מקורות במגעים לקראת קבלת רישיון תקשורת

השבוע דיווחה מקורות על סיב אופטי שהניחה בשומרון בתוואי קו מים חדש שיחבר בין ברקן לאלון מורה • החברה פורסת סיבים לצורך ניטור פנימי ומעקב אחר גניבות מים ועל הדרך מניחה קנים לשימוש חברות תקשורת

מתקן מקורות / צילום: איל יצהר
מתקן מקורות / צילום: איל יצהר

חברת מקורות במגעים עם משרד התקשורת לקראת קבלת רישיון תקשורת. החברה מאיצה את פריסת הסיבים האופטיים שלה לצורכיה הפנימיים בקווים שהיא מניחה, ועל הדרך מוסיפה קנים שיאפשרו לחברות תקשורת להשחיל בהם סיבים.

השבוע החברה דיווחה על הנחת סיב אופטי חדש שיחבר בין ברקן, אלקנה, אריאל ומשם לכיוון צומת תפוח, שילה, והמשך לאלון מורה. הקו החדש מיועד גם לחכירה עבור חברות תקשורת והוא ייפרס לאורך של 27 ק"מ. במסגרת הרישיון שהחברה מבקשת הובהר לה שבקווים שהיא מניחה סיבים לשימושה העצמי היא לא תצטרך רישיון. גם כשהיא מניחה קנים ריקים לטובת שימושים עתידיים או מכירה למפעילי תקשורת היא לא תידרש לרישיון.

המקרה שבו היא תידרש לרישיון הוא כאשר מקורות מוכרת למפעילים סיב אפל על גבי סיב עצמאי שלה במקומות קיימים שכבר הונחו בהם סיבים. בכל מקרה, החברה שהיא חברה ממשלתית תידרש לאישור גם של רשות החברות לפני שתוכל להפעיל את רישיונה.

במסגרת התרחבות פריסת הסיבים של מקורות החברה מניחה סיבים במסגרת קו מים חדש שהיא מניחה מכיוון באר שבע לאילת. ברוב המקטע יונחו קנים ריקים ובחלק מהמקטע מצומת פארן לאורך כ-25 ק"מ החברה תניח סיבים בתוך תשתית קיימת ולכן היא תידרש לרישיון במידה ותרצה למכור דרכו קיבולת.

נדגיש כי הפריסה לאילת מעניינת את כל חברות התקשורת בארץ וגם גורמים בינלאומיים היות וכולם רוצים לקחת נתח בעוגת התעבורה בין המזרח התיכון לאירופה, שלא דרך מצרים. גם חברת חשמל מניחה סיב אופטי לאילת והוא צפוי לשמש את IBC בעתיד.

בנוסף, לפרטנר יש מקטע קיים שחכרה בעבר מצה"ל, ואתמול היא דיווחה שתניח סיב חדש מבאר שבע לאילת שבו הלקוחה הראשונה תהיה טמרס טלקום שלה יש כבל תת ימי שמתחבר מישראל לאירופה והיא קרוב לוודאי תתחבר מאילת למזרח דרך רשת בינלאומית של כבלים תת ימיים.