שיכון ובינוי תרכוש את החזקות אפי נכסים בקריית התקשוב בנגב

העסקה - תמורת סכום של 195 מיליון שקל • שיכון ובינוי מחזיקה כיום ב-50% ממניות חברות הזכיין והמפעיל, ולאחר השלמת העסקה תחזיק במלוא הבעלות עליהן

תמיר כהן, יו”ר ומנכ”ל שו”ב / צילום: איל יצהר
תמיר כהן, יו”ר ומנכ”ל שו”ב / צילום: איל יצהר

חברת שיכון ובינוי תרכוש את החזקותיה של שותפתה, אפי נכסים, בחברות הזכיין והמפעיל של קריית התקשוב בנגב תמורת סכום של 195 מיליון שקל. היום דיווחו שתי החברות על חתימת הסכם ביניהם, במסגרתו תרכוש שיכון ובינוי 50% ממניות חברות הזכיין והמפעיל של קריית התקשוב מידיה של אפי נכסים.

שיכון ובינוי  מחזיקה כיום ב-50% ממניות חברות הזכיין והמפעיל, ולאחר השלמת העסקה תחזיק במלוא הבעלות עליהן. התשלום בעסקה כולל הן את מניות החברות הנרכשות והן את הלוואות הבעלים שהועמדו להן בידי המוכרת.

השלמת העסקה כפופה למספר תנאים מתלים, שעיקרם קבלת אישורים מאת הממונה על התחרות, קבלת אישור משרד הביטחון, קבלת אישור הגורמים הממנים את הקמת הפרויקט, וזאת עד לתקופה שנקבעה בין הצדדים. בכפוף להשלמת העסקה, עשויה אפי נכסים לרשום בדוחותיה הכספיים לשנת 2022, רווח (אחרי מס) בסכום של כ- 70 מיליון שקל.

קריית התקשוב הטכנולוגית מוקמת בימים אלו בסמוך אוניברסיטת בן גוריון ולפארק ההיי-טק גב-ים בבאר שבע. מדובר באחד מפרויקטי הדגל במסגרת תכנית המעבר לנגב של צה"ל.

הפרויקט כולל הקמה ותפעול של קריה טכנולוגית של צה"ל בשטח בנוי של מעל 190 אלף מ"ר אשר תאכלס עם פתיחתה מעל ל-6,000 משרתים. הפעלת הפרויקט על ידי הזכיין הינה ל-20 שנה וכוללת מגוון רחב של שירותים המיועדים לאפשר רמת שירות גבוהה לכל משתמשי הבסיס, מתן שירותי אחזקה למבנים ותשתיות, שירותי הסעדה, הפעלת מוקדי שירות, שירותי תקשוב מתקדמים, ניקיון ועוד.

פרויקט זה הינו הפרויקט הראשון אשר צפוי לכלול מעבר של אוכלוסייה משמעותית של אנשי קבע וחיילים מיחידות העילית הטכנולוגיות לנגב, וביניהן היחידות הטכנולוגיות של אגף התקשוב וההגנה בסייבר, היחידה הטכנולוגית של חיל האוויר ומטה פיקוד דרום. הקריה נמצאת בשלבי הקמה מתקדמים, ובנייתה צפויה להסתיים בשנת 2024.

תמיר כהן, מנכ״ל שיכון ובינוי אמר היום כי "עסקת הרכישה של הזכיין בקרית התקשוב תסייע לשיכון ובינוי להגדיל את מצבת הנכסים המניבים שלה. לדבריו, "שיכון ובינוי ממשיכה לקדם פעילויות שתכליתן להגדיל את ההכנסות מנכסים מניבים, ולשפר את היחס של נכסים אלה מול ההכנסות מפרויקטים".

כהן אמר עוד כי, "שיכון ובינוי היא החברה המובילה בישראל בתחום הפעלת מתקנים מורכבים ורב מערכתיים, וכי הידע והמומחיות שנצברו בחברה מאפשרים לה לפעול בשוק תחרותי תוך שמירה על רמת הריווחיות הנדרשת". הוא הודה לאפי נכסים על השותפות הטובה וארוכת השנים.

אבי ברזילי, מנכ"ל אפי נכסים הוסיף, כי "מכירת החזקותינו בפרויקט קריית התקשוב תואמת את האסטרטגיה העסקית המעודכנת של החברה, שעיקרה מחד, צמצום הפעילות בתחום הפרויקטים התפעוליים ומאידך, העמקת ליבת הפעילות של החברה בתחום המשרדים ודיור להשכרה. אנו מאחלים לשותפינו בשיכון ובינוי הצלחה רבה בהמשך פיתוחו של פרויקט מהותי זה, שחשיבותו למדינת ישראל, בכלל ולבירת הנגב, בפרט היא ללא שיעור".

שיכון ובינוי, שבשליטת נתי סיידוף, היא אחת מחברות הבניה והתשתיות הגדולות בישראל. החברה נסחרת בבורבסה לפי שווי שוק של 8.3 מיליארד שקל, לאחר שהניבה תשואה מתואמת דיבידנדים של 185% בשלוש השנים האחרונות.

חברת אפי נכסים פועלת במזרח אירופה בתחומי הנדל"ן המניב ובישראל בעיקר בתחום המשרדים להשכרה. מניית אפי נכסים הניבה בשלוש השנים האחרונות תשואה מתואמת של 84% והחברה נסחרת כיום לפי שווי של 6.6 מיליארד שקל ונמצאת בשליטת קבוצת ביג מרכזית קניות.