"אין עסק שלא חווה לאחרונה עיכובים במכס לשחרור הסחורה. הכול התייקר, והפרוצדורה יותר מורכבת"

מור ממן, תושבת נתניה, בת 26 • נשואה +2 • יזמית ובעלת המותג "לה בבה פיור Le bébé pur" - מותג הטיפוח לתינוקות ולאם ומותג היופי והטיפוח "מור קוסמטיקס" • "בקבלת חבילה עד פתח הדלת היה אלמנט רגשי ופסיכולוגי אדיר שהיה לחלק בלתי נפרד בחוויית הרכישה" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

מור ממן, בעלת ''לה בבה פיור" - מותג טיפוח לתינוקות ולאם / צילום: טל שחר
מור ממן, בעלת ''לה בבה פיור" - מותג טיפוח לתינוקות ולאם / צילום: טל שחר

מור ממן, מלכת היופי של ישראל לשנת 2014, בעלת המותג Mor Maman Cosmetics, הקימה את מותג היופי והטיפוח, שמבוסס על Feel Good והאהבה שלה לאידאל היופי הטבעי, ב-2019. בשנת 2020, היא הרחיבה את עסקיה והקימה את חברת טיפוח לתינוקות, ילדים ואימהות, "לה בבה פיור", שהושקה בישראל ובצרפת.

"התשוקה שלי למוצרי תינוקות שיעמדו בסטנדרטים של שוק הטיפוח הצרפתי נולד יחד עם בני ג'וזף", אומרת ממן. "כשטיילנו עם לידתו בצרפת נחשפתי והתמכרתי לעדינות של ניחוח שנרקח במיוחד עבורו ביד של רוקחת מומחית למוצרי תינוקות. האיכות של המוצרים שמזינים ומטפחים את עור התינוק שנעשים בעבודת-יד, בשילוב הריח המשכר והטהור שבו אותי. אז ידעתי, שיום אחד אשיק מוצרים שיפיצו את הניחוח המושלם, לקח לי שלוש שנים להגשים את החלום".

ממן מספרת כי "פתחנו את החברה במהלך הקורונה, דבר שהקשה על קבלת אישורים ממשרד הבריאות וארגון הבריאות העולמי, והוביל לעיכובים בהשקת החברה. הקורונה הביאה עמה עיכוב משמעותי באספקת הסחורות. רוב המפעלים לא עבדו וגם אלו שעבדו במתכונת מצומצמת. מבחינת מכירות, תקופת הקורונה הביאה עימה צרכנות טכנולוגית חדשה באונליין, עסקים שהקימו אתרי מכירה אונליין והתחילו לתפעל אותו בצורה נכונה הובילו לרכישות עבור עסקים ישראלים. הסגרים וההגבלות הביאו לעלייה משמעותית במכירות, אנשים חיפשו מה לקנות. היינו צריכות להתמודד עם עיכובים בעקבות הביקוש הגדל. בקבלת חבילה עד פתח הדלת היה אלמנט רגשי ופסיכולוגי אדיר שהיה לחלק בלתי נפרד בחוויית הרכישה. עוד דבר שהיינו עדות אליו היא עלייה בכמות ההריונות ולידות בזמן קורונה".

"בעקבות הקורונה השילוח התייקר ב-1,000%"

עוד אומרת ממן כי "לאחר שעבדנו על פורמולה למוצרים שלנו, פיתוח שלקח כמעט שנה, כעת היה צורך באישורים הבריאותיים למוצרים. האישורים באירופה הם מהמחמירים ביותר ולוקח כחצי שנה לאשר את זה. הוצאת אישור למוצר שיוצר בחול עומדת על עלויות של כ-4,000 דולר למוצר אחד. לאחר שהוצאנו אישור בחו"ל למוצרים המיוצרים בצרפת, צריך ללכת למשרד הבריאות הישראלי ולאשר את המוצרים הפרוצדורה הזאת לוקחת כ-3 חודשים עבור כל מוצר. גם את האריזות עצמן של המותג לקח לנו כשלושה חודשים עד שהגענו למיתוג המדויק. אם להתייחס לשינוע של הסחורות, מדובר בפרוצדורה לא פשוטה - שילוח של סחורות בין המדינות לוקח כמה חודשים וכמובן שעם הקורונה חווינו עיכובים עד שיכולנו להיערך מבחינת המלאים בצורה נכונה".

לדבריה, "בעקבות הקורונה השילוח התייקר ב-1,000%. פעם היה עולה לנו שילוח ימי 12 שקלים לכמות קוב מסוימת, עכשיו זה עלה ל-30 שקלים. שלא לדבר על משלוח אווירי - אם בעבר היה עולה משלוח 3 דולר לקילו, עכשיו זה בערך 12 דולר לקילו אווירי. הסגרים פה השפיעו על הזמנים, וכאשר הסחורות מגיעות, אין עסק שלא חווה את העיכובים במס לשחרור הסחורה. הכול עלה, והפרוצדורה יותר מורכבת מבעבר. כמובן שאנחנו רוצות להציע את המוצר הטוב ביותר ולשמור על רמת מחירים שפויה לצרכן שלנו, אבל הלוגיסטיקה מול כל מוצר היא לא פשוטה".

לסיכום מספרת ממן כי ה"שאיפות העתידיות העסקיות שלי היא להביא חדשנות תמידית, לגדול ולהתרחב תחומים נוספים ולשמור על קו ייצור איכותי ויוקרתי עם ניחוח חדשני וראשני. במחיר נגיש ושפוי ללקוחה שלנו".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il