משפט נתניהו: הדיון שתוכנן למחר נדחה בשל פרשת תוכנות הריגול

בית המשפט, שסירב הבוקר לביטול הדיון, שינה את עמדתו לאחר ההודעה על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית במהלך היום • הפרקליטות צריכה להודיע עד מחר ב-14:00 אם הופעלו תוכנות או מעקבים פסולים נגד עדים

הדיון במשפט נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים, היום / צילום: רפי קוץ
הדיון במשפט נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים, היום / צילום: רפי קוץ

על רקע החשיפה ב"כלכליסט" כי המשטרה עשתה שימוש בתוכנת ריגול כלפי בכירים במגזר הציבורי והפרטי, בית המשפט ביטל את הדיון בתיקי נתניהו שהיה אמור להתקיים מחר (ג').

בתחילת הדיון היום השופטים סירבו לבטל את הדיון והיועצת המשפטית לשעבר דנה נויפלד החלה להעיד. עם זאת, בסוף היום שינו השופטים את עמדתם, לאחר שהסנגורים שוב ביקשו לבטל את הדיון מחר לאחר שבמהלך הדיון הוגשה התכתבות בין נויפלד, לבין עד המדינה שלמה פילבר.

ההחלטה התקבלה גם לאחר ההודעה במהלך היום של השר לביטחון פנים על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית. בית המשפט הורה פרקליטות להודיע עד מחר ב-14:00 אם הבדיקה העלתה ממצאים לפיהם הופעלו תוכנות או מעקבים פסולים נגד עדים.

"מבקשים לדעת עד עומק הזיהום"

הבוקר ביקשו סנגוריהם של שאול ואיריס אלוביץ' לדחות את הדיון במשפט. השופטים כאמור סירבו לבקשה והמשפט בתיקי האלפים התחדש.

"הבוקר נפל דבר. אנחנו מבקשים לדעת עד עומק הזיהום והזוהמה של המשפט. אנחנו לא שחקנים בהצגת תיאטרון. פשתה מגפה של ממש בכל מה שקשור לפעולות בלתי חוקיות שנעשו בחקירה", כך פתח עו"ד ז'ק חן המייצג את בני הזוג איריס ושאול אלוביץ' את הדיון במשפט נגד ראש הממשלה לשעבר. "כך לא יכול להתנהל משפט של צדק. כך לא יכולה להתברר האמת. אני לא יכול להיות ניצב. כשאנחנו מנהלים משפט יש לנו את כל התשתית הרוולנטית. היום ידוע שאין לנו".

חן, כאמור, ביקש מבית המשפט לדחות את הדיון עד שהפרקליטות תבדוק את הטענות הקשות. עו"ד בעז בן צור המייצג את נתניהו הוסיף כי הפרשה "חוצה עדים, פרשות ונאשמים. זה לא עניין אחד. אנחנו צריכים לקבל את החומר ולבחון אותו". השופטים דחו את בקשת ההגנה לדחות את המשפט עד לתגובת הפרקליטות לפרשת החדירה לטלפונים הסלולרים.

עו"ד יהודית תירוש מפרקליטות מיסוי וכלכלה השיבה לבית המשפט: "יש בדיקה מערכתית למעלה. ביקשנו מהיחידות החוקרות לבדוק 3 פרשות בכתב האישום, את כל הנחקרים שנחקרו בפרשות. גם פנינו ליחידות החוקרות על מנת לקבל תשובות. אנחנו רוצים שהבדיקה תהיה מעמיקה ככל הניתן. אנחנו דוחקים על מנת לקבל את תוצאות הבדיקה כדי שנוכל לתת מענה מהותי. אנחנו עושים מאמץ".

השופט משה ברעם פנה לתביעה ותהה האם הם לא קיבלו תוצאות חלקיות. עו"ד תירוש השיבה: "אנחנו רוצים לעשות בדיקה מעמיקה ואין שום טעם שאתן דברים חלקיים. הממצאים הראשוניים שקיבלנו מדברים על כך שלא בוצע שימוש בתוכנות על ידי רשות ני"ע בתקופה שבה הפרשה נחקרה ברשות עד ינואר 2018. אני משאירה את ההחלטה לשיקול דעת בית המשפט. סברנו שניתן לשמוע אותה".

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ' ונוני מוזס מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.