לא רק בקונגרס: נציגי גוגל ומטא יופיעו מול ועדת דוידי של סער בתגובה לתכנים פוגעניים ברשת

ענקיות הטכנולוגיה זומנו לוועדת דוידי של שר המשפטים כדי להבין איך הן מתמודדות עם תכנים פוגעניים ברשת • נציגי מטא וגוגל יופיעו בהמשך היום מול הוועדה, בשבוע הבא נציגי טוויטר וטיקטוק יגיעו

חברת מטא / צילום: Shutterstock, Michael Vi
חברת מטא / צילום: Shutterstock, Michael Vi

הוועדה להתאמת המשפט לאתגרי החדשנות והאצת הטכנולוגיה (ועדת דוידי), הוועדה שהקים שר המשפטים גדעון סער כדי להתאים את החקיקה ואת המשפט להתקדמות הטכנולוגית בישראל, זימנה את נציגי ענקיות הטכנולוגיה, כדי שיפרטו איך הן מתמודדות עם תכנים פוגעניים המתפרסמים בזירות שלהן.

בשעה זו, נציגי גוגל ומטא, החברה שאתם מכירים כפייסבוק, מופיעים מול הוועדה ונותנים את התשובות שלהם. בשבוע הבא זומנו נציגי טוויטר וטיקטוק. על פי הודעת המשרד, הנציגים יישאלו על ידי חברי הוועדה איך החברות מתמודדות עם תכנים פוגעניים מסוגים שונים, כמו פורנוגרפיה, דברי שטנה, אלימות, פגיעה עצמית, בעיות דימוי גוף ועוד. "כמו כן, הדיונים יעסקו במידת האחריות של החברות על התכנים המתפרסמים בפלטפורמות, בנושא ויראליות של תכנים פוגעניים וכיצד החברות מתמודדות עם תופעות של חשבונות פיקטיביים ובוטים, ועוד", כך נכתב בלשון ההודעה.

מטא תשלח את קייטלין סאליבן, דירקטורית בכירה מדיניות תוכן במטא העולמית דרך הזום, ואת גוגל ייצג דרק סלייטר, דירקטור בינלאומי למדיניות מידע, לצד הצוות המקומי.

בוועדה חברים נציגים ממשרדי הממשלה השונים והגופים השונים: היו"ר ומנכ"ל משרד המשפטים, ערן דוידי; מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן חורין; רשות התחרות; מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, עו"ד חיים ויסמונסקי; הרשות להגנת הפרטיות ועוד. בנוסף, בוועדה חברים גם שלושה נציגים מומחים: ד"ר קירה רדינסקי, ד"ר מתן גוטמן וד"ר לירז מרגלית. בפועל הוועדה אמורה להמציא תיקוני חקיקה ופעולות פרקטיות עבור הממשלה כדי לצמצם את הפערים הקיימים כיום.

צריך להזכיר, ברחבי העולם מזמנים את בכירי ענקיות הטכנולוגיה כדי לתת מענה לשאלות שעולות מצד המחוקקים והרגולטורים - כדי לוודא שהכוח הגדול שלהן מרוסן וכי הן מבצעות את העבודה שלהן בשמירה על משתמשים ובפרט בני נוער. כבר מספר פעמים שנציגי החברות עלו לסנאט והעידו, ולאחרונה אדם מוסרי, מנהל אינסטגרם, העיד בפני הסנאט על הכוח של אינסטגרם מול בני נוער.