קורנית דיגיטל חנכה מפעל חדש בקריית גת בהשקעה של 80 מיליון שקל

קורנית, שמייצרת מערכות דפוס דיגיטלי להדפסה על טקסטיל, ציינה כי המעבר למפעל החדש צפוי להגביר את התפוקות בעקבות הביקוש ההולך וגדל, תוך שיפור יעילות העובדים

המפעל החדש של קורנית דיגיטל / צילום: ויקטור לוי
המפעל החדש של קורנית דיגיטל / צילום: ויקטור לוי

לאחר שלוש שנות בנייה ובהשקעה של 80 מיליון שקל, נחנך אתמול המפעל החדש של קורנית דיגיטל בקריית גת. קורנית, שמייצרת מערכות דפוס דיגיטלי להדפסה על טקסטיל, ציינה כי המעבר למפעל החדש צפוי להגביר את התפוקות בעקבות הביקוש ההולך וגדל, תוך שיפור יעילות העובדים במפעל. על כוונת קורנית לבנות מפעל חדש  בקריית גת פורסם לראשונה בגלובס.

המפעל החדש מתפרש על-פני כ-11 דונם ובו שטחי ייצור, מעבדות פיתוח, מרכז שילוח לוגיסטי ומשרדים. בחברה מציינים כי "המפעל מבוסס על שיטות ייצור חדשניות ומתקדמות ומביא את בשורת הייצור המבוסס על מערכת ניהול אוטומטית סגורה, המלווה בבקרה דיגיטלית מלאה ומתקדמת ואוטומציה מלאה".

המפעל ייצר את הדיו למערכות החברה ובעבר העריכו בקורנית כי תפוקת המפעל במשמרת בודדת תשלש את תפוקת הייצור של החברה. מטה החברה ממוקם בראש העין.

"החזון שלנו הוא להפוך את עולם האופנה והטקסטיל לבר-קיימא, והמפעל החדש מיישר קו עם חזון זה ועם המטרות העסקיות שלנו. האפשרות לשפר את אופן ייצור האופנה בעולם, תוך כדי חיזוק התעסוקה בפריפריה והייצור המקומי, היא זכות גדולה", אמר מנכ"ל קורנית, רונן סמואל. הוא הוסיף כי "קורנית דיגיטל פועלת לחזק את הקשר עם תושבי המקום באמצעות פרויקט התנדבותי בשיתוף פעולה עם עיריית קריית גת ועמותת 'נערי האור', שמטרתו לתמוך בבני נוער הזקוקים לסיוע".

קורנית דיגיטל  נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 4.5 מיליארד דולר, כאשר מחיר המניה שלה כעת, 96.6 דולר, דומה למחיר שבו נסחרה לפני שנה. עם זאת המניה כבר זינקה לשיא של למעלה מ-176 דולר בחודש נובמבר האחרון. החברה ניצלה אז את הגאות במניה להצטיידות במזומנים, וביצעה הנפקה משנית במחיר של 151 דולר למניה, בה גייסה כ-293 מיליון דולר. במקביל, אמזון המחזיקה במניות קורנית מכרה במסגרת ההנפקה חלק מההחזקה שלה תמורת 107 מיליון דולר.

השבוע הודיעה קורנית על שימוש בחלק קטן מהכסף שבקופתה: החברה רוכשת את חברת Tesoma מגרמניה. היקף העסקה לא נמסר כך שמדובר בעסקה שאינה מהותית פיננסית לקורנית. החברה הנרכשת תשתלב באסטרטגיה של קורנית הנוגעת לדיגיטליזציה של רצפת הייצור.