מעילי פרווה, תכשיטים ודופלקס ברמת אביב: הנאמן דורש מגרושתו של מייק בן ארי להשיב 14 מיליון שקל

עו"ד ליאור דגן, הנאמן על נכסיו של מייק בן ארי המכונה "מיידוף הישראלי", דורש כי גרושתו ורד כלש בן ארי תשיב 14.6 מיליון שקל לקופת הנשייה - כספים שהושגו לטענתו במרמה מהמשקיעים במסגרת הונאת פונזי במשך 15 השנים האחרונות • ורד כלש בן ארי בתגובה: "הייתי לקוחה של מייק ככל הלקוחות"

מייק בן ארי ועו''ד איתן ארז / צילום: משרד איתן ארז
מייק בן ארי ועו''ד איתן ארז / צילום: משרד איתן ארז

נמשך המאמץ להשיב את כספי מאות המשקיעים שאיבדו את כספם לאחר שהשקיעו במיזמים של מייק בן ארי המכונה "מיידוף הישראלי". כעת דורש הנאמן על נכסיו של בן ארי ועל פירוק החברה, עו"ד ליאור דגן, כי גרושתו של בן ארי, ורד כלש בן ארי, תשיב 14.6 מיליון שקל לקופת הנשייה, כספים שהושגו לטענתו במרמה מהמשקיעים במסגרת הונאת פונזי במשך 15 השנים האחרונות. סכום המרמה בה חשוד בן ארי עומד על כ-600 מיליון שקל.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט מתאר עו"ד דגן כי כלש בן ארי הייתה עקרת-בית לאורך שנות נישואיה, לא עבדה, ולא היו לה מקורות הכנסה. בתקופת הנישואים ולאחר גירושיהם העביר לה בן ארי כספים ונכסים בשווי של למעלה מ-30 מיליון שקל. 

עו''ד ליאור דגן / צילום: כדיה לוי
 עו''ד ליאור דגן / צילום: כדיה לוי

בין הנכסים: 7.7 מיליון שקל - כספים שהעביר לה בן ארי לפי הסכם הגירושים ביניהם משנת 2007; דירה ברחוב הצדף במתחם המרינה בהרצליה ודופלקס בשכונת סביוני רמת אביב בתל אביב.

בבקשה התבקש בית המשפט לקבוע כי 5/6 מהנכס שייך לבו ארי ובהתאם לקופת הנשייה, וכי חלקה של כליש הוא 1/6 מהנכס לפי ההון העצמי שהשקיעה בדירה.

גם לאחר שחתמו על הסכם הגירושים, ובן ארי העביר לה נכסים ותשלום איזון בסכום של 1.5 מיליון שקל, הוא רכש לה ג'יפ טוארג בסכום של חצי מיליון שקל. 

חיי פאר בזבזניים ונהנתניים

לטענת עו"ד דגן, כלש בן ארי ניהלה חיי פאר בזבזניים, נהנתניים ויוקרתיים. אלה כללו טיסות לחו"ל במחלקה ראשונה, מגורים בדופלקס מפואר שנאמד ב-16 מיליון שקל שאחזקתו כל חודש עולה עשרות אלפי שקלים בחודש, פריטי ריהוט יוקרתיים של מותגים, מעילי פרווה בעשרות אלפי שקלים, תיקי יוקרה ותכשיטים במאות אלפי דולרים.

מערכת היחסים בין בן ארי לגרושתו מתוארת כ"סימביוטית וקרובה, הן ברמה האישית, הן ברמה המשפחתית והן ברמה הכלכלית פיננסית, שכן בן ארי הוא זה שניהל בפועל את ענייניה הכספיים של כלש, ניהל את הנכסים שהעביר אליה ושלט בהם שליטה אפקטיבית".

בחודש אפריל 2021 חשפה מחלקת חקירות ומודיעין ברשות ניירות ערך את הפרשה ופתחה בחקירה נגד בן ארי וחברת EGFE שבבעלותו, בחשד לביצוע עבירות מרמה והלבנת הון. בן ארי נעצר, נחקר, שוחרר בערבות ונמלט די מהר מישראל באמצעות דרכון מזויף בעזרת משקיע שהיה חבר שלו.

בן ארי חשוד בהונאת משקיעים רחבת-היקף שנפרסה על פני 15 שנים וגבתה כ-700 קורבנות בישראל ובחו"ל שאיבדו את כספם. על-פי החשד, במסגרת ההונאה, בן ארי הציע לציבור השקעות פיקטיביות, גייס כספים תוך הצגת מצגי שווא והשתמש בכספים למטרות אחרות מאלה שהציג למשקיעים. החקירה הסתיימה, והתיק מצוי בפרקליטות מיסוי וכלכלה לצורך החלטה.

ורד כלש בן ארי מסרה בתגובה: "הייתי לקוחה של מייק ככל הלקוחות. סמכתי על מייק בעיניים עצומות. הוא אב בתי. לגבי הדירה במרינה, היא נקנתה ב-2007 עוד כשהיינו נשואים, והדירה בסביוני רמת אביב נקנתה ב-2005. אנחנו גרושים 15 שנה. היינו ביחסים טובים. למה לא? הלוואי שכל הגרושים יהיו ביחסים טובים ולא במלחמות. לא קיבלתי ממייק שקל אחד יותר משהייתי צריכה לקבל". 

*** חזקת חפות: מייק בן ארי לא הורשע, ועומדת לו חזקת החפות.