סופטבנק ממנה את סמנכ"לית המחקר של רפאל אירית אידן ליועצת השקעות

אידן מצטרפת לקרן היפנית כיועצת השקעות עצמאית • ד"ר יהודית הוכרמן-פרומר מונתה לתפקיד סמנכ"לית המחקר של רפאל

ד''ר אירית אידן / צילום: תמונה פרטית
ד''ר אירית אידן / צילום: תמונה פרטית

ד"ר אירית אידן, סמנכ"לית המחקר והפיתוח של רפאל בחמש השנים האחרונות, עוזבת את המגזר הציבורי אחרי 27 שנות עבודה ועוברת להייטק. ולא סתם - אלא לקרן ההשקעות היפנית סופטבנק. אידן מצטרפת לקרן כיועצת השקעות עצמאית במסגרת גל גיוס משמעותי אותו מנהלת הקרן בישראל, חצי שנה בדיוק לאחר שמינתה למנהל הפעילות הישראלית את ראש המוסד לשעבר יוסי כהן. במקרה או שלא, גם כהן וגם אידן הם יוצאי המגזר הציבורי וזה להם התפקיד הראשון במגזר הפרטי.

אידן, בעלת תואר דוקטור לאסטרופיזיקה מהטכניון, הוחלפה ברפאל כבר לפני מספר שבועות על ידי ד"ר יהודית הוכרמן-פרומר. את הקריירה שלה החלה לפני 27 שנה ברפאל ומאז ועד היום לא החליפה מקום עבודה. בשנת 2016 מונתה לתפקיד סמנכ"לית המו"פ ובכך הפכה לאישה הראשונה בתעשיות הביטחוניות בישראל בתפקיד שכזה. במסגרתו, הייתה אמונה אידן על תקציב המו"פ של רפאל ועל קביעת התשתיות והכיוונים המחקריים והטכנולוגיים של החברה לעשורים הבאים.

עוד נודע כי גם עמית לובובסקי, מנהל ההשקעות של סופטבנק המתגורר בשנים האחרונות בסן פרנסיסקו, יחזור לישראל ויצטרף לכהן ולאידן בניהול הסניף המקומי.

סופטבנק משקיעה בישראל כיום בעיקר דרך קרן בשם ויז'ן פאנד 2, שגייסה 30 מיליארד דולר, ולמרות מינויו של כהן בחודש יולי האחרון, היא כמעט לא ביצעה השקעות בישראל למעט השקעת הענק במיזוג בין קלאטורי ומדיגייט, ובקרן ההון סיכון אוורקראוד. ייתכן כי הצטרפותה של אידן מסמנת את העמקת השקעותיה בישראל בתחומי הסייבר והשבבים. סך הכל השקיעה בשנה שעברה ב-8 חברות בישראל.

"את המעבר המהיר של טכנולוגיה מהעידן התעשייתי והדיגיטלי לעידן המידע, אנחנו רואים ביתר שאת גם בישראל," מסרה ד"ר אידן. "עוד נראה חדי קרן ישראלים רבים שמגיעים בשנים הקרובות מתחומים רבים כמו סייבר, אגריטק, פינטק, בלוקצ'יין, בינה מלאכותית ושילוב בין ביולוגיה ועולמות המחשוב".