האקרים הרוויחו 3 מיליון דולר ממכירת NFT גנובים

לפי צ'ק פוינט, האקרים רימו משתמשי פלטפורמת OpenSea המתמחה במסחר ב-NFT • התוקפים ניצלו את העובדה שבבלוקצ'יין אי אפשר לשנות חוזים וכי לצורך שדרוג חוזה על כל משתמש להירשם מחדש • איך לזהות פישינג?

צילום מסך מתוך OpenSea. האקרים ניצלו חולשה בפלטפורמה
צילום מסך מתוך OpenSea. האקרים ניצלו חולשה בפלטפורמה

האקרים ניצלו את משתמשי פלטפורמת OpenSea והרוויחו 3 מיליון דולר ממכירת נכסי NFT גנובים, כך דווח אתמול (א') על ידי החברה. 

על פי ציוץ של OpenSea, מספר האנשים שהושפעו מהתקיפה עומד על 17, ומספר האנשים שקיימו אינטרקציה עם התוקפים היו 32. על פי החברה, המתקפה אינה פעילה בשלב זה, וכי היא ממשיכה לחקור את התקיפה.

OpenSea היא הפלטפורמה הראשונה והגדולה למסחר ב-NFT - אסימון קריפטוגרפי ייחודי שאינו בר תחליף - אין שני זהה לו ולפיכך לא ניתן לזיוף. לפטלפורמה יש יותר מ-80 מיליון נכסי NFT הנסחרים על ידי כ-600 אלף משתמשים. זאת, מידי יום בסכום של כ-11 מיליון דולר.

לפי צ'ק פוינט, הרקע להצלחת ההונאה נעוץ בעובדה כי בימים אלה ב-OpenSea ביצעו תהליך שידרוג חוזים למשתמשיה. לצורך השדרוג החברה הייתה צריכה לטפל ברישומים ישנים של NFT לא רלוונטיים. מאחר שבבלוקצ'יין אי אפשר לשנות חוזים - צריך היה לייצר חוזה חדש לכל משתמש. לפיכך, כל המשתמשים היו צריכים לבצע רישום מחדש לזירה - מדובר בפעולה בסיסי שנוצלה על ידי התוקפים.

להערכת חברת האבטחה, ההאקרים ניצלו את מהלך השידרוג על ידי הפצת לינק למשתמשי הפלטפורמה דרכו גרמו להם להיכנס לאתר מזויף וביצעו פישינג (דיוג) וכך גנבו את פרטיהם האישיים. לצורך שדרוג, המשתמשים יתבקשו לחתום על החוזה החדש, שייראה בדיוק כמו המקורי - אך בפועל יהיה מזויף. בעת האישור, תשלח פניה לקוד החוזה של התוקף עם פעולה שנקראת "atomicMatch", ואז, למעשה, התוקף יוכל לקחת את הבקשה ולהעביר את זה לחוזה של OpenSea. כך שייראה כאילו העסקה התבצעה על ידי הקורבן.

מדובר בפעולה מרכזית ובסיסית באתר של OpenSea שהתפקיד לאשר עסקאות על ידי אימות הפרמטרים בעסקה. החוזה עם OpenSea מעביר את ה-NFT לתוקף, כשבפועל הקורבן לא יודע שזה קרה וזה לא מגיע אליו.

על פי צ'ק פוינט, חוקרי החברה רומן זאיקין, דיקלה ברדה ועודד ואנונו גילו שהתוקפים הצליחו לגנוב יותר מ-3 מיליון דולר כתוצאה ממכירה של חלק מה-NFT הגנובים. בחברה ממליצים איך להישאר בטוחים: "מעבר לתשומת לב מרובה לפרטים של העסקה, חתימה על עסקה זה מתן הרשאה לאדם אחר לגשת לכל ה-NFT והמטבעות הקריפטוגרפיים שלכם. הימנעו מלחיצה על קישורים מהמייל, לא משנה מי שולח לכם אותה. נסו לאתר את האתר ולהגיע בעצמכם לספק". בנוסף, "אתרים ופרויקטים רבים מבקשים גישה קבועה ל-NFT שלכם על ידי שליחת עסקה לחתימה. עסקה זו תעניק לאתרים או לפרויקטים גישה קבועה ל-NFT שלכם, אלא אם תבטלו את אישור העסקה בקישור הבא".