עוד יועמ"ש פורש מתפקידו: חזי קטן עוזב את אורמת ברקע חקירת השוחד בשיכון ובינוי

אשתקד דיווחה אורמת על יציאתו של קטן, לשעבר היועמ"ש בשיכון ובינוי, לחופשה מתפקיד היועץ המשפטי של החברה, "על-מנת לאפשר לו להתמקד בהגנה מפני טענות מסוימות נגדו בישראל"

מפעל אורמת / צילום: אייל פישר
מפעל אורמת / צילום: אייל פישר

לפני כמעט שנה פרסמה חברת השקעות אמריקאית המתמחה במכירת מניות בחסר (שורט) דוח חמור על חברת האנרגיה הגיאותרמית אורמת  תחת הכותרת "אורמת: עסקים מלוכלכים באנרגיה נקייה"

לצד טענות על מעורבותה של אורמת ב"שחיתות בינלאומית", שהוכחשו מכל וכל על-ידי החברה, הזכירו כותבי הדוח מחברת Hindenburg Research שני נושאי משרה דאז באורמת - הדירקטורית רוית ברניב והיועץ המשפטי וקצין הציות הראשי יחזקאל (חזי) קטן - בשל מעורבותם לכאורה בפרשת תשלומי השוחד של חברת שיכון ובינוי במדינות זרות.

ברניב, שהודיעה כבר אז כי לא תתמודד לכהונה נוספת בדירקטוריון, כבר אינה חלק ממנו. במקביל, בחודש מרץ 2021 דיווחה אורמת על יציאתו של קטן לחופשה מתפקידו כיועץ המשפטי של החברה, ובשבוע שעבר הודיעה על פרישתו מהתפקיד.

בטרם הוצא לחופשה נודע לקטן, ששימש בעבר כיועמ"ש של שיכון ובינוי , כמו גם לבכירים אחרים בחברה לשעבר, כי יוגש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע בשל מעורבותו לכאורה בפרשת השוחד. אף שאין לנושא קשר לעבודתו באורמת, החברה החליטה לאחר טענות השורטיסט להוציא כאמור את קטן לחופשה מתפקידו כיועמ"ש, "על-מנת לאפשר לו להתמקד בהגנה מול טענות מסוימות נגדו בישראל".

מחליפתו הזמנית מונתה ליועצת משפטית קבועה

בשבוע שעבר דיווחה אורמת כי קטן הסכים לפרוש מתפקידו, וכי מחליפתו הזמנית מאז מרץ 2021, ג'סיקה וולפל (שקודם כיהנה כיועצת המשפטית של אורמת בארה"ב), תהפוך ליועצת המשפטית הקבועה של החברה באופן מיידי. לאורך התקופה שחלפה מאז שהוצא קטן לחופשה, הוא המשיך בהתאם להסכם עימו לקבל את ההטבות ואת התגמולים שלהם היה זכאי.

בלשר דורון - מנכל אורמת / צילום: יח''צ
 בלשר דורון - מנכל אורמת / צילום: יח''צ

ככל הנראה, פרישתו כעת אינה באה על רקע המתרחש בתיק שיכון ובינוי, אלא משום שבאורמת הבינו שיש צורך ביועץ משפטי קבוע לאחר זמן ארוך שבו כיהנה בתפקיד מחליפה.

אורמת, בניהולו של דורון בלשר, נסחרת בבורסות ניו יורק ותל אביב לפי שווי שוק של 3.6 מיליארד דולר, אחרי שאיבדה קרוב למחצית משוויה מאז השיא שאליו הגיעה בפברואר שעבר.

בעלת המניות הגדולה בחברה היא החברה היפנית Orix, המחזיקה ב-19.6% ממניות אורמת. היא נכנסה להשקעה באורמת כשרכשה את השליטה מידי קרן פימי בשנת 2017. בעלי מניות אחרים הם גופים מוסדיים מארה"ב ומישראל, בהם בלקרוק, ואנגארד, מגדל וכלל.

*** חזקת החפות: יחזקאל (חזי) קטן והחשודים המוזכרים בכתבה לא הורשעו, ועומדת להם חזקת החפות.