ליברמן מבטיח רשת ביטחון לעצמאים: "מקווה שנסכם תוך שבועיים"

שר האוצר אביגדור ליברמן ציין בוועדת הכלכלה כי "אמרנו שב-15 בפברואר נראה את התמונה לינואר, וב-25 בפברואר תהיה לנו כל התמונה - ובהתאם לנתונים נפעל"

ועדת הכלכלה - סיוע לעסקים שנפגעו באומיקרון בהשתתפות שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ועדת הכלכלה - סיוע לעסקים שנפגעו באומיקרון בהשתתפות שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

אחרי מחאות והפגנות העצמאים הנאבקים לקבל סיוע מהמדינה, שר האוצר אביגדור ליברמן הבטיח היום (ג') בוועדת הכלכלה: "בשבוע הבא אנחנו מתחילים דיון חשוב לסכם רשת ביטחון לעצמאים". לדבריו, "אני מקווה שתוך שבועיים נסכם רשת ביטחון לעצמאים". במהלך הישיבה הסוערת, שעסקה בנושא הסיוע של הממשלה לעסקים הקטנים, הוצאו מהאולם סגן השר אביר קארה וח"כ משה אבוטבול, שקרא כלפי ליברמן: "השנאה והרצחנות כלפי העם לא תעבור בשקט, אתה שר האוצר הכי בושה וחרפה".

לאחר שורה של דוברים מהכנסת ומנציגי העצמאים שהגיעו לוועדה, התייחס ליברמן לפיצויים לעסקים בעקבות הפגיעה בפעילות בגל האומיקרון: "אמרנו שב-15 בפברואר נראה את התמונה לינואר, וב-25 בפברואר תהיה לנו כל התמונה. כל אחד שהיה זקוק לסיוע, תעשיית התעופה שהייתה במצב קשה הגענו איתם להסכמה. ב-25 בפברואר נדע את המצב המשקף את המציאות ובהתאם לנתונים נפעל. אנחנו לא מתכוונים להפקיד אף אחד. כל אחד שזקוק לסיוע יקבל סיוע. הגדלנו את העוגה תסתכלו מה היה ב-2019 תשווה את זה ל2021. בזכות אותו שינוי מקצה לקצה של מדיניות ממשלה קודמת הגענו למצב הזה".

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, סיכם את הישיבה ואמר לליברמן: "שמעת את הזעקה, אנחנו מצפים כוועדת הכלכלה למהלך שלם וכולל". ביטון קרא לסיוע ואמר: "תגדילו את החבילה למענקי עבודה כי הם (עובדים בעלי שכר נמוך - א"ד) עובדים וקורסים. ובתוך זה תביא רשת ביטחון לעסקים שירגיע את אלה שבאמת הפסידו כסף. מי שעושה עלינו תרגיל שלא יבכה. אני מברך על מה שראיתי על הגדלת הסיוע לקשישים, אבל בקורונה עושים מעשים מיוחדים, לכן לסיכום הציפייה והבקשה לשכלל את התוכנית שעשיתם ולהגדיל היקף ומידיות למענקי עבודה ורשת ביטחון לעסקים ותשובה לאוכלוסיות המוחלשות ולקשישים שאין להם פנסיה".