הפרסומאי והיועץ האסטרטגי ראובן אדלר הלך לעולמו בגיל 78

אדלר, ממייסדי משרד הפרסום אדלר-חומסקי, נחשב לפרסומאי מחונן, ושמו גם הפך עם השנים לשם נרדף לפרסומאי-אסטרטג מהסוג המושך בחוטים בזירה הפוליטית • אייל חומסקי: "אין מילים שיוכלו לתאר כמה אדלר היה איש גדול - הכי גדול בעולם. עצוב מאוד, נשבר הלב"

ראובן אדלר / צילום: אביב חופי
ראובן אדלר / צילום: אביב חופי

ראובן אדלר, ממייסדי משרד הפרסום אדלר-חומסקי, הלך לעולמו בגיל 78. אדלר, דמות יוצאת דופן בענף הפרסום, נחשב לפרסומאי מבריק, איש של אנשים, בעל יכולת יוצאת דופן להבין תהליכים אנושיים ולהניע קמפיינים פרסומיים ופוליטיים.

חייו של אדלר, שנולד ב-1943, נעו במשך שנים רבות על הציר שבין הפוליטי לעסקי-פרסומי. ב-1996 הוא חבר לפרסומאי אייל חומסקי, שצעיר ממנו ב-22 שנה, ויחד הם רכשו את חברת הפרסום ורשבסקי-פרייליך-דובב IMC בע"מ, שהייתה בבעלות שמואל ורשבסקי, ויצרו את הפלטפורמה למה שהפכה לאחת משתי קבוצות הפרסום הגדולות בישראל.

היכולות המקצועיות של השניים, הקשר המיוחד והחם ביניהם והקשרים הפוליטיים של אדלר הפכו את המשרד הצעיר להצלחה מהגדולות שידע שוק הפרסום בישראל ולחיבור עם קבוצת הפרסום הבינלאומית גריי.

עם השנים נעשו מספר ניסיונות לממש את ההצלחה לכדי עסקה עם הסוכנות הבינלאומית, אולם בסופו של דבר ב-2010 העדיף חומסקי להשאיר את השליטה בידיו ובידי השותפים הצעירים האחרים, ורכש בהדרגה את חלקו של אדלר.

אדלר לא רק נחשב לפרסומאי מחונן. שמו הפך עם השנים לשם נרדף לפרסומאי-אסטרטג מהסוג המושך בחוטים בזירה הפוליטית. לדימוי זה הוא זכה בעיקר הודות לקשר האישי האמיץ שהיה לו עם אריאל שרון ולייעוץ שנתן לו. אדלר היה מעורב מאוד בפעילות הפוליטית של שרון בימיו כשר הביטחון ולאחר מכן כראש הממשלה, ונחשב למי שבנה את המהפך התדמיתי שלו מאיש מלחמה לסבא חביב וראש הממשלה של כולם. אדלר היה חלק מ"פורום החווה" של אריאל שרון יחד עם איל ארד  ליאור חורב.

בהמשך, כששרון הקים את מפלגת קדימה, אדלר הלך איתו ובהמשך ליווה גם את אהוד אולמרט במערכת הבחירות שבה ניצח ונהפך לראש ממשלה, ולאחר מכן חבר לציפי לבני שהפסידה. בבחירות לכנסת ה-20, בשנת 2015, אדלר ניהל את הקמפיין של הרשימה המשותפת של מפלגת העבודה והתנועה - המחנה הציוני בראשות יצחק הרצוג.

בשנים האחרונות אדלר לקח כמה צעדים אחורה ולא לקח יותר חלק בפעילות פוליטית או עסקית, אך בשני התחומים שמור לו מקום של כבוד בהיסטוריה של ישראל. 

אייל חומסקי מסר: "יום עצוב מאוד למשפחת אדלר-חומסקי. ראובן אדלר - האיש, החבר והשותף לדרך שאיתו הקמתי את המפעל המשפחתי שלנו - נפטר הלילה. אין מילים שיוכלו לתאר כמה אדלר היה איש גדול - הכי גדול בעולם. עצוב מאוד, נשבר הלב.

"אדלר, מבטיחים שנמשיך בדיוק כמו שלימדת אותנו - להיות ווינרים אנושיים".