תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

העולם שייך למבוגרים: מה חשוב לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל בגיל מבוגר?

טסים לחו"ל בגילאי 65 ומעלה? אתם בחברה טובה של המוני ישראלים, שנהנים מהחיים לאחר הפרישה • כך תבחרו ביטוח נסיעות לחו"ל שיעניק בעת הצורך מענה מיטבי בגיל השלישי

ביטוח נסיעות לחו''ל / אילוסטרציה: freepik
ביטוח נסיעות לחו''ל / אילוסטרציה: freepik

הכתבה מטעם הפניקס

אם תשאלו אותנו, העולם שייך למבוגרים: אחרי הכול, רובנו חולמים על היום שבו נצא לפנסיה, נוריד את הרגל מהגז ונתחיל ליהנות מהחיים הטובים. אך בזמן שהצעירים יכולים רק לפנטז על כך, יש מי שכבר חי את החלום בגיל השלישי. ומה יותר כיף מלטוס לחו"ל ולראות עולם?

טסים לחו"ל בגילאי 65+? אתם בחברה טובה: עפ"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2019 (לפני שהחלה הקורונה) יצאו לחו"ל למעלה ממיליון מבוגרים בחתך גילאים זה.

אם שמים בצד את שנות הקורונה, רואים עלייה תלולה בכמות המבוגרים שטסים לחו"ל: בשנת 2009 טסו לחו"ל 339,500 ישראלים בגילאי 65+ ועשור לאחר מכן, המספר יותר מהוכפל. מאחר שנסיעה לחו"ל בגיל מבוגר הולכת וצוברת תאוצה ככל שעוברות השנים, חשוב לתת לה מקום של כבוד ולהיערך בהתאם.

כמו בגילאים צעירים יותר, במיוחד כאשר נוסעים לחו"ל בגילאים מבוגרים חשוב להצטייד בביטוח נסיעות לחו"ל לצורך כיסוי הוצאות רפואיות. ביטוח נסיעות לחו"ל מעל גיל 70 אינו שונה מביטוח נסיעות בגילאים צעירים יותר: הרובד הבסיסי של הפוליסה אמור להעניק את אותם כיסויים. מה שעשוי להשתנות הוא משך הביטוח, שבגילאים מבוגרים במיוחד עשוי להתקצר.

לצד הרובד הבסיסי, ביטוח נסיעות לחו"ל מכיל מספר מאפיינים והרחבות ייעודיות שעשויים לתת מענה למאפייני הגיל השלישי:

היקף הכיסוי הרפואי

בשל עליית התחלואה עם הגיל, גדל הסיכוי שנוסעים מבוגרים יזדקקו לסיוע רפואי בעת הנסיעה לחו"ל. ככל שהסיוע הרפואי מורכב יותר כך ההוצאות גבוהות יותר, וכאן נכנסת לתמונה תקרת הכיסוי הרפואי: גם כאשר תקרה זו נראית גבוהה, במקרים שכוללים טיפולים, אשפוזים וניתוחים מורכבים, היא עלולה שלא להספיק. הסכנה לתרחישים מהסוג הזה גדלה ככל שהגיל עולה והמצב הרפואי הופך למורכב יותר.

מסיבה זו כדאי להצטרף לביטוח נסיעות לחו"ל שלא כולל תקרת כיסוי. כך למשל ביטוח הנסיעות הפניקס smart travel כולל כיסוי הוצאות רפואיות - ללא תקרה (למעט בגין מצב רפואי קיים). היעדר התקרה עשוי לסייע לנוסעים בכל הגילאים, אך רלוונטי במיוחד לנוסעים בגיל מבוגר.

