גיימסטופ ו"מניות מם" אחרות נפגעו מהטלטלות בשוק

מניות AMC וגיימסטופ ירדו שתיהן ביותר מ־5% בעיצומו של יום מלא תנודתיות בשוק

קולנוע של רשת AMC / צילום: Shutterstock
קולנוע של רשת AMC / צילום: Shutterstock

מניות גיימסטופ, AMC ומניות מם אחרות היו בין אלה שקיבלו את המכה הקשה ביותר בסערה בשווקים ביום שני, ירידת ערך שהיא הסנוקרת הטרייה ביותר להימור החביב על סוחרים יומיים רבים.

מניות גיימסטופ וחברת אולמות הקולנוע AMC  ירדו ב־6% וב־7% בהתאמה ביום שני, ירידות גדולות יותר מהירידות בשוק המניות הנרחב יותר לפני שהמדדים פנו מעלה בהמשך המסחר. הירידות המשיכו מגמה של הידרדרות שכבר הורידה את ערך מניות גיימססטופ  בשליש השנה, בזמן שמניות AMC ירדו בתקופה זו בכ־40% בסה"כ.

ההפסדים באים כמעט שנה בדיוק אחרי שמשקיעים פרטיים התאגדו בפורומים מקוונים והעלו את המחירים, מה שהביא להם רווחים עצומים. גיימסטופ ו־AMC, שתי חברות במשבר בזמנו, סיימו את 2021 ברווחים שנתיים של 688% ו־1,183%, בהתאמה.

מה שהניע את הירידות: חששות לגבי העלאות ריבית של הפדרל ריזרב בהמשך 2022 ציננו את הסנטימנט של המשקיעים לגבי ההימורים היותר ספקולטיביים בוול סטריט, כמו חברות הטכנולוגיה, חברות צ'ק פתוח ומטבעות קריפטו.

גיימסטופ ו־AMC לא היו המניות היחידות הפופולריות אצל משקיעים רגילים שירדו ביום שני. גם מניות חברת התוכנה Palantir Technologies  ירדו ב־1%, בזמן שקבלות על פקדונות של יצרנית הרכב החשמלי הסינית NIO הנסחרות בארה"ב ירדו ב־9%.

חברות שהונפקו דרך SPACs, או חברות למטרת רכישה מיוחדת, גם הן התקשו להציג ביצועים טובים בעת מכירת המניות ההמונית לאחרונה. מאות חברות כאלה הושקו בשנתיים האחרונות, והן נהנו מההתלהבות של משקיעים לקנות הכל וממבול של סטרטאפים פרטיים שביקשו להיכנס לשוק הציבורי.

כעת, מניות של חצי מהחברות שסיכמו עסקות SPAC בשנתיים האחרונות, כולל חברת הנדל"ן המסחרי WeWork ובית ההלוואות המקוון SoFi Technologies, ירדו ב־40% או יותר לעומת המחיר של 10 דולר בו לרוב מניות של SPACs מתחילות להיסחר. ביום שני, ירדה מניית SoFi ב־4%.

מניות Digital World Acquisition Group, המתכננת להתמזג עם יוזמת התקשורת המקוונת החדשה של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ - Trump Media & Technology Group - ירדו ב־8%.