הרשתות חברתיות מעוניינות שיוצרי תוכן ירוויחו בזירה שלהן, והשבוע אלו שנשארו מאחור הצהירו כוונות

אם משתמשים רוצים לקבל תוכן מיוחד של יוצר תוכן, הם יכולים כיום לקבל את זה ברשתות החברתיות הפופולריות: מודל המנויים בפייסבוק ו-Super Follows של טוויטר, שם מנויים נעים עד 100 דולר • השבוע גם אינסטגרם וגם טיקטוק הודיעו על תכנונן העתידי, וזו הצהרת כוונות ברורה

שירות למנויים בלבד בתשלום גם בדרך לאינסטגרם? / צילום: Shutterstock, Wachiwit
שירות למנויים בלבד בתשלום גם בדרך לאינסטגרם? / צילום: Shutterstock, Wachiwit

הרשת החברתית הפופולרית, טיקטוק, מסרה כי היא בוחנת מודל של מנויים בתשלום בזירה שלה - משמע, יוצרים יוכלו לדרוש תשלום מאנשים כדי לצפות בתוכן שלהם. על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", המהלך הזה של טיקטוק מגיע ברקע הודעתה של אינסטגרם, מבית מטא (פייסבוק לשעבר) כי היא מבצעת ניסוי על מודל דומה בארה"ב למספר משתמשים מוגבל. על פי הודעתה, אינסטגרם תאפשר ליוצרים לפרסם סטוריז או לעלות סרטון בשידור חי - רק עבור המנויים המשלמים, בתעריף של עד 99.99 דולרים למנוי.

טיקטוק לא סיפקה פרטים נוספים לגבי האפשרויות השונות, התמחור של מנוי כזה או מה היקף הבדיקה. "אנחנו תמיד חושבים על דרכים חדשות להביא ערך לקהילה שלנו ולהעשיר את חווית טיקטוק", נמסר מטעם דובר טיקטוק ל"וול סטריט ג'ורנל".

למעשה זה לא חדש, המתחרה של שתי החברות הללו היא טוויטר שהשיקה בשנה שעברה קונספט דומה בשם "Super Follows". יוצרים יכולים לגבות בין 2.99 דולרים ועד 9.99 דולרים לחודש עבור תוכן מיוחד. טוויטר לא לבד, מעבר לשירותים ייעודיים לתוכן בתשלום כמו אונלי פאנס, גם פייסבוק בעצמה כבר מאפשרת מנויים בזירה שלה. היא השיקה את הכלי בשנת 2020 ואף אמרה שיוצרים לא ישלמו עמלות עד 2023 לכל המוקדם (מטא אישרה שמודל זה יהיה גם באינסטגרם).

הרשתות החברתיות מעוניינות שיוצרי תוכן ירוויחו את הכסף שלהם אצלם, ככה הן מחזקות את הקהלים ומרחיבות את מספר המשתמשים, לצד כלי מוניטיזציה יעילים. ככל שיותר יוצרי תוכן חזקים מחליטים שהם משתמשים דווקא בזירה ספציפית ומביאים את התוכן שלהם לשם, כך נרשמים לרשת החברתית יותר ומשתמשים בה בתכיפות רבה יותר. האינטרס של הרשתות החברתיות לאפשר ליוצרים את הזירה הנוחה ביותר. לצד זאת, יוצרי התוכן עצמם מרוויחים לא מעט בזכות זה, חלקם אפילו יכולים להגיע לעשרות מיליוני דולרים. אז השבוע אחרי הצהרת הכוונות של אינסטגרם וטיקטוק, הפלטפורמות המובילות נמצאות כבר בתחרות.