הרחבה למצב רפואי קיים בגיל מבוגר

ככל שעולה הגיל שכיחות הבעיות הרפואיות צפויה לעלות, בשל בעיות או מצבים רפואיים המצטברים לאורך השנים. כדי לספק לחברת הביטוח תמונת מצב מלאה, בעת ההצטרפות לביטוח נסיעות, חשוב למלא את הצהרת הבריאות לפרטי פרטים - ממש כמו מבוטחים שמצטרפים לביטוח הנסיעות בגילאים צעירים יותר. חשוב לדווח על המצב הרפואי במלואו: בעיה לא מדווחת עלולה לגרום לכך שברגע האמת, הביטוח לא יכסה אתכם.

יש בעיה בריאותית בגיל מבוגר? זה לא אומר בהכרח שאי אפשר לטוס לחו"ל. בהתאם להחלטת חברת הביטוח ולפי הצורך, אפשר לרכוש הרחבה למצב רפואי קיים: הרחבה זו נועדה להעניק כיסוי רפואי בחו"ל בעקבות החמרה פתאומית ובלתי צפויה של בעיה קיימת - גם בגילאים מבוגרים. הרחבה זו כוללת מחלות שונות בהתאם לחברה המבטחת, כגון סרטן, סוכרת, מחלות לב ועוד. מכיוון ששכיחות הבעיות הרפואיות עולה כאמור עם הגיל, חשיבות הרחבה זו עולה כאשר מצטרפים לביטוח נסיעות לחו"ל בגילאים מבוגרים.

לתת מקום של כבוד להיערכות לנסיעה  בגיל מבוגר / אילוסטרציה: freepik
 לתת מקום של כבוד להיערכות לנסיעה בגיל מבוגר / אילוסטרציה: freepik

הרחבה לביטול או קיצור נסיעה

לנוכח הסיכוי הגובר לבעיות רפואיות בגיל השלישי, נשאלת השאלה: מה עושים במקרה של ביטול או קיצור נסיעה בשל בעיות בריאותיות? במקרים מסוג זה, קבלת החזרים כפופה למדיניות של ספקי הנסיעה השונים; והתוצאה: לעיתים ההחזר עשוי להיות חלקי ביותר, ויאלץ אתכם לשלם מכיסכם - גם אם בסופו של דבר לא נהניתם מהחופשה או מחלקה.

כדי לצמצם את ההוצאות הבלתי צפויות האלו, ניתן לרכוש הרחבה ייעודית שמעניקה החזר הוצאות במקרה של ביטול או קיצור נסיעה. היקף הכיסוי בהרחבה זו משתנה מחברה לחברה. כך למשל ביטוח הנסיעות הפניקס smart travel כולל החזר הוצאות בעת ביטול או קיצור הנסיעה בעקבות מות המבוטח, בעקבות מחלה שהובילה לאשפוז בבי"ח למשך 24 שעות לפחות בשבוע שקדם לנסיעה ובעקבות מחלות ספציפיות שהתגלו 7 ימים לפני מועד תחילת הביטוח, לרבות סרטן או התקף לב.

הרחבת ביטול או קיצור נסיעה של הפניקס כוללת אפשרות לקבל החזר הוצאות גם במקרים שאינם רפואיים, דוגמת ביטול הנסיעה תוך 14 יום לפני מועד הנסיעה בעקבות שריפה או נזק בזדון שנגרמו לבית המבוטח. מטבע הדברים, הסעיפים היותר רלוונטיים בהרחבה זו עבור הגיל השלישי מתייחסים למצב הרפואי.

הרחבת קורונה

נתחיל בחדשות הטובות: במידה שהצטרפתם לביטוח נסיעות לחו"ל, הוא אמור לכסות את ההוצאות הרפואיות בחו"ל גם בעקבות ההידבקות בקורונה. אך כניסה לבידוד או הידבקות בקורונה כרוכות לרוב בעלויות גבוהות שלא קשורות באופן ישיר לטיפול הרפואי, כמו למשל דחיית הנסיעה עקב כניסה לבידוד או ביטולה בעקבות הידבקות בקורונה. גם בעת השהייה בחו"ל, כניסה לבידוד או הידבקות בקורונה עשויות להאריך את השהייה ואת ההוצאות הנלוות. הרחבת קורונה יכולה לסייע לכם להפחית את ההוצאות הבלתי מתוכננות במקרים מסוג זה. מדוע החזר ההוצאות חשוב במיוחד עבור נוסעים מבוגרים? כושר ההשתכרות בגיל השלישי מבוסס לרוב על קצבת פנסיה וקצבת זקנה. במקרים רבים ההכנסה הכוללת בפנסיה נמוכה יותר מההכנסה שקיבלנו לפני הפרישה. במצב שכזה, כל הוצאה יכולה לעשות את ההבדל, בין אם היא קשורה ישירות למצב הרפואי ובין אם לא.

איך הרחבת הקורונה יכולה לסייע? באמצעות אפשרות לקבל החזר הוצאות במגוון מצבים שקשורים לקורונה, לפני הנסיעה ובמהלכה. כך למשל הרחבת קורונה יכולה להעניק החזר הוצאות עבור כרטיס הטיסה, במקרה של כניסה לבידוד לפני הנסיעה. גם במקרה של ביטול הנסיעה בעקבות הידבקות בקורונה, הרחבה זו כוללת החזר הוצאות שיכול להגיע לאלפי דולרים, בגין ההוצאות ששולמו עבור הטיסות, הנסיעות והמלונות שבוטלו (בניכוי ההחזרים שקיבלתם).

ומה קורה אם נכנסתם לבידוד או נדבקתם בקורונה במהלך השהייה בחו"ל? לצד הכיסוי הרפואי שמעניק הרובד הבסיסי של ביטוח הנסיעות, הרחבת קורונה אמורה להעניק החזר הוצאות בגין הארכת השהות בחו"ל, בעקבות כניסה לבידוד או הידבקות בקורונה. זאת עבור הארכת השהייה מעבר לתקופת הביטוח המקורית. כמו שאר ההרחבות, גם הרחבת הקורונה בביטוח נסיעות לחו"ל משתנה בין חברה לחברה, ולכן לפני ההצטרפות חשוב להשוות ולבדוק את היקף הכיסויים בה.

אפליקציה ייעודית

בשונה מהדורות היותר צעירים, המבוגרים שבינינו השתמשו בטלפון הרבה לפני שהיו בו אפליקציות ומסך מגע. כשאמרנו ש"נפל האסימון "- זו לא הייתה רק צורת ביטוי... ובאותה נשימה, היום גם אנחנו נהנים מכל הטוב שיש לסמארטפון להציע, עם אפליקציות שעושות לנו חיים קלים בכל תחום אפשרי. אז למה שהן לא יסייעו לנו גם כשצריך להפעיל את ביטוח הנסיעות? בעת רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל, וודאו כי הוא כולל אפליקציה ייעודית לביצוע מגוון פעולות בלחיצת כפתור.

כך למשל אפליקציית הפניקס smart travel מאפשרת למבוטחי ביטוח הנסיעות של הפניקס לא רק לחפש רופאים בקרבת מקום - אלא גם להזמין רופא בלחיצת כפתור. בנוסף, האפליקציה מאפשרת להזמין תור לרופא במרפאה, לקבוע תור לשיחת ווידאו עם רופא ובחלק מהמקרים אפילו להזמין רופא עד אליכם. לאחר הזמנת תור לרופא באפליקציה, הפניקס תשלם עבורו - בעבורכם. זאת בלי לשלם מכיסכם, להגיש בקשה ולחכות להחזר. השירות באפליקציה ניתן ע"י חברת Air Doctor הישראלית, המחברת בין מטיילים לנוסעים ברחבי העולם.

בשורה התחתונה, נסיעה לחו"ל לקראת או לאחר גיל הפרישה, יכולה להיות חוויה מהנה. הצטרפות לביטוח הנסיעות המתאים עבורכם, תאפשר לכם לטוס בראש שקט ובידיעה שבמידת הצורך - יש מי שדואג לכם.

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL.

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.