אפילו משבר האספקה והמחסור בשבבים לא עצרו אותה: אפל הכתה את תחזיות האנליסטים

החברה דיווחה בתום המסחר כי רשמה ברבעון הפיסקאלי הראשון של השנה הכנסות בהיקף של 123.9 מיליארד דולר ורווח מתואם של 2.1 דולר למניה - מעבר לצפי בשוק • ההכנסות מאייפון בעלייה, ההכנסות מאייפדים דווקא נשחקו • המניה מטפסת בקרוב ל-4% במסחר המאוחר

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Shutterstock, John Gress Media Inc
טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Shutterstock, John Gress Media Inc

אפל  פרסמה הלילה לאחר תום המסחר בוול סטריט את תוצאותיה לרבעון הפיסקאלי הראשון של 2022 (שהחל באוקטובר). לפי דוחותיה, עקפה את התחזיות כאשר הכנסותיה ברבעון עמדו על 123.9 מיליארד דולר - צמיחה של 11% בהשוואה לאשתקד. הרווח המתואם הגיע ל-2.1 דולר למניה, גם מעבר לתחזיות וזינוק של 25% בהשוואה לשנה שעברה. 

אנליסטים שמסקרים את המניה ציפו שהחברה תרשום רווח מתואם של 1.89 דולר למניה על הכנסות בגובה 118.3 מיליארד דולר. במורגן סטנלי סיפקו תחזית יותר אופטימית, להכנסות של 122.2 מיליארד דולר ורווח של 1.97 דולר למניה - וגם אותה כאמור אפל עקפה.

במורגן סטנלי צפו שמכירות האייפון ברבעון יסתכמו ב-72.1 מיליארד דולר, מעל הצפי הממוצע בשוק למכירות בהיקף של 68.1 מיליארד דולר. בפועל ההכנסות עמדו על 71.6 מיליארד דולר - עלייה של 9% בהשוואה לאשתקד.

מניית ענקית הטכנולוגיה הגיבה לפרסום התוצאות בעלייה של קרוב ל-4% במסחר המאוחר. מוקדם יותר, במהלך המסחר הרציף, נסחרה בעלייה קלה אך לבסוף ננעלה בירידה של 0.3%.

הכנסות החברה משירותים הגיעו ל-19.52 מיליארד דולר, יותר מהתחזיות (18.61 מיליארד דולר) ועלייה של 24% מול הרבעון המקביל. ההכנסות ממוצרים אחרים עמדו בתחזית ועמדו על 14.7 מיליארד דולר (צמיחה של 13%). ההכנסות ממחשבי מק גם עלו מעבר לתחזיות והסתכמו ב-10.85 מיליארד דולר לעומת תחזיות ל-9.52 מיליארד דולר - עלייה של 25%. ההכנסות מאייפד לעומת זאת איכזבו: 7.2 מיליארד דולר בעוד שבשוק צפו הכנסות של 8.18 מיליארד. מדובר בירידה של 14% בהשוואה לשנה שעברה.

קשיי האספקה בעוכריה

יחד עם מרבית מניות הטכנולוגיה שגררו את הנאסד"ק מטה מאז שהחלה השנה, אפל איבדה כ-10% מתחילת החודש - וזאת על אף שבראשית ינואר הגיעה לשיא כל הזמנים וחצתה תוך יומית שווי שוק של 3 טריליון דולר, הראשונה בהיסטוריה לעשות זאת. ב-12 החודשים האחרונים המניה עדיין בטריטוריה החיובית עם תשואה של כ-15%. במבט על 5 שנים אחורה מדובר בתשואה פנטסטית של מעל לפי חמישה (436%).

גם אם המשקיעים לא תמיד מרוצים מקצב הצמיחה שלה, אין מחלוקת כי ענקית הטכנולוגיה אפל רשמה עלייה משמעותית ברווחים בשנת הכספים האחרונה שלה, לצד צמיחה בכנסות ובמכירות של מכשירי האייפון שלה. יחד עם זאת, בחודש שעבר דווח בבלומברג כי אפל אמרה לספקי רכיבים שהביקוש לאייפון 13 נחלש. אנשים המכירים את הנושא אמרו שהחברה קיצצה את יעד הייצור שלה ב-10 מיליון יחידות לשנת הכספים הזו - ירידה מיעד של 90 מיליון, כך על פי הדיווח.

ברבעון הקודם, מנכ"ל אפל טים קוק טען דאז ששיבושי האספקה בעולם והמחסור בשבבים עלו לחברה 6 מיליארד דולר. מכירותיה מאייפונים ברבעון שעבר עמדו על 38.8 מיליארד דולר, זינוק של 47% בהשוואה לאשתקד אך פחות מהתחזיות בשוק, שעמדו על 41.5 מיליארד דולר.