"לקח לנו 10 חודשים להביא את גלידה גולדה": ביקור במשרדי BUYME

מנהלת הגיוס הצטרפה כי ראתה באינסטגרם שכיף כאן, מנהל המוצר כי שמע שהולכים לים פעם בשבוע. ומי המותג שהם מחזרים אחריו כבר כמעט שנה? ביקור במשרדי BUYME • הברזייה

טולי אלנברג, ספיר עזרא, שקמה ביטון, חברת BUYME / צילום: איל יצהר
טולי אלנברג, ספיר עזרא, שקמה ביטון, חברת BUYME / צילום: איל יצהר

1. במטבחון של: 

מותג המתנות והחוויות BUYME

2. משתתפים בשיחה:

1. טולי אלנברג, בן 35, רווק, מנהל מוצר. שנה בחברה
2.  שקמה ביטון, בת 34, רווקה, מנהלת גיוס תוכן. 3.5 שנים בחברה
3. ספיר עזרא, בת 26, רווקה, מנהלת שירות לקוחות. 4.5 שנים בחברה

3. על מה מדברים: 

איפה אנחנו? במשרדים של Buyme בנחלת יצחק בתל אביב, שמשווקת מתנות וגיפטקארדים לכ־6,000 בתי עסק. במשרדים יש 120 עובדים "המנכ"ל בן 34, ולכן הרוח צעירה" (ציטוט זה שונה לאחר שהתברר בדיעבד כי הדברים שאמרה העובדת לגבי גיל העובדים אינם מדויקים, ראו גילוי מלא), אומרת שקמה, מנהלת גיוס תוכן. "אני עכשיו הפכתי לאאוטסיידרית כי עברתי לכרכור, לשבת בעגלות קפה".

בעקבות האינסטגרם. שקמה הגיעה לפה דרך חברה "שכל היום העלתה תמונות מהעבודה - האפי האוור, חופשות, ספא. רציתי גם". היא בחברה 3.5 שנים ומסבירה ש"בשבילי זה המון". כאחראית על גיוס העסקים הגדולים היא במגעים "מול איקאה, דלתא וישרוטל כבר תקופה. את גלידה גולדה לקח לי 10 חודשים להביא".

בגלל הים. טולי, מנהל מוצר, הגיע אחרי תקופה בסין וקריירה בעולם ההשקעות. "ואז שמעתי פודקאסט עם מנכ"ל החברה שדיבר על שקיפות, ועל כך שפעם בשבוע עובד יוצא בשעות העבודה לבלות בים. נכנסתי לגוגל ובדקתי משרות כאן". ואילו ספיר, מנהלת שירות לקוחות, הגיעה כסטודנטית כי "העבודה הייתה נוחה".

קפה ודיבורים. את היום הם מתחילים באיזור 9, אבל לא ממהרים לפתוח מחשב. "בשעה הראשונה אנחנו עוד במינגלינג", אומרת שקמה. ספיר דואגת לקפה משרויטמן שנמצא ממול ("הפוך-גדול-רותח בנוהל"), ואחרי הפטפוטים צוללת לעבוד מול הלקוחות. "יש הרבה שיחות לאחרונה כמו: מה אני יכול לקנות ליום הולדת לאמא".

פיצ'רים. טולי עובד על שדרוג האפליקציה: "היא כבר זקנה, בת 5. אנחנו חייבים להתחדש בעיצוב ובפיצ'רים", הוא מסביר. "האתגר הוא ליצור חוויה פרסונלית שהשובר ירגיש אישי".

טירוף של פסח. "אנחנו מתכוננים כמה חודשים מראש כי יש טירוף רכישות", מספרת שקמה, "חברות קונות לעובדים, אנשים קונים למשפחה. אנחנו אפילו מגייסים עוד עובדים רק לתקופה הזאת".

טרנדים. בשגרה, הסיבה הנפוצה להענקת שובר היא יום הולדת, והשובר למסעדות שף הוא הפופולרי. "אנחנו מחפשים טרנדים", אומרת שקמה. "לפני שנתיים גייסנו מסעדות טבעוניות וסדנאות ניקוי רעלים. היום הולכות מאפיות פטיסרי". טולי, שבוחן את נתוני הצריכה, הופתע מהחיפושים הפופולריים: "ואטסו, שזה טיפול במים, ממש למעלה. אז הוספנו. בטופ 20 מופיע צניחה חופשית. אנשים רוצים לצאת מהבנאלי". בתוך אי הוודאות של הגלים הראשונים נוצרה קטגוריה נוספת של מתנות עד הבית. "אבל הופתענו לגלות שהמשק התאושש מהר", אומר טולי.

הסצנה במטבח. בצהריים המטבח מתמלא ב"צי של אנשים שחותכים ירקות", כפי שמתאר טולי. "נהייתה פה סצנה שלמה". "זה אמאל'ה", מוסיפה שקמה. "המשרד מספק ירקות ונוצרה מסורת". מי שגונב נשנושים מהמצרכים הם הכלבים של העובדים, שמסתובבים חופשי במשרדים. "המשרד הוא Dog Friendly", אומרת שקמה שבעצמה מביאה את הכלבה שלה מימי לביקור.

פילאטיס ומסאז'. ויש ביקורים נוספים במשך השבוע: "בימים ראשון ושלישי מגיעה שני, ועושה לנו לק ג'ל, ופעם בשבוע מגיע ספר. הייתה גם תקופה שהיו עיסויים להפגת מתח", מספרת שקמה. טולי הולך קבוע לפילאטיס במשרד. "שם זה אני ושאר הבנות".

***גילוי מלא: במקור הופיע בכתבה ציטוט של מנהלת גיוס התוכן בחברה, לפיו ״כולם תל אביבים צעירים - המנכ"ל בן 34, והעובד הכי מבוגר בן 39״. לאחר הפרסום, בחברה הבהירו שהדברים שאמרה מנהלת גיוס התוכן אינם מדויקים, ועל כן הציטוט הוסר לאחר שבדקנו את הדברים.