ממניות החברה, כבר אישרו את העסקת בורוביץ "לאור ניסיונו העשיר בתחום", ובחודש הבא יתכנסו בעלי המניות של כנפיים אחזקות לאשר את ההחלטה.

לפי הדיווח, בורוביץ, רו"ח בהשכלתו, כיהן בתפקידים קודמים כסמנכ"ל אסטרטגיה, הצטיידות מטוסים ופיתוח עסקי בחברת התעופה אל על, שבה הייתה כנפיים בעלת השליטה עד לפני כשנה וחצי, אז - בעקבות קריסת עסקיה בהשפעת משבר הקורונה - השתלט עליה איש העסקים קני רוזנברג. כיום בידי כנפיים כ-8% ממניות אל על, בשווי שוק של כ-50 מיליון שקל.

עסקת בעלי העניין הקודמת של כנפיים, להשקעה במויה של יריב מוזס-בורוביץ, ירדה מהפרק בחודש נובמבר האחרון, עוד טרם הגיעה לאישור אסיפת בעלי מניות, בעקבות "פניות שנעשו לחברה מצד גופים מוסדיים ופרטיים המחזיקים במניות החברה", בין היתר אחרי שחברת הייעוץ לאסיפות כלליות אנטרופי המליצה ללקוחותיה להתנגד לעסקה.

בעקבות משבר הקורונה, שגרם פגיעה קשה בעסקיה של כנפיים, והוביל אותה לאיבוד השליטה בחברת התעופה אל על, פועלת החברה כבר זמן לא קצר להרחבת הפעילות בתחום החבוט.

במסגרת זו נכנסה כנפיים באמצעות החברה הבת (66%) גלובל כנפיים לשותפות המדוברת ב-TUS, וכן ביקשה להרחיב את פעילותה לתחום התיירות עם עסקת מויה של בורוביץ-מוזס הצעיר, שכאמור ירדה מהפרק.

עוד באחרונה, גלובל כנפיים סיכמה על רכישת שני מטוסי איירבוס תמורת כ-75 מיליון דולר ועל החכרת שני מטוסי איירבוס אחרים ל-TUS, שבה היא שותפה, ולחברת תעופה מאסיה.

כיום כנפיים פועלת בתחום החכרת המטוסים על-ידי החברה הבת גלובל כנפיים, ששווי השוק שלה עומד על כ-100 מיליון שקל, אחרי שחיקה של כ-45% בערך מנייתה שנתיים לאחור.

מניית כנפיים אחזקות מציגה ביצועים דומים שנתיים לאחור, ושווי החברה גבוה במקצת מזה של החברה הבת (כ-130 מיליון שקל).

תמי מוזס בורוביץ היא בעלת המניות הגדולה בכנפיים, עם החזקה של כ-24%, בעוד שחלקו של דדי עומד על כ-9% והפניקס מחזיקה בכ-12% מההון. בתחילת השנה הודיע מנכ"ל כנפיים, רונן ציוני, "על רצונו לסיים את כהונתו